Meir Vaknin/Flash90

התפתחות בחקירת הפיגוע ביער בשומרון; גורם ביטחוני: "מתחזק החשד לפיגוע"

שר הביטחון גנץ: "כוחות הביטחון כבר פועלים כדי לשים את ידם על הרוצח המתועב. לעולם לא נקבל מציאות שחיי אדם הופכים להפקר". הנשיא ריבלין: "אני סמוך ובטוח שכוחות הביטחון שלנו יגיעו אל הרוצחים הנתעבים וימצו את דינם". שר החוץ אשכנזי: "רצח נתעב ומזעזע - חיות אדם"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מתחזק החשד כי מותה של אסתר הורגן, תושבת טל מנשה שבצפון השומרון שגופתה נמצאה הלילה (שני) ביער ריחן כשעליה סימני אלימות, נגרם בשל פיגוע על רקע לאומני, כך אמרו גורמים ביטחוניים שצוטט ב'ישראל היום'. לפי החשד, הרוצח הוא ערבי-ישראלי. חוקרי המשטרה והשב"כ הוזעקו לזירה והחלו באיסוף ראיות וביצוע פעולות חקירה, שורה של ממצאים בזירה מצביעים שהרקע לאירוע לאומני. בשעות הבוקר המאוחרות חלה התפתחות בחקירת הרצח, אך צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.

איתן נווה, קרוב משפחתה של הנרצחת, סיפר ל'חדשות 12': "מיוחדת, עושה טוב לסביבה, מאירת פנים, שמחה תמיד לעזור, כל מה שהיתה עושה זה היה רק טובה. בעלה של הנרצחת עו"ד ותיק ומוכר באזור, משפחה שורשית ומוכרת בישוב". עוד סיפר, כי אסתר יצאה לרוץ ונעלמו עקבותיה. "בעלה ניסה להתקשר ולא ענתה, הופעלו כוחות הביטחון, הישוב נרתם לחיפושים והבשורה המרה התקבלה במהלך הלילה".

אלעזר רוט, ראש צוות החירום של טל מנשה סיפר בראיון ל'כאן רשת ב': "אסתר הורגן הייתה אישה מאירת פנים, אוהבת אדם. אישה חזקה שלא מפחדת ומסתובבת באזור פה, כמו כולם, בשמורת הטבע של יער ריחן. היא יצאה מביתה בסביבות השעה 14. לפנות ערב בעלה חיפש אותה, הוא הבין שמשהו השתבש".

שר הביטחון בני גנץ התייחס לפיגוע ואמר כי "אני משתתף בצערה העמוק של משפחת הורגן בעקבות הרצח המתועב של אסתר ז"ל. כוחות הביטחון כבר פועלים כדי לשים את ידם על הרוצח המתועב. לעולם לא נקבל מציאות שחיי אדם הופכים להפקר".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "בוקר קשה ושובר לב עם הבשורה על הרצח האכזרי של אסתר הורגן שיצאה בצהרי יום מביתה ולא שבה אליו. חיים שלמים של עשיה מופלאה, של בניית בית ומשפחה, של יצירה וטיפול, נגזלו ביד חיות אדם. אני סמוך ובטוח שכוחות הביטחון שלנו יגיעו אל הרוצחים הנתעבים וימצו את דינם. חיבוק אמיץ למשפחתה של אסתר, לילדיה ולאביהם. אנו אתכם באבלכם הכבד כל כך."

שר החוץ גבי אשכנזי: "ליבי עם משפחתה של אסתר הורגן ז״ל ובני קהילתה. הרצח הנתעב והמזעזע שבוצע על ידי חיות אדם לא יעבור בשתיקה. אני סומך ידיי על מערכת הביטחון שתשים ידיה על הרוצחים וכל האחראים למעשה. מי ייתן ולא תדעו עוד צער וכי מן השמיים תנוחמו".

ח"כ ינון אזולאי בועדת הכספים: "בוקר של זעזוע וצער גדול מהפיגוע הנורא שהתרחש הלילה בשומרון בו נרצחה אסתר הורגן הי"ד באכזריות ע"י בני עוולה. מעומק הלב אני שולח את תנחומיי למשפחתה, לאביה ולששת ילדיה שיבדלו לחיים ארוכים. דווקא ביום קשה כזה אנחנו צריכים לחשוב איך לחזק ולעזור להתיישבות בשומרון, מי יתן שלא נשמע עוד שוד ושבר בגבולנו".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל מיל׳ מירי רגב בדף הפייסבוק: "הלב נקרע. אסתר הורגן ז״ל יצאה לריצה ולא שבה הביתה למשפחתה. זהו מעשה מזעזע ונפשע, רצח ברוטאלי וחסר רחמים שנעשה בידי חיית אדם. משטרת ישראל וכוחות הביטחון יעשו כל שנדרש כדי לשים את ידם על האחראים למעשה. מן השמיים תנוחמו".

שר ירושלים ומורשת רפי פרץ על הרצח בשומרון: "פותחים את הבוקר עם הבשורה הקשה על הרצח האכזרי של אסתר הורגן, אם לשישה, אמש בשומרון. ‏לא ייתכן שאישה יוצאת לריצה אינה חוזרת לביתה. ‏סומך על כוחות הבטחון והמשטרה שישימו את ידם על מי שביצע את הפשע הנתעב הזה, ושולח תנחומים למשפחה הכואבת".

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ בטוויטר: "רצח מחריד של אסתר הורגן הי"ד שיצאה מביתה ולא תשוב לבעלה ולששת ילדיה. מקווה שכוחות הביטחון יעשו הכול כדי להגיע לרוצח בן העוולה במהרה. אני משתתף בצער משפחת הורגן ומאחל שבבניין הארץ ננוחם".

שר הכלכלה והתעשייה ויו"ר מפלגת העבודה, פרץ: "בוקר קשה. הרצח של אסתר הורגן, אם לשישה ילדים הוא מזעזע. אני מביע את תנחומי למשפחה, בוטח בכוחות הבטחון שיפעלו בכל דרך להגיע ולהעניש את המרצחים ומשתפי הפעולה"

שהב"ט והרמטכ"ל לשעבר, חה"כ משה (בוגי) יעלון, 'יש עתיד – תל"ם', בחשבון הטוויטר שלו לפני זמן קצר: "הרצח המתועב והאכזרי של אסתר הורגן ז״ל, מזעזע את נימי הנפש. תנחומיי למשפחתה ולקהילה החמה של טל מנשה. אני סומך על כוחות הביטחון שישימו את ידם על המרצחים. יהי זכרה ברוך".

גדעון סער: ״רצח מתועב בשומרון. לבי עם משפחת הורגן על האובדן הכבד מנשוא של האם אסתר הי״ד. עם ישראל אתכם. סומך על כוחות הבטחון שילכדו את הרוצחים. ישראל חזקה ממבקשי נפשה.״

כזכור, אסתר הורגן הי"ד, בת 52 מטל מנשה, היא הנרצחת הלילה בפיגוע ביער ריחן בצפון השומרון. הורגן הייתה אם לשישה ילדים, שתי בנות וארבעה בנים, הקטן שבהם בן 13 חגג בר מצווה רק לפני כ-3 חודשים. הלווייתה של הורגן תתקיים היום בבית העלמין שקד.

כוחות משטרה איתרו הלילה את הורדן ללא רוח חיים בשמורת יער ריחן. על גופה נמצאו סימני אלימות, צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותה. חוקרי המשטרה הוזעקו לזירה והחלו באיסוף ראיות וביצוע פעולות חקירה. שורה של ממצאים בזירה מצביעים שהרקע לאירוע לאומני, השב"כ שותף לחקירה. צו איסור פרסום הוטל על החקירה. גורמי צבא מסרו כי "בשלב זה הנושא בבירור".

ההודעה על מציאת הנרצחת התקבלה במוקד 101 של מד"א במרחב שרון בשעה 01:45. לפני שנמצאה, נעדרה האישה במשך כמה שעות, וחיפושים אחריה התקיימו מאתמול בשעות הערב. היא נמצאה לפנות בוקר כשהיא מוטלת בצד הדרך ביער ריחן, עם סימני חבלה בראשה. לצד משטרת מחוז ש"י הוזנקו לנקודה כוחות של צה"ל, ואנשי מז"פ הגיעו גם הם למקום. במהלך הלילה גם כוחות מיוחדים שביצעו סריקות לאיתור ממצאים ביער.

היא הוכרזה כנעדרת בשעות הערב לאחר שמשפחתה הודיעה שיצאה לריצה ולא חזרה. כוחות משטרה ומתנדבי יחידות חילוץ פתחו במהלך הלילה בסריקות בעקבותיה, עד שנמצאה בשעת לילה. מאוחר יותר דיווחה חברתה כי היא ראתה אותה נכנסת ליער ב-13:50.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture