צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

דיווח: גנץ הסכים לרוקן את סמכויות ניסנקורן בתמורה להבטחת קיום הרוטציה

יו"ר כחול לבן הגיע להבנות עם הליכוד, לפיהן תבוטל היציאה האוטומטית לבחירות אם תקציב המדינה לא יעבור במועדו. לוח הזמנים אמנם מותיר יומיים וחצי עד לפיזור אוטומטי, אבל בפועל נדרש זמן קצר הרבה יותר. מסתמן: חלק משרי כחול לבן יחזרו לכנסת במסגרת החוק הנורווגי

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ הסכים לרוקן מתוכן את סמכויותיו של שר המשפטים אבי ניסנקורן, בתמורה להעברת תיקון לחוק שמבטל את היציאה האוטומטית לבחירות אם תקציב המדינה לא יעבור במועדו. זאת, בניסיון להבטיח את קיום הרוטציה על ראשות הממשלה. במפלגתו של גנץ יש התנגדות למהלך – כך דווח ב'הארץ'.

לפי הפשרה שחשף חיים לוינסון, גנץ הסכים לה מול הליכוד, יועלו לממשלה חמישה שמות של מועמדים לתפקיד פרקליט המדינה, שמתוכם היא תבחר את הפרקליט. זאת, במקום להביא לאישורה רק את פרקליט מחוז חיפה, עמית איסמן, שעליו המליצה ועדת האיתור בראשות היועץ המשפטי לממשלה.

עוד עולה מההבנות כי עבור מינוי היועץ המשפטי לממשלה תוקם ועדה משותפת, שמטרתה היא ביטול ועדת האיתור והקמת מנגנון פוליטי לבחירת היועץ. בנוסף יתוקן החוק של הוועדה לבחירת שופטים, כך שיידרש רוב של שמונה חברים בוועדה למינוי שופט לבית המשפט העליון במקום שבעה. באופן זה, לחברות הוועדה מהליכוד, השרה מירי רגב וחברת הכנסת אוסנת מארק, תהיה זכות וטו בוועדה. בנוסף, גנץ והליכוד הגיעו להסכמה שלפיה כל מחלוקת שתהיה בוועדת השרים לחקיקה תועבר להכרעת ראש הממשלה בנימין נתניהו וגנץ.

בתמורה, ליו"ר כחול לבן הובטח כי יתוקן עוד השבוע החוק שכופה יציאה לבחירות אם התקציב לא יעבור. לפי ההסכם בין כחול לבן לליכוד מאוגוסט, אם התקציב לשנת 2020 לא יעבור עד יום שלישי בלילה, הכנסת אמורה להתפזר מיידית. גנץ טוען שהתיקון לחוק יבטיח את קיום הרוטציה מכיוון שנתניהו לא יוכל להשתמש בתקציב על מנת לצאת לבחירות.

ב'חדשות 12' דווח כי כדי להעביר סעיפים שייתכן שירצו גנץ ונתניהו להוציא אל הפועל, חלק משרי כחול לבן ייאלצו לבקש לחזור להיות חברי כנסת במסגרת החוק הנורווגי, ומאחר שהתפטרות מתפקיד לוקחת 48 שעות – הגעה להסכמה בין הצדדים צריכה להתרחש עוד היום. הסיבה לצורך בהתפטרויות בכחול לבן היא פוליטית: השרים עשויים לתמוך בפשרה לעומת חברי הכנסת שנכנסו במסגרת החוק הנורבגי והם לעומתיים לה.

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ נפגש אמש (שבת) לשיחה עם יו"ר מפלגת "תקווה חדשה" גדעון סער. לא נמסר על מה הם שוחחו. גנץ גם שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפגישה בין גנץ לסער באה על רקע המאמצים של הליכוד וכחול לבן להגיע לפשרה בנושא התקציב, שבלעדיה, תתפזר הכנסת בעוד יומיים בחצות.

היום בצהריים מסרו גנץ, אשכנזי וניסנקורן כי "השיח התקשורתי שקרי ולא מבטא את התנהלותה של כחול לבן. מלחמות פנימיות שמורות למפלגות אחרות, אצלנו פועלים יחד להשגת העקרונות של כחול לבן. לא נתפשר על קיום ממשלה מתפקדת תוך שמירה על הדמוקרטיה ומנגנוני שלטון החוק, והבטחת תקציב מדינה שיטפל בקורונה הכלכלית".

בתוך כך, גורמים בימינה טוענים כי גם ביום שישי, תוך כדי המו"מ האינטנסיבי עם כחול לבן הועברו להם הצעות מהליכוד להיכנס לממשלה. על פי הדיווח ב'ישראל היום', במפלגה אומרים כי קיבלו "צ'ק פתוח" לכל מה שירצו שכוללים כמובן את משרד הביטחון, המשפטים ועוד. ההצעה, זאת על-פי גורמים בימינה, מגיעה לא מצד פוליטיקאים אלא מצד גורם הקרוב מאוד לראש הממשלה. במפלגה סירבו להצעה ואומרים כי מטרתם היא להחליף את נתניהו. בליכוד מצידם הגיבו לאמירות ומסרו: "קשקוש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture