Olivier Fitoussi/Flash90

דיווח: מגעים לפשרה בין כחול לבן לליכוד – העברת תקציב ודחיית הרוטציה

על פי היוזמה, תקציב דו שנתי יאושר בתחילת 2021 והרוטציה בין נתניהו לגנץ תידחה למאי 2022. עם זאת, מסתמן שבכנסת אין רוב לתיקוני החקיקה הנדרשים למניעת בחירות. גנץ לח"כי כחול לבן: "אין שום מגעים עם הליכוד. אני המוסמך היחידי ולא מאשר לקדם שום ביוזמה בנושא"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בליכוד ובכחול לבן דנים בפשרה שעשויה למנוע את הבחירות, שאותה הגה שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי מכחול לבן – כך דווחה ב'חדשות 12'. על פי הצעת הפשרה שעומדת על השולחן, יועבר תקציב דו שנתי שיאושר בתחילת 2021 והרוטציה בין נתניהו לגנץ תידחה למאי 2022. כהונת הממשלה תוארך ל-4 שנים וכל הבכירים ימונו בהסכמה. שר האוצר ישראל כ"ץ, שדוחף גם הוא את הצעת הפשרה, מנסה להכניס סעיף נוסף שנותן לנתניהו נקודת יציאה במרץ 2022.

עם זאת, עמית סגל מציין כי ההערכה היא שלפשרה הזו יש הרבה יותר סיכוי אחרי המהלך של גדעון סער, אך עדיין הסיכוי שהולכים לבחירות גדול יותר מאשר הסיכוי שהולכים לפשרה או קואליציה חלופית בכנסת הנוכחית. יש לנתניהו עוד אפשרות אחת, שאינה רוטציה או בחירות, והיא ממשלה שמתבססת על 61 ח"כים בכנסת הזו.

בעוד שעד לפני יומיים זה היה נראה בלתי סביר שנפתלי בנט יחבור למהלך כזה, אך כעת, כשכוחו של בנט מתכרסם, מאחר שסער לקח לו את כל מצביעי המרכז בן לילה, כולל אלה שעברו אליו מכחול-לבן, ייתכן שהוא בכל זאת ירצה להצטרף. גם במקרה הזה, צריך עוד שני חברי כנסת מכחול-לבן. גם אם נתניהו ישיג 61 ח"כים , לא בטוח ששרן השכל ומיכל שיר, מהמחנה של גדעון סער בליכוד, ילכו איתו.

בנוסף, מסתמן כי גם אם נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ יגיעו ביניהם לסיכומים, אין רוב בכנסת להעביר את תיקוני החקיקה הנדרשים על מנת למנוע בחירות. כך, לדוגמה, כל שינוי בחוקי הרוטציה שעברו בתחילת הקדנציה של הממשלה הנוכחית דורש רוב של 70 חברי כנסת. כעת, נראה כי אין בכנסת הנוכחית את הרוב הנדרש לשינוי החוקים ששוריינו ברוב מיוחד.

זאת, משום שתומכי סער בכנסת הזאת – חברי הכנסת צביקה האוזר ויועז הנדל מדרך ארץ וככל הנראה גם חברי כנסת מהליכוד המזוהים עם סער – צפויים שלא לתמוך ביוזמת הפשרה. הרוב לשינוי או לדחייה של סעיף הרוטציה המשוריין נתקל בקשיים גם בתוך כחול לבן, שם יש לפחות שלושה חברי כנסת שצפויים להתנגד למהלך והבהירו את עמדתם לגנץ בימים האחרונים.

ב'ווינט' נחשפה הודעה שכתב ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ בקבוצת הוואטסאפ של חברי הכנסת של כחול לבן: "חשוב לי להבהיר – אין ולא מתנהלים כל מגעים עם הליכוד. אני המוסמך היחידי לאשר ערוץ מגעים ואין לי כל כוונה לוותר על עקרונותינו. אני לא מאשר לקדם שום ביוזמה בנושא. אם פונים אליכם בנושא, אנא פנו אליי".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר ביום שישי בצהריים בבית היחצ"ן רני רהב בסביון, משם פרסם סרטון – אך לא התייחס להתפתחויות הפוליטיות. רהב כתב בטוויטר כי מטרת הביקור הייתה ארוחת צהריים חגיגית לראש הממשלה הקנדי לשעבר. "שבוע של שיאים היסטוריים", אמר נתניהו בפתח הסרטון. "הבאנו את החיסונים הראשונים לישראל, אנחנו עושים שלום עם מרוקו ובמקביל ממשיכים את העשייה המדינית: ביקור של ראש ממשלת סלובניה, שיחה חשובה עם שרת החוץ של ספרד וביקור כ"כ מרגש של שגרירת ליטא בישראל", אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture