Abed Rahim Khatib / Flash90

שירביט סירבה לשלם את הכופר: "לא ניכנע לטרור מסוג זה ונפעל להגן על הלקוחות"

בתום משא ומתן שנמשך לאורך הלילה, בחברת הביטוח החליטו לבסוף "לא להיכנע לאיומים מצד גורמים בעלי מניעים אסטרטגיים". הפורצים עמדו בהבטחתם ופרסמו בשעה 09:00 מסמכי אשפוז עם פרטים רפואיים חסויים, צ'קים, תעודות זהות ותלושי שכר של עובדי מדינה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שירביט הודיעה הבוקר (שישי) כי לא תיענה לדרישות הכופר של הפורצים למאגרי המידע של החברה, לפיהן עליה לשלם מיליון דולר בביטקוין. בחברה הסבירו כי ההחלטה התקבלה בתום מו"מ לילי עם שורת גורמים ברשויות המעורבים בסוגיה.בעקבות כך, קבוצת ההאקרים "בלאק שאדו" המשיכה היום בהדלפת מסמכים ותמונות מהפריצה לחברת הביטוח.

בהודעת חברת הביטוח נכתב כי "'שירביט' מודיעה כי החליטה שלא להיענות לדרישות הכופר, ולהמשיך לפעול בכל המישורים כדי להגן על המידע של לקוחות החברה ועובדיה". שירביט ציינה כי היא 'מלווה מקרוב' על-ידי שורת גורמים ממלכתיים המעורבים בניהול האירוע. "במהלך המשא-ומתן שנוהל לאורך כל הלילה הגיעו כל הגורמים המקצועיים למסקנה גורפת כי לטרור הסייבר יש עניין בפגיעה אסטרטגית, ולא עומד מאחוריו מניע כספי כלשהו. הנהלת 'שירביט' החליטה לנהוג בהם כפי שיש לנהוג בתוקפים ולא להיכנע לאיומים מצד גורמים בעלי מניעים אסטרטגיים".

עוד צוין כי "אנשי החברה ממשיכים לעקוב אחר כל התפתחות ומעדכנים את קהל הלקוחות באופן שוטף ככל שנדרש. 'שירביט' פועלת בתיאום ובליווי צמוד של מערך הסייבר הלאומי, רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, משטרת ישראל, הרשות להגנת הפרטיות וגורמים ממלכתיים נוספים". לדברי החברה, נשכרו מומחים מהשורה הראשונה בניהול אירועי סייבר, משא ומתן וניהול משברים.

מנכ"ל החברה, צביקה ליבושור: "שירביט מתמודדת עם מתקפת סייבר עוינת שמאחוריה עומד גורם המבקש לבצע פגיעה אסטרטגית. החברה לא תיכנע לטרור מסוג זה ותפעל בדרכים העומדות לרשותה להגן על לקוחות החברה ועל המידע המצוי בחברה, בתיאום עם כלל הרשויות הממלכתיות המלוות מקרוב מאוד את ניהול האירוע״

עם סיום האולטימטום שהציבו הפורצים לחברת הביטוח שירביט בשעה 9:00, הודלפו פרטים נוספים בהם צ'קים, מסמכים רפואיים, תלושי שכר ותמונות מאירועי החברה. בהודעה שפרסמו קבוצת ההאקרים לאחר פרסום המסמכים נכתב "עשינו את מה שהבטחנו. חברת שירביט לא רצתה לשלם לנו. הם הראו ללקוחותם שהמסמכים שלהם לא חשובים להם. אנחנו ממשיכים עם הדרישות שלנו".

בנוסף הפיצו ההאקרים תמונות מאירועים סגורים של חברת שירביט – בין היתר מה שנראה כמו הדלקת נרות חנוכה במשרדי החברה ותמונות מחתונות ואירועים נוספים. בהמשך פרסמו הודעה שבה נכתב: "עמדנו במילתנו. חברת שירביט לא רצתה לשלם לנו והראתה לכולם שהמסמכים של לקוחותיה לא חשובים לה. אנחנו עדיין עומדים מאחורי דברינו", כך בהודעת הפורצים.

כזכור, אמש פרסמה קבוצת ההאקרים black shadow שעומדת מאחורי הפריצה לחברת הביטוח כי היא דורשת מהחברה מיליון דולר בתמורה לאי הפצת המידע שנגנב או מכירתו. ההאקרים דרשו שהכסף יועבר אליהם באמצעות ביטקוין בתוך 24 שעות, ואיימו כי אם לא יקבלו אותו – הם יכפילו את סכום הכופר מדי יום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture