צילומים: הרשימה המשותפת

במחאה על האלימות בחברה הערבית: ח"כ איימן עודה חסם את כביש 6 • צפו

שיירת כלי רכב יצאה היום מוואדי עארה לכיוון ירושלים במחאה על העדר טיפול הרשויות באלימות ובפשיעה בחברה הערבית. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שהשתתף במחאה צעד על כביש 6 וחסם את התנועה. השיירה חוסמת כעת את מחלף לטרון לכיוון ירושלים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שיירת מחאה נגד מחדלי הממשלה והרשויות בטיפול בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית יצאה הבוקר (שני) לדרכה מצפון ומדרום לירושלים, שם יקיימו המשתתפים הפגנה מול משכן הכנסת. אישי ציבור רבים משתתפים בשיירה, בעקבות קריאת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל.

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, ממובילי השיירה, יצא לכביש ועצר זמנית את תנועת הרכבים המוחים: התנועה באזור נחסמה זמנית באזור מחלף בקעה לכיוון דרום. השיירה צפויה להגיע לירושלים בהמשך היום.

מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, אמר: "לאחר חסימת כביש שש, הצעד הבא הוא להשבית את מערכת החינוך, דרך הרופאים והרופאות הערביות שהם חלק גדול מהצוותים הרפואיים במערכת הבריאות במדינה. יצאנו לזעזע את המדינה, המשטרה פישלה בטיפול בתופעת האלימות והפשיעה בחברה הערבית".

יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה בתחילת שיירת המחאה נגד אלימות ופשיעה: "לא נלחמים בארגוני הפשיעה עם הבטחות ריקות של נתניהו אלא במאבק ציבורי בכל כבישי הארץ. נכריח את הממשלה לשים סוף להזנחה הפושעת של החברה הערבית. ‏דורשים לחיות בחברה ללא נשק. השיירה לירושלים יוצאת לדרך".

ח"כ היבא יזבק משיירת המחאה בכביש 6: "כעת במחאה של החברה הערבית בכביש שש נגד פשיעה ואלימות ונגד ההזנחה הפושעת של הממשלה ורשויות אכיפת החוק את הציבור הערבי. השנה נרצחו 110 אזרחים ואזרחיות ערבים – לכל אחד ואחת מהם שם ומשפחה. לא נשתוק עד שהממשלה תפעל באופן מסודר לאיסוף נשק, לפענוח תיקים ולהעמדה לדין של הפושעים".

ח״כ עאידה תומא-סלימאן: "גאה בחברי שחוסמים עכשיו את כביש שש במחאה על ההתעלמות של המדינה ממגיפת האלימות שרוצחת עשרות מבנינו. ‏לא נקבל חצאי תוכניות שלא מטפלות בבעיות העומק, לא נסכים לעוד מאותו דבר. ‏המדינה צריכה לקחת אחריות ולעצור את הפשיעה המשתוללת".

יו״ר בל״ד ברשימה המשותפת ח״כ אמטאנס שחאדה: "יצאנו היום לשיירת המחאה כי ברור לנו מי שמחפש תשובות לבעיית האלימות בחברה הערבית, יכול למצוא אותן רק אצל המשטרה שבמכוון מפגינה אזלת יד והתרשלות בכל הנוגע לטיפול בבעיות הפשיעה, האלימות והעבריינות. משטרת ישראל כבר הוכיחה בעבר שכשהיא רוצה היא יכולה, אלא שבכל הנוגע לחברה הערבית, חוץ מלהפעיל אלימות שוטרים ופרופיילינג, היא מעדיפה לעמוד מהצד ולומר: לא ראינו, לא שמענו, לא ידענו. אנחנו דורשים תקציבים, אנחנו דורשים סמכויות לרשויות המקומיות, אנחנו דורשים העצמה של החברה, ודרכי התמודדות מותאמות לחברה שלנו עם הבעיות הקיימות בה".

ח"כ יוסף ג'בארין כעת בשיירת המכוניות שיוצאת מכפר קרע, תחסום את כביש 6 ותגיע לכנסת בהמשך היום: "מחדשים את המאבק הציבורי וחוסמים את התנועה כדי שהממשלה והמשטרה יתחילו לזוז. נעביר את המאבק לזירה הארצית ולא נשב בשקט כל עוד המשטרה יושבת בחיבוק ידיים אחרי יותר מ-100 נרצחים בחברה הערבית השנה. היום מתחילים ונגביר את צעדינו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא הבנתי? הם מתלוננים עלינו?1 שיפסיקו לרצוח אחד את השני וזהו!

הדגלים השחורים… זה בהשראת בוגי? או דאעש?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture