קצאא אשקלון. צילום - המשרד להגנת הסביבה

ראש העיר אשקלון יגיש תלונה נגד קצא"א; המשרד להגנת הסביבה יוציא צו

יממה לאחר דליפת הדלק, תושבי אשקלון והאזור עדיין מתקשים לנשום. רבים מהם סובלים מסחרחורות, כאבי ראש והקאות. השרה להגנת הסביבה: "בהתאם לתוצאות התחקיר, המשרד ישקול נקיטה באמצעים נוספים העומדים לרשותו". מנהלי קצא"א יזומנו לשימוע במשרד

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

24 שעות אחרי התקלה בקצא"א, שלטענת החברה נגרמה כתוצאה מדליפת דלק באחד המיכלים, וגם הבוקר (שישי) תושבי אשקלון והאזור עדיין מתקשים לנשום – כך מדווח אלמוג בוקר ב'חדשות 13'. לטענת גורמים בעירייה, החברה עצרה במהלך הלילה את הטיפול בתקלה, והמשיכה רק הבוקר – למרות הנזק הכבד.

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם ביקש מהגורמים המקצועיים בעירייה לבחון הגשת תובענה ייצוגית בשם תושבי אשקלון נגד קצא״א בשל הפגיעה באיכות חיי התושבים וכן לזמן לשימוע את החברה. איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון ביקש מהמשרד להגנת הסביבה לפתוח חקירה פלילית לבדיקת מקור המפגעים שאותרו במתחם קצא"א אשקלון, על מנת למצות את הדין עם האחראים להם.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי בהמשך לאירוע דליפת הדלק הגולמי בחברת קצא"א לגג אחד ממכלי אחסון הדלק אתמול, המשיכו גם בשעות הבוקר להגיע פניות מתושבי אזור אשקלון על מפגעי ריח קשים. מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד יהלומי, נמצא בשעה זו בקצא"א, יחד עם ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם; מנהל מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה, ברוך ובר; מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות סביבה נפת אשקלון וכונני המשרד להגנת הסביבה.

לאור הימשכות המפגע, בכוונת המשרד להגנת הסביבה להוציא עוד היום צו לחברת קצא"א ומנהליה להפסקת המפגע, המורה על נקיטה בצעדים מיידיים, כולל: שאיבת הדלק שדלף לגג המכל באופן מיידי וניקוי הגג מכל שרידי דלק; הפסקת הזנת דלק למכל והשבתתו מפעילות שוטפת; ונקיטת אמצעים למניעת המשך אידוי הדלק. חזרת המכל לפעילות תותנה בקבלת דוח תקינות לאטימות המכל, לרבות הגג שאליו דלף החומר, וממצאי תחקיר כי התקלה טופלה באופן סופי, כך שתונח דעתו של המשרד שלא תתרחש שוב. המשרד יזמן את מנהלי קצא"א לשימוע.

בדיקת המשרד להגנת הסביבה אתמול העלתה, כי מקור הריח הוא באחד ממכלי הדלק הגולמי שנמצאים בצידה הצפוני של חוות המכלים, קרוב לאשקלון. בשטח נמצא מכל דלק שעל גגו אותרו שאריות של דלק גולמי מעורב עם מי גשמים, והדבר יצר את מפגע הריח הכבד והחריג באזור.

מקצא"א נמסר בתגובה כי "במסגרת פעילות שוטפת ובעקבות מזג האוויר הסוער והחריג, נפלטו ריחות מאחד המיכלים של החברה. האירוע מטופל על ידי החברה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, ולאור כמויות הגשמים הרבות, נמשכה הפעילות כל הלילה ואנו מקווים ששאריות הריח יסתיימו בזמן הקרוב. יש להדגיש כי הריחות אינם מהווים סכנה לבריאות הציבור. צר לנו שראש העיר, במקום להירתם ולסייע באירוע שנגרם עקב מזג אוויר סוער וחריג, מנסה להוציא כספים שלא כדין מהחברה ומפיץ שקרים מופרכים. קצא"א מחויבת לערכים של הגנת הסביבה ולתושבי האזור בתחום שבו היא פועלת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture