Noam Revkin Fenton/Flash90

סערה במשותפת: יו"ר רע"מ לא פוסל מינוי לשר – יו"ר בל"ד: "לא ראוי להנהגה"

ח"כ מנסור עבאס אמר כי "אם הרשימה המשותפת תחזור על אותם טעויות, על אותם עמדות שלא מביאות בשורה לחברה הערבית, היא מאבדת את הצדקה לקיום שלה". ח"כ מטאנס שחאדה תקף בתגובה: "הודיע על פרישתו מהרשימה המשותפת. דרך אותנטית לשרת את ביבי"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס מתח אתמול בראיון ל'ערוץ 20' ביקורת על חבריו לרשימה המשותפת ואמר כי "אם הרשימה המשותפת תחזור על אותם טעויות, על אותם עמדות שלא מביאות בשורה לחברה הערבית, היא מאבדת את הצדקה לקיום שלה".

יו"ר מפלגת בל"ד ח"כ מטאנס שחאדה תקף אותו בתגובה וכתב בטוויטר כי "לא פלא שח״כ מנסור עבאס בוחר בשופר של נתניהו והימין הקיצוני (ערוץ 20) בכדי להודיע על פרישתו מהרשימה המשותפת. דרך אותנטית לשרת את ביבי. ח״כ עבאס לא ראוי להנהגה. אנחנו נמשיך מכאן".

גם חברת הכנסת היבא יזבק כתבה בטוויטר כי "הרשימה המשותפת מייצגת ציבור שלם שבחר במצע הפוליטי ובדרך הפוליטית שלה. מי שבוחר לשתף פעולה עם כוחות גזעניים ודכאניים על חשבון המצע הפוליטי הזה, הוא זה שמאבד את ההצדקה, זונח את ציבורו ועושה שימוש לרעה בכוח שנתנו לו".

עבאס אמר עוד בראיון כי אין לו קשר חשאי עם נתניהו, "זה ראש הממשלה, הוא אחראי והוא אמור לתת את הפתרונות והחלטות. אני פניתי אליו בנאום מפרסם, אין משהו מתחת לשולחן, הכל מעל השולחן. דרשתי כמה דרישות בעיקר בעיות קרדינליות בחברה הערבית. הוא קיבל את זה ואנחנו מקדמים".

"חצינו קו מסוים שתמיד שמו מפלגות ערביות בפינה – שהם בכיס של מישהו במיוחד בצד השמאל, אמרתי די לגישה הזאת, אנחנו לא שמאל ולא ימין אנחנו נציגי הציבור הערבי שעובר משבר חמור, משבר של פשיעה ואלימות שגואה בחברה הערבית. מן הראוי שנבחר ציבור ערבי או לא ערבי ידאג קודם כל לציבור שלו ולכן מיצבתי את רע"מ במקום נוח יותר שאפשר להתמודד עם מגוון הדעות המפלגות והזרמים במדוון הקשת הפוליטית בישראל".

"בנושאים חברתיים ובנושאי דת ומדינה אני נמצא בימין, ולכן העמדה הנכונה היא שאנחנו מחוייבים לשרת את הציבור שבחר בנו. המערכת הפוליטית נבחרה עי החברה הישראלית ואנחנו מקבלים את זה, כמו שאנחנו דורשים שהחברה והמערכת הפוליטית תקבל אותנו כמו שנבחרנו ע"י הבוחרים שלנו", הוסיף.

בראיון היום ל'רדיו 103' אמר יו"ר רע"מ כי "אני רוצה להיות שותף פוליטי, אני נמצא בכנסת". הוא נשאל על האפשרות שנתניהו יציא לו להתמנות לשר והשיב כי "כשתבוא ההצעה אני אשקול. לדון, לבחון אותה". חדבריו, "יש גישה כזאת בימין שהם כן בעד שיתוף פעולה, בעד מתן זכויות למיעוט הערבי". על השאלה האם יהיו מוכנים לתמוך בנתניהו השיב כי "כל הצעה שתבוא, תונח על השולחן, נבדוק ונחליט".

הוא הצהיר כי הוא לא פורש מהרשימה המשותפת: "אני לא פורש, אנחנו הקמנו את הרשימה המשותפת. הרי המפלגה שלנו, הרשימה הערבית המאוחדת, אז האג'נדה של האחדות היא חלק מהותי במצע שלנו, אבל המשותפת צריכה להיות לא רק לייצג את האיחוד הזה אלא לפעול למען האנשים".

"אני רוצה לחזק את הרשימה המשותפת בדרך שאני חושב שהיא הדרך הנכונה. הרי היו מפלגות בישראל שהקימו את המדינה או שהנהיגו את הממשלות, איפה הן? נעלמו כי איבדו את הדרך, כי לא היו צמודים לציבור הבוחרים שלהם. אני רוצה שהרשימה המשותפת תתעסק בעיות האמיתיות של החברה הערבית: פשיעה, אלימות, מצוקת דיור, משבר בריאותי וכלכלי. אני רוצה שנהיה צמודים לסוגיות הבוערות בחברה הערבית. זה התפקיד של נבחר ציבור".

הוא הוסיף: "האמת שאני סובל מהתקפות מזה חודש-חודשיים ומאשימים אותי בכול מיני האשמות, כי אני ממצב את עצמי ואת הרשימה שלי רע"מ במקום אחר בפוליטיקה. אנחנו תמיד היינו בכיס של השמאל, וכך מסתכלים עלינו. המלצנו על גנץ פעמיים ובסוף הוא עשה מה שהוא חושב לנכון לטובתו, לטובת מפלגתו ועמו".

"אנחנו, אני חושב שהדרך הנכונה שאנחנו נגיד במפורש – אנחנו לא בכיס של אף אחד, לא בימין ולא בשמאל. אנחנו באנו לייצג את החברה שלנו שסובלת וכואבת ומדממת. זה הזמן לצאת לדרך חדשה. אני מודע למחלוקת בין הימין ובין השמאל, אבל אין דרך אחרת. כמו שאני מקבל את העובדה שהחברה הישראלית בחרה קשת פוליטית רחבה, מצד ימין ומצד שמאל, אני מקבל את זה ומנסה ליצור היכרות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הלוואי שמישהו ביהדו"ת התורה היה מבהיר כך לביב – שאיננו בכיס של "אף אחד".

ביב בונה קואליציה עם הערבים.
אין לביב ממשלה ללא מנסור עבאס.

הוא הבין את מה שעכשיו פספסו החרדים.
אם אתה מראש, מצהיר שאתה בצד כלשהו של המפה הפוליטית, אז אף אחד לא יתן לך דבר לא אלו שאתה מתנגד להם וגם לא אלו שאתה כבר בכיס שלהם.
תמיד ידענו להיות באמצע ולמשוך בחוטים בשני הצדדים.
עכשיו נדבקים לביבי וזו טעות, ולכן כחול לבן דפקו את חוק הגיור…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture