Yonatan Sindel/Flash90

בניגוד לחוק החסינות: שוטרים מנעו בכוח מח"כ סמוטריץ' לגשת לזירת התאונה • צפו

אהוביה סנדק בן ה-16 מבת עין הוא ההרוג בתאונה, ארבעה נערים נוספים נפצעו קל. ח"כ סמוטריץ': "לא נותנים לזק"א לטפל בגופה, כבוד המת נפגע". המשטרה: "במפגש עם חבר הכנסת טעה השוטר בשיקול דעתו כשלא איפשר לו הגעה עד לזירת האירוע. המקרה ייבדק ויופקו הלקחים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אהוביה סנדק, בן 17 מהישוב בת עין, נהרג היום בצהריים (שני) בהתהפכות רכב כשנמלט עם חבריו מניידת משטרה – לאחר שהשליכו אבנים על מכוניות פלסטיניות באזור רמאללה. ברכב היו עוד ארבעה צעירים יהודים. כולם נפצעו קל. ממד"א נמסר כי הרכב התהפך בכביש 449 באזור בנימין, וכי חובשים ופרמדיקים קבעו את מותו, ופינו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים את ארבעת הפצועים שנתונים שם במעצר כשסביבם כוחות משטרה רבים.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) הגיע לזירה על מנת לוודא שהטיפול מתבצע כראוי, לאחר שחשש מ"טיוח הממצאים בזירה". כוחות משטרה בשטח ניסו למנוע מחבר הכנסת לתעד את הזירה, ובתיעוד נראה שוטר מתעמת איתו פיזית. "עצוב שצריך לומר את זה: משטרת ישראל כפופה לחוק ובכלל זה לחוק חסינות חברי הכנסת וחייבת לציית לו", כתב סמוטריץ' בטוויטר. "הניסיון החצוף למנוע ממני להיכנס לאזור האירוע הוא חמור ובכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת בדרישה לטפל בנושא מערכתית".

שלמה נאמן, ראש המועצה האזורית גוש עציון – בה נמצא היישוב בת עין שבו התגורר סנדק תקף את המשטרה במילים קשות עוד יותר וטען כי מדובר במקרה של הפעלת כוח מוגזם. "תביעתנו החד משמעית היא להפסיק מיד את האלימות המשטרתית", אמר נאמן והוסיף, ״הנערים הללו הם ילדינו – נקודה. השאירו לנו את החינוך וההתמודדות עם הילדים שלנו לטוב ולמוטב".

"לא מדובר באויב שקם להשמיד את המדינה או במחבלים מבקשי נפשנו. אילו רק חלק קטן מהמשאבים האדירים המושקעים במרדף אחר נוער הגבעות, היה מושקע בחברה וחינוך, לא היינו עדים לאסון הנורא שהתרחש היום". נאמן הדגיש עוד כי מרדף אחר נער יהודי לא אמור להסתיים בלוויה.

יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין אמר בתגובה: "אני רואה בחומרה רבה את הרחקתו בכוח של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מזירת התאונה הקשה בשומרון, על ידי שוטר משטרת ישראל, תוך פגיעה בחסינותו כחבר כנסת, בחופש התנועה שלו ובחופש הפעולה שלו. מדובר באירוע הפוגע בצורה חמורה ביכולתו של חבר כנסת למלא את תפקידו למען הציבור, דבר שאסור להשלים עימו במשטר דמוקרטי".

"רשויות אכיפת החוק חייבות לפעול בצורה אחראית ונחושה אך הדבר חייב להיעשות תוך הקפדה על כיבוד חסינותם של חברי הכנסת ויכולתם כנציגי ציבור למלא את תפקידם. פניתי בעניין זה למ"מ היועמ"ש לכנסת שגית אפיק ולקצין הכנסת ניצב יוסי גריף, והנחיתי אותם לפעול מול המשטרה על מנת להבטיח שאירוע דומה לא יישנה, ושיובטח כי חסינות חברי הכנסת תכובד", דברי לוין.

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס: "האירועים בחודשים האחרונים ובפרט בימים האחרונים, מוכיחים שוב, שמשטרת ישראל "האמונה" כביכול על אכיפת החוק, פועלת כאילו אין חוק, לית דין ולית דיין, ומתעמרת במוחלשים ומועטים. מתברר כי אדם שיש כיפה לראשו, בין אם הוא מבוגר שנעצר בטעות באישון ליל ובין אם הוא חבר כנסת, אינו חסין לאלימות משטרתית ולהפרת זכויותיו ברגל גסה. אני קורא לשר לביטחון פנים לאמץ את הצעתי מהעבר להקים ועדת חקירה לבחון את התנהלות המשטרה".

ח״כ אופיר סופר בטוויטר: "תאונה קשה שאת פרטיה צריך לחקור במקצועיות ובכובד ראש. התנהלותו של חבר הכנסת סמוטריץ באירוע הייתה אחראית ומתוקף החוק, התנהלות המשטרה הייתה לא מקצועית ומסוכנת. אני קורא לשר אוחנה להתערב באופן מיידי בנושא".

חה"כ עמית הלוי: "החוצפה הזו של השוטר לעצור בידיו חה״כ בצלאל סמוטריץ׳ , היא הדיוטא התחתונה במדרון החלק בו מידרדרת הדמוקרטיה ויחד איתה מעמדם של נבחרי הציבור. אסור לאף אחד מאיתנו לעבור על כך לסדר היום. סומך על השר אמיר אוחנה שהלקחים יופקו והחוק יובהר לשוטרים ממחר בבוקר".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "‏בהמשך לפרסומים על האירוע בבנימין – בשעה זו כוחות המשטרה פרוסים בזירה לצורך איסוף הראיות והממצאים ע"י גורמי החקירה. מבירור ראשוני עולה, כי במפגש עם חבר הכנסת טעה השוטר בשיקול דעתו כשלא איפשר לו הגעה עד לזירת האירוע. המקרה ייבדק ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה ברור שהשוטרים ניתקעו בהם מאחור והעיפו את הרכב. כמו שרואים בתמונות וכמו שהפצועים והחובשים שהגיעו למקום אמרו. הי"ד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture