Olivier Fitoussi/Flash90

ריבלין על הבחירות: "בושה – כוכב הצפון שלנו הוא השיקולים הביטחוניים"

נשיא המדינה העניק את כנפי הטיסה לסגן ר', מצטיין מגמת קרב וקורס טיס מספר 181: "בימים אלה, של סערת בחירות המתרגשת עלינו שוב לְבּוּשָׁתֵנוּ, תפקידו של צה״ל כארגון מופת, המובל על ידי ממלכתיות – כשהמדינה, ענייניה ועקרונותיה מעל הכל - משמעותי מתמיד"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס היום (רביעי) לתקופת הבחירות אליה נכנסת מדינת ישראל שוב ולמקומו של צה"ל בתקופות שכאלה ואמר: "לאחרונה שמעתי את מפקדכם, המפקד של כולנו, הרמטכ״ל אביב כוכבי, אומר מילים שחשוב לי לצטט דווקא כאן: "מאז הקמתו, היה לצה"ל תפקיד משמעותי בחברה הישראלית, בהיותו צבא העם. אין עוד צבא כזה בעולם, שלוקח את מיטב אנשיה של המדינה, מחנך אותם על עקרונות אהבת הארץ והמדינה ומפגיש את הקבוצות השונות החיות כאן אלה עם אלה. לצד כל זה, גם מלמד את כל מתגייסיו, שאין משימה שלא ניתן לבצע.״ כך אמר הרמטכ״ל ואני- מצדיע".

הנשיא הוסיף: "לדבריו של הרמטכ״ל היה אז המשך, ואני מבקש בימים אלה, של סערת בחירות המתרגשת עלינו שוב, לְבּוּשָׁתֵנוּ, להדגיש אותם כאן ביתר שאת: ״תפקידו של צה״ל כארגון מופת, המובל על ידי ממלכתיות – כשהמדינה, ענייניה ועקרונותיה מעל הכל – משמעותי מתמיד. כוכב הצפון שלנו, של כולנו, הוא השיקולים הביטחוניים והענייניים נטו, ואנחנו, כולנו, חייבים להיות מסורים לעיקרון הזה, ולו בלבד,״ אלו דברי הרמטכ״ל אותם אני מאמץ אל ליבי, בימים אלה, ומתחייב אני כי אעמוד איתן מול כל ניסיון להטיל בהם ספק".

ריבלין אמר את הדברים בטקס של חיל האוויר: "חיל האוויר הישראלי הוא מהמעולים בעולם. חיל מתוחכם, נועז, יצירתי, שערוך לכול משימה, בכל זמן, בזירות קרובות ורחוקות ואם יידרש לכך – גם רחוקות מאוד. וכול זה –יודעים אויבנו וגם ידידינו – בזכותכם. המטוס לבדו משוכלל ככל שיהיה לעולם לא ינצח את שדה הקרב העתידי בלי הדבקות במשימה, המצוינות, המסירות וקור הרוח שלכם – אנשי החיל".

בתום דבריו אמר הנשיא: "ייתכן שזהו טקס הכנפיים האחרון בו אני משתתף כנשיא. המפגשים כאן, על מגרש המסדרים בחצרים, עם נבחרת מובחרת של צעירות וצעירים – היו עבורי תמיד מעוררי השראה וגאווה. ואתם, בוגרות ובוגרים יקרים, פרשו כנפיים. והגביהו עוף ושובו הביתה בשלום".

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי התייחס בדבריו בטקס לאירוע שהתרחש אמש ואמר: "מקרה כפי שהתרחש אתמול, בו הותקף אלוף בצה״ל אשר כל חייו לוחם למען כל אזרחי מדינת ישראל הוא מעשה חמור ביותר, המהווה חציית קו אדום, וראוי לגינוי. אנשי הפלג הירושלמי אשר תקפו את האלוף, תקפו את מי שמגן עליהם, תקפו את מי שמאפשר להם חיים בביטחון ותקפו את צה״ל. הם הפגינו בחוצות אבל למעשה הפגינו אובדן ערכים וכפיות טובה, ורמסו מצווה חשובה ומרכזית. המקרה צריך להוביל אותם לחשבון נפש, שלהם ושל מנהיגיהם".

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין: "בסופה של השנה הזו אני כה גאה באנשי החיל, במפקדים, שהשכילו לעשות את ההתאמה הנדרשת והצליחו לעמוד בכל המשימות והיעדים לצד המגפה. שנה שבה למרות הקורונה, המשיך חיל האוויר לעסוק בפעילות מבצעית נרחבת, אף יותר מבשנים הקודמות. פעלנו מבצעית במגוון זירות, הרחבנו את מעטפות הביצועים, ובשילוב זרועות עם שותפינו מצה״ל כולו תרמנו למימוש היעדים האסטרטגיים של מדינת ישראל. ההישגים הללו הם הוכחה נוספת למקומם של האנשים, בכל המערכים, ועל חשיבותו של המרכיב האנושי בעוצמתו של חיל האוויר."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture