Yonatan Sindel/Flash90

פרשת הצוללות: יעלון מתכוון להפוך את תביעת שמרון לוועדת חקירה

שר הביטחון לשעבר הגיש כתב הגנה בתביעת לשון הרע שהגיש דוד שמרון, עו"ד ומקורבו של רה"מ, על התבטאויותיו בנוגע לפרשת כלי השיט. מהמסמך עולה כי יעלון לא טוען שיש חסינות על האמירות, אף שאת חלקן אמר כח"כ, ומתכוון לזמן עדים רבים שיספרו בהרחבה על כל חלקי הפרשה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ח"כ משה יעלון הגיש היום (שלישי) כתב הגנה בתביעה שהגיש נגדו עו"ד דוד שמרון בנוגע לפרשת הצוללות. מכתב ההגנה עולה כי יעלון מתכוון לנצל את התביעה של שמרון כדי להציג בהרחבה את גרסתו לפרשה, ולמעורבותו של שמרון – מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הדיווח יעלון צפוי להציג מסמכים ולבקש לזמן לדוכן העדים גורמים שהיו מעורבים בפרשה, כדי להפוך את המשפט למעין "ועדת חקירה אלטרנטיבית".

התביעה שהגיש עו"ד דוד שמרון באוגוסט האחרון מתייחסת לארבע התבטאויות של בוגי יעלון, לפיהן קיבל עמלות של מיליוני אירו, ובחלק מההתבטאויות עשרות מיליוני אירו, בגין עסקאות כלי השיט. סכום התביעה של שומרון עומד על כ-550 אלף שקלים.

בכתב ההגנה, שהוגש היום (שלישי) באמצעות עורכי הדין צביקה בר נתן ומרב ברוך ממשרד גולדפרב-זליגמן, נכתב כי "מטרת הגשת התביעה היא להלך אימים על ח"כ יעלון, לבל יוסיף לעסוק ציבורית בפרשת הצוללות וספינות המגן, אשר העיסוק בה לא נוח לעו"ד שמרון ולסביבתו הקרובה. מכאן, שדין התביעה – להידחות". עם זאת, יעלון לא מעלה טענה של חסינות, גם לגבי התבטאויות שנאמרו לאחר שנבחר לכנסת.

ב'וואלה' דווח כי המסמך שהוגש היום לבית משפט השלום בתל אביב מגולל בהרחבה את גרסתו של יעלון לחלקיה השונים של פרשת הצוללות – כולל רכישת הצוללות וכלי השיט מגרמניה, ביטול המכרז הבינלאומי לרכישת הספינות, ההיתר שנתנה ישראל לגרמניה למכירת צוללות מתקדמות למצרים וכן הניסיון להפריט את מספנות חיל הים ולהעביר את תחזוקת הצוללות וכלי השיט לידי תיסנקרופ.

שמרון מתייחס גם לחקירת המשטרה בעניינו בפרשת הצוללות. בסיכום החקירה מצאה המשטרה כי בתמורה לפעילותו עבור גנור בנוגע לעסקאות כלי השיט קיבל שמרון סכום נמוך בהרבה מזה שמייחס לו יעלון בהתבטאויותיו – 270 אלף שקלים. המשטרה חשדה כי התשלום ניתן עבור 'פתיחת דלתות', והחשידה את שמרון בעבירה של תיווך לשוחד – אולם בשנה שעברה הפרקליטות סגרה את התיק נגדו.

הפרסומים אליהם מתייחסת התביעה הם שני תשדירים של כחול לבן מבחירות מרץ 2019, שיעלון מופיע בהם, או שהפנה אליהם. באחד מהם, שאליו הפנה יעלון, יש פנייה לראש הממשלה נתניהו, שבה נכתב בין היתר: "איך יכול להיות שלא ידעת ששני האנשים הכי קרובים אליך בעולם, משפחה שלך, מקבלים עמלות במיליוני אירו על עסקת הצוללות והספינות שאותה אתה אישרת באופן אישי".

התבטאות אחרת היתה במהלך ראיון של יעלון לתוכנית הרדיו של בן כספית וינון מגל, ביוני השנה. באותו ראיון התייחס יעלון, אז כבר חבר כנסת, לעמלות שהתקבלו כביכול מעסקאות כלי השיט. "בנתיב הזה הכסף מגיע לנתניהו לדעתך", שאל מגל, ויעלון השיב: "הכסף הזה מגיע לדוד שמרון. מה נעשה איתו הלאה? זה מחייב כמובן בדיקה". מגל המשיך ושאל על אילו סכומים מדובר, ולכך ענה יעלון: "זה מגיע גם לעשרות מיליוני אירו. זה בסופו של דבר עמלות ובסוף זה מתנקז לדוד שמרון".

יעלון, ששימש כשר ביטחון בין השנים 2013 ל-2016, הוא ממובילי הדרישה לחקור את נתניהו בפרשה בשנים האחרונות, וכעת הוא מצהיר שהוא מתכוון להשתמש בתביעת הדיבה שהגיש נגדו שמרון כ"ועדת חקירה חליפית לפרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר מאז קום המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture