נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נאם היום (שלישי) בכנס הפיקוד הבכיר של אגף המודיעין והתייחס למשבר הפוליטי המתמשך ולפילוג שהוא יוצר בישראל: "המשבר הפוליטי המתמשך לא רק מחזק קולות שמבקשים להוציא קבוצות שלמות מן הכלל הישראלי, אלא גם מאיים לפורר את האמון של העם במוסדות השלטון, בשיטה הדמוקרטית, וביכולת שלנו להתווכח, להעביר ביקורת, אך לבסוף גם להתפשר, להסכים, לבנות והוביל את מדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית, ביחד".
בדברי הנשיא למפקדים, בכירי אגף המודיעין של צה"ל, אמר כי "אתם אמונים על אספקת תמונת מודיעין מקצועית ומדויקת שתאפשר למדינת ישראל לשמור על בטחונה. אבל ברגע ההיסטורי הזה, מוטלת עליכם אחריות נוספת שחשיבותה לשמירה על חוסן הלאומי שלנו היא, כאמור, בלתי מבוטלת".
הנשיא התייחס לפילוג שיוצר סוגיית הגיוס לצה"ל ואמר "בכל מתווה שלא יתקבל בעתיד בנוגע לגיוס ולשירות הלאומי אזרחי, ואני תקווה שלאחר הבחירות אכן יתקבל מתווה כזה, מתוך שיח מבוסס דיאלוג והקשבה, מכל הצדדים". ריבלין הוסיף כי "צה"ל חייב להיות חלק משמעותי בביצור יחסי השותפות בין הקבוצות והמגזרים בחברה הישראלית. זוהי, כאמור, שאלה דחופה של חוסן לאומי".
הנשיא הוסיף: "חוסן לאומי כרוך לבלי התר ביכולתו של עם לנסח לעצמו את מטרות העל המשותפות, ולפעול להגשמתן. למודל צבא העם שלנו היה ועודנו תפקיד חשוב, מכריע, בביסוס העיקרון הזה, עקרון השותפות כבסיס לחוסן לאומי. צבא שלצד ההגנה מפני איומים חיצוניים, שומר על החברה הישראלית, בהתאם לדוקטרינת הממלכתיות של בן גוריון, מפני התפוררות קשרי השותפות ביננו, מבפנים".
ראש אמ״ן, אלוף תמיר הימן, הודה לנשיא על דבריו ואמר: "יש לנו כמפקדים מחוייבות אישית לעיסוק בסוגיות חברתיות של צבא העם, ולאתגר את עצמנו בעניין זה. נכון שנמשיך לפעול לקדם שילוב אוכלוסיות מוחלשות בתוך אגף המודיעין".
אין מקום חלילה ליהודים המאמינים בד' ובתורתו חלילה להתבולל בצבא "העם" המיועד לכך וכמו כן הוא הייעוד של השירות ה"לאומי"!
אנחנו לא מ"העם שלהם" ולא "מהלאום"!
אנחנו יהודים שומרי תורה ומצוות! ומי שהוא חלק מזה הוא חלק מאיתנו ומי שלא איננו חלק מעם ישראל.
והדרך היחיד שיהיה שלום בין היהודים לבין "העם" של מדינה הזו הנקרא "איסרעאל" הוא לבטל כלל את חובת הגיוס ושזה יהיה צבא "חכם" שמי שרוצה יכול להתגייס ומי שלא לא וישלמו כהוגן לחיילים ושישקיעו בתעמולה שאנשים יתגייסו כמו בארה"ב ובריטניה וכו' ורק אז יבוא שלום על המדינה פה.
גם יש להפריד לגמרי הדת והמדינה שלא יהיה רבנות מצד המדינה כלל ואיזה חנות שירצה להיות כשר שיהיה וברמה הכי גבוה שאפשר ובתשלום היות וזה כדאי ומי שזה לא כדאי לו ואינו רוצה מבחינת דת הרי זה אחריותו ושלא יהיה כשר ולא נכפה על אף אחד לא קידושין ולא גיטין ["אולי כדאי להחזיק הגיטין עדיין לכמה שנים"] ולא כשרות רק מי שירצה יהיה לו ומי שלא לא יהיה לו. איננו אחראים על כל ה"עם" אנחנו ערבים על העושי מעשי עמך וכל השאר הבא לטמא פותחין לו