Yonatan Sindel/Flash90

גנץ הסתיר מאשכנזי וניסנקורן את דיל המינויים; הנדל יחרים את ישיבת הממשלה

בכירי כחול לבן לא ידעו על ההסכמה לאשר מינוי חשב כללי בתמורה למנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי. השר יועז הנדל הודיע כי יחרים את הישיבה: "אג'נדה לא עניינית, מקדמים מינויים לפני נושאים מהותיים". ח"כים במפלגה זועמים על הכניעה לנתניהו וחוששים מדחיית התקציב

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ סיכם על הפשרה בעניין המינויים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מבלי שחבריו לצמרת המפלגה, שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן, ידעו על כך – כך דווח ב'חדשות 12'. על פי הדיווח של דפנה ליאל, השניים גילו על כך עם פרסום סדר היום של הממשלה לציבור.

עוד דווח כי במפלגה מנסים להציג חזית אחידה אבל ח״כים במפלגה המומים מהכניעה לתכתיב של נתניהו לא למנות מנכ"ל למשרד המשפטים בעוד שאר המינויים מתקדמים. עוד קיים חשש שהדיל עלול לאותת על עסקה גדולה יותר שבמסגרתה ידחו את מועד העברת התקציב כדי שלנתניהו יהיה מועד נוח יותר ללכת לבחירות.

ב'ישראל היום' דווח כי שר התקשורת יועז הנדל מסיעת 'דרך ארץ' שבגוש כחול לבן הודיע לראשי כחול לבן כי יחרים את ישיבת הממשלה מחר בעקבות "סדר יום לא ענייני" של הממשלה. "מעדכן שאני לא מתכוון להגיע לישיבת ממשלה בראשון", כתב הנדל בקבוצת הוואטצאפ של כחול לבן. "זה לא מקדם כלום. כל עוד אין שליטה על סדר היום, ללא קידום צרכים לאומיים, הישיבות מיותרות. אין בהן שום דבר ענייני. תשתיות התקשורת תקועות בפריפריה, אחרי עשור שכבר היו תקועות. זה שנבלמת חקיקה והתקדמות בנושא, לא מאפשר בעיני שום שיתוף פעולה למראית עין".

בכירים בכחול לבן זועמים על גנץ בשל ההסכמות שהתקבלו בין הליכוד למפלגה, שיובאו לאישור הממשלה ביום ראשון כמה מינויים, בהם חשב כללי במשרד האוצר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי. "זו התקפלות מפוארת – בושה", אומרים הבכירים שצוטטו ב'כאן חדשות'. ח"כים בחול לבן שצוטטו ב'וואלה' אמרו שמדובר ב"התקפלות מפוארת של גנץ" ו"כניעה לתנאים שהציב נתניהו".

הממשלה תאשר ביום ראשון כמה מינויים, ובהם מינוי חשב כללי במשרד האוצר וכן מינוי מנכ"ל למשרד ראש הממשלה החליפי – כך עולה מלו"ז הישיבה שפורסם ביום שישי. יהלי רוטנברג ישמש כחשב הכללי ואילו הוד בצר יתפקד כמנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי בני גנץ. עם זאת, לפחות בינתיים עדיין לא ימונה מנכ"ל למשרד המשפטים, כדרישת כחול לבן והשר אבי ניסנקורן.

יחד עם מינוי החשב הכללי, יאושר כאמור בישיבה מינויו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, הוד בצר, וכן שלושה מינויים נוספים: יו"ר מועצת רשות שדות התעופה, מינוי של שרת התחבורה מירי רגב; שגריר ישראל באתיופיה, מינוי של שר החוץ גבי אשכנזי; ומינוי מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה של השר עמיר פרץ.

אי המינוי של מועמדו של ניסנקורן למנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד שימי בראון, מגיע ברגע מתיחות גדולה בין שר המשפטים לבין יו"ר מפלגתו, סביב הוויכוח על המשך מדיניות המפלגה בנוגע לישיבה בממשלה. גנץ קידם במסגרת העסקה, כאמור, מינויים במשרדי החוץ והכלכלה בראשותם של אשכנזי ופרץ, עמיתיו הבכירים האחרים בקואליציה. יצוין כי מינוי מנכ"ל למשרדו של ניסנקורן נחשב לבעייתי ושנוי במחלוקת מבחינת הליכוד, ולכן היה קשה יותר לקדם אותו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture