צילומים: פלאש 90

מ"אתם ישנים על האף" ועד המריבות של בנט וסמוטריץ' • כך ניסו לגרום לכם להצביע

ראשי המפלגות השונים, החל מראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר יש עתיד חה"כ יאיר לפיד, וכלה בראשי המפלגות הבינוניות והקטנות, העבירו את יום הבחירות במסע שכנוע בלתי נגמר כי הניצחון שלהם הוא הקרוב ורק עוד קצת געוולד וזה מגיע • סיכום יום הבוחר

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בתום קמפיין ארוך ומעט שעות שינה – המפלגות השונות הגיעו לשעת ההכרעה. 'חדשות JDN' מביא לכם סיכום של כל ההתרחשויות במוקדים השונים ברחבי הארץ דקה אחרי דקה.

21:33 – קריאה אחרונה של ראש הממשלה לצאת ולהצביע

20:25 – בצלאל סמוטריץ': "‏חברים, מימין ומשמאל לכולם ברור שעל הציונות הדתית תקום או תיפול ממשלת ימין. לכן כולם על הראש שלנו. מספרים לכם שאנחנו כבר בפנים, מנסים להרגיע כדי שלא תצביעו. זה שקר. לאף אחד אין כרגע נתונים אמיתיים. צאו להצביע ט כדי להבטיח ממשלת ימין על מלא בראשות הליכוד ונתניהו עם המחנה הלאומי".

20:24 – נתניהו: ‏"שלטון הימין בסכנה בגלל שמצביעי הליכוד נשארים בבית. צאו עכשיו להצביע כדי להציל ממשלת ימין ברגע האחרון! תדאגו להביא עכשיו (!!!) כמה שיותר מצביעי מחל כדי למנוע מלפיד להיות ראש ממשלה ברגע האחרון!".

20:16 – פרופ' קמיל פוקס שעורך את המדגם ל'חדשות 13': "בכל שנותי לא ראיתי תוצאות כאלו דרמטיות ומכריעות".

20:13 – חה"כ בצלאל סמוטריץ במתקפה חריפה על בנט ושקד:" אנחנו על סף אחוז החסימה ואתם רוצים למחוק אותנו".

19:50 – גדעון סער על ירי הרקטה: "במערכת הבחירות של 2009 הבטיח נתניהו למוטט את שלטון החמאס בעזה. עכשיו הוא נתן לחמאס חיסונים אפילו בלי לעמוד על אות חיים מהאזרחים שלנו המוחזקים בשבי בעזה ומבלי לקבל גופות חללינו שנפלו ב'צוק איתן'. פלא שהם עושים ממנו ומאיתנו צחוק?".

19:27 – נפתלי בנט על ירי הרקטה מעזה: "‏ביבי חלש מול חמאס. הלוואי שנתניהו היה נלחם בחמאס כמו שהוא נלחם בי. חמאס צוחק על חולשת נתניהו. ירו רקטת גראד ליד באר שבע בזמן שביבי ביקר שם. ביבי כנוע לחמאס. ביבי כנוע לכנופיות הבדואים בנגב. ביבי כנוע למערכת המשפט".

19:10 – ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו בצרה. שיעורי ההצבעה במעוזי הליכוד לא מספיק גבוהים. אני מבקש שתסמסו לכל החברים שלכם. מוכרחים להוציא את הליכודניקים להצביע מחל. שיעורי ההצבעה בליכוד חייבים לעלות כדי שננצח את הבחירות. נשארו עוד 3 שעות".

18:58 – יו״ר הציונות הדתית ח"כ סמוטריץ׳ תוקף את ימינה: "בנט ושקד במפלגה עם דו ספרתי בטירוף על הראש שלנו. הם משקרים כדי שנרד מתחת לאחוז החסימה. מי שאומר שאנחנו 6-7 מנדטים משקר. מפלגה גדולה עם 9-10 מנדטים ודאים הולכת בכל הכח כדי למחוק אותנו מתחת לאחוז החסימה. זה לא נורמלי. אנחנו חוזרים לאזור סכנה. נפתלי כבר פעם אחת ריסקתם את הימין. אתם הולכים לנו על הראש כדי למחוק את גוש הימין".

18:44 – גדעון סער: נתניהו קרוב למנדט ה61.

18:37 – יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ ממשיך בקמפיין הגוועלד ותוקף את לפיד: ״יש עתיד מוציאים פייק ניוז ומספרים שיש לנו 6-7 מנדטים ולא צריכים להצביע לנו יותר. זה חארטה. כל קול חשוב. זה קריטי להצביע לכחול לבן שתעבור את אחוז החסימה ותהיה בממשלת המעבר לקראת אפשרות של בחירות חמישיות. מה שהם עושים הוא חוסר אחריות ממדרגה ראשונה. כדי למנוע את זה- לכו לקלפי ושימו פתק "כן" לכחול לבן.״

18:15 – נתניהו ב"מסר דחוף לירושלמים" – "ירושלמים — אתם ישנים על האף. צאו להצביע עכשיו. אחוז ההצבעה אצלנו נמוך מדיי. לא תצאו להצביע? תקבלו את לפיד ראש ממשלה בעוד פחות מ-4 שעות".

18:05 – ‏יו"ר העבודה מרב מיכאלי על דברי לפיד: "יאיר צודק, המפלגות הקטנות כולן יצאו מאזור הסכנה, ולכן כעת הגיע הזמן ללכת עם הלב ולהצביע למי שאתן ואתם באמת מאמינים לה".

17:58 – מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי לפיד לפיהם כל מפלגות הגוש עולות ועוברות את אחוז החסימה: "אחרי שהפקיר את הגוש ולא דאג לחיבורים, לפיד החל להפיץ פייק ניוז. זה לא משנה אם ללפיד יהיו 20 מנדטים או 22 מנדטים – זה כן משנה אם כחול לבן לא תעבור את אחוז החסימה, ולא יהיה מי שיעצור את שלטון היחיד של ביבי בממשלת המעבר". עוד הוסיפו כי "פתק ליש עתיד, הוא פתק לביבי".

17:50 – בנט ושקד: "נתניהו מרמה אתכם בקמפיין געוולד מזויף. סמוטריץ ובן גביר חזקים מאוד. אל תקנו את זה. הוא מנסה למחוק את ימינה".

17:26 – יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בהצהרה לתקשורת: "סיכום מהיר של העובדות כמו שהן עולות מהחמ"ל שלנו שכל מפלגות הגוש עולות. עכשיו חייבים יש עתיד גדולה אם אנחנו רוצים להחליף שלטון. הדיון על מי עובר מי לא עובר נגמר, הדיון הוא עכשיו איך מחליפים שלטון עם יש עתיד גדולה, לכו להצביע".

17:17 – בכיר הליכוד השר יובל שטייניץ: "אנחנו באשדוד, ליכודניקים, המצב מדאיג. כרגע נתוני ההצבעה בערים הליכודיות נמוכים משמעותית מאשר בבחירות הקודמות. אם זה לא ישתנה נתעורר מחר בבוקר עם יאיר לפיד ראש ממשלה או שנלך לבחירות חמישיות. אל תישארו בבית, אל תתעצלו – צאו עכשיו ותשנו את התמונה".

17:17 – בליכוד חוששים מהצבעה נמוכה בדרום הארץ, אזור עם תמיכה רבה למפלגה.

17:14 – יו"ר כחול לבן בני גנץ ממשיך בקמפיין הגוועלד: "שיהיה ברור – אם כחול לבן לא בממשלת המעבר, נתניהו יפטר את מנדלבליט ויפעל נגד שלטון החוק" :

17:08 – יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיע כעת לכפר חב״ד.

16:45 – נתניהו לתומכיו: רואה אחוזי הצבעה נמוכים בדרום. ליכודניקים חייבים לצאת להצביע עכשיו. קחו את המשפחה והחברים. עוד שני מנדטים ואנחנו מנצחים ומקימים ממשלת ימין חזקה".

עוד אמר ראש הממשלה: "ברמת השרון – הצבעה גבוהה. בהרצליה – גבוה. בתל אביב – גבוה. מה קורה במעוזי הליכוד? למה ההצבעה נמוכה?! צאו להצביע מחל עכשיו אחרת נקבל את לפיד, רוטציה ובחירות נוספות. עוד שני מנדטים למחל ואנחנו מנצחים".

16:30 – דובר הליכוד בקריאה דחופה לשרים: "מבקש שתעלו ברשתות שלכם קריאה דחופה לצאת ולהצביע. שיעורי ההצבעה במעוזי הליכוד נמוכים ביחס לערים אחרות".

16:20 – ראש הממשלה נתניהו הנחה את חברי הכנסת של הליכוד לרדת עכשיו לדרום כדי להעלות את אחוזי ההצבעה הנמוכים במעוזי הליכוד.

15:45 – ראש הממשלה נתניהו בטיילת בבת ים

15:30 – ח"כ יאיר גולן ממר"צ: "הליכודניקים והסמוטריצים נוהרים לקלפיות. הליכוד מביאים אותם על גט טקסי. דווקא בתל אביב ובמגזר הערבי אחוזי ההצבעה עוד יחסית נמוכים".

15:23 – יו"ר המפלגה 'הכלכלית' ירון זליכה בשוק הכרמל: "סחף אדיר לכיוון הכלכלית. אנחנו מעבירים תומכים מביבי מבנט מסער ומלפיד. שכירים ועצמאיים שרוצים שינוי בכלכלה. נפתיע את התחזיות".

14:50 – רה"מ נתניהו יוצא כעת מירושלים לעורר את השטח.

14:32 – ערוץ 20 מדווח כי ‏תלונה הוגשה נגד אסף חפץ בחשד שטען כי היה "יורה בביבי בראשו".

13:43 – ‏שרי וח"כים כחול לבן הונחו להתפנות מיידית לשכנוע מתלבטים ובדאגה לכך שיגיעו להצביע. גנץ בדרכו להערכת מצב במטה המפלגה.

13:10 – ליברמן בתל אביב: "אני מקווה שכל האנשים שיושבים כאן כבר הצביעו או שבדרך להצביע, הכי חשוב הציבור החילוני יצא להצביע. בבחירות האחרונות כ-1,200,000 איש בערים עם רוב חילוני מובהק לא הגיעו לקלפי. אני קורא לכם תלכו להצביע. רק כאן בתל אביב כמעט 5 מנדטים בבחירות הקודמות לא באו להכריע".

13:00 – ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, ימינה, הצביע כעת בעירו: ״העיר שדרות היא העיר של התושבים הנפלאים, המקסימים והגיבורים שנמצאים פה כבר 20 שנה עם הטרור ואומרים בצורה ברורה, לא רק שורדים, גם מתפתחים. ברור ובעזרת ה׳ נצליח פה, ורשימת ימינה תגדל, ואנחנו נצליח להקים ממשלה טובה לעם ישראל. ממשלה שאכפת לה. לבוחרים אני אומר, כמו שתמיד נלחמתי בשמונה שנים האחרונות למען תושבי שדרות, והפכתי אותה ביחד איתם מעיר של השרדות לעיר של התפתחות, אני אהיה השגריר שלהם, של שדרות של הנגב, של עוטף עזה".

12:45 – ח״כ היבא יזבק הצביעה בנצרת: ״כל קול לרשימה המשותפת הוא קול לעתיד שוויוני וצודק יותר. הרשימה המשותפת היא ההצבעה האידיאולוגית נגד גזענות, נגד כיבוש ולמען כל האוכלוסיות המודרות והמוחלשות. אני קוראת לכולן ולכולם – הצביעו ודעם".

12:25: איווט ליברמן אומר כי "החרדים נוהרים לקלפיות, ולכן כולם צריכים לצאת ולהצביע".

11:15 – רה"מ נתניהו ורעייתו הצביעו כעת בקלפי בירושלים: "אני מקווה שאלו הבחירות האחרונות".

10:50 – הנשיא ריבלין אמר לאחר הצבעתו: "גם הפעם, אני מבקש מכם- צאו להצביע. אני עושה זאת בפעם האחרונה כנשיא אבל לפני הכל, כאזרח מודאג. מודאג מאוד, אז יקיריי, יקירותיי, בפעם האחרונה, מלבו של נשיא, אל לבכם- אנא, צאו להצביע. למען הילדים שלנו, למען הנכדים שלנו, למעננו".

10:45 – ח"כ מנסור עבאס יו"ר רע"ם הצביע הבוקר במקום מגוריו בכפר מגאר : "ההשפעה היא דרכנו לשינוי מהותי בחברה הערבית. אי אפשר לשבת כל הזמן על הספסל ולצפות לניסים".

10:30 – יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, הצביעה בקלפי בבית הספר גרץ בתל אביב. במעמד ההצבעה אמרה ח"כ זנדברג: "בבחירות האלה המרוץ צמוד ביותר. עתידה של המדינה יוכרע על קולות בודדים – ולכן כל פתק למרצ הוא קריטי. רק עם מרצ חזקה גוש המרכז-שמאל יהיה גדול מספיק כדי להחליף את הממשלה המושחתת והמנותקת בתולדותיה של ישראל".

"אנחנו רואים תנועה גדולה של מצביעים, אבל זה לא מספיק. אחוז ההצבעה משחק תפקיד חשוב בבחירות האלה. אני קוראת לכל אחד וכל אחת – צאו להצביע!".

10:00 – יור המפלגה הכלכלית פרופ ירון זליכה הצביע כעת בקלפי ברמת גן. ביציאה מהקלפי אמר זליכה: "אנחנו מקבלים דיווחים מהבוקר על מסה של מצביעים מכל רחבי הארץ. נהיה הפתעת הבחירות למרות ניסיונות ההפחדה של ההון שלטון. הכלכלית היא הכתובת של מאות האלפים שמאסו בשיטה ומייחלים לעתיד טוב יותר ואם לא אנחנו, אין להם למי להצביע. רק הצבעה לנו תביא להכרעה לטובת מחנה השינוי. צאו לבחור במי שיעבדו בשבילכם ולא בפוליטיקאים הכושלים שמאכזבים פעם אחר פעם".

09:47 – יו״ר סיעת ימינה, ח״כ איילת שקד הצביעה הבוקר בקלפי הסמוכה לביתה:‏ ״אזרחי ישראל היקרים, צאו להצביע! אנחנו יכולים הפעם לשים סוף ללופ הבחירות האינסופי הזה. תצביעו ימינה ונקים ממשלת ימין טובה שאיכפת לה מהאזרחים".

09:35 – שר הבריאות יולי אדלשטיין: "הצבעתי יחד עם אשתי בהרצליה. ממשיך עכשיו לסיבוב בערים השונות. מבקש מכל אחת ואחד לצאת להצביע, מי שרוצה ממשלת ימין חזקה שישים מחל בקלפי, תקום ממשלה בראשות נתניהו והליכוד שתוביל את המדינה בארבע השנים הקרובות. צאו להצביע!".

09:20 – ח״כ סמי אבו שחאדה הצביע ביפו וקרא לציבור לצאת להצביע: ״צאו להצביע לרשימה המשותפת, נגד הגזענות, נגד הכיבוש ולמען שוויון אמיתי לכלל האזרחים. הרשימה המשותפת היא הבית האידיאולוגי לכל מי שרוצה שינוי אמיתי – ולא רק להחליף פרסונה בפרסונה״.

09:00 – יו״ר תקווה חדשה ומועמדה לראשות הממשלה גדעון סער ביציאה מהקלפי: ״תקווה חדשה מתייצבת פעם ראשונה למבחן ולבחירה של אזרחי ישראל עם דרך ברורה ותקווה גדולה לעתיד. זה יום מרגש ומאד חשוב לאזרחי ישראל כי היום יש לנו אפשרות לצאת ממבוי סתום של שנתיים עם ארבע מערכות בחירות ולעשות שינוי. השינוי תלוי בהצבעה לפתק ת׳ לתקווה חדשה. כל שאר הפתקים לא עשו שינוי בשנתיים האחרונות ולא יכולים לעשות שינוי. רק תקווה חדשה יכולה לאחד ולחבר ולהוציא את ישראל לעתיד טוב יותר. קורא לאזרחי ישראל צאו להצביע תקווה חדשה! שימו ת׳ בקלפי!״

08:30: המסית איווט ליברמן הגיע יחד עם רעייתו להצביע בקלפי הסמוך לביתם בנוקדים.

07:56 – יו"ר עוצמה יהודית והמעומד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, הצביע הבוקר בקלפי הסמוכה לביתו בקרית ארבע. עם הצבעתו, אמר בן גביר: "הבוקר הזה זה בוקר של הכרעה ובשורה – הימין יכול לנצח את הבחירות האלה. זה בידיים שלנו. זה ביכולת שלנו".

עוד אמר: "יש לנו הזדמנות להקים ממשלת ימין מלא מלא, לתת גיבוי לחיילי צה"ל, לחזק את ההתיישבות, לשמור על הדרום והצפון, למנוע פרוטקשן, לעשות שינוי במערכת המשפט, יש לנו הזדמנות נדירה לחזק את הזהות היהודית של המדינה. בעזרת השם – ננצח".

07:50 – לפיד ממריץ את המוסתים: "יש רגעים שבהם הכל זז הצידה. היום זה רגע כזה. מפני שאנחנו נלחמים נגד חושך גדול. מפחיד. עזבו רגע את ביבי. אמרו עליו כבר הכל, אני לא אשנה את דעתכם עליו בבוקר הבחירות. תתמקדו בממשלה שלו. היחידה שיש לו: ליצמן, סמוטריץ', דרעי ובן גביר. מה האנשים האלה חושבים על הילדים שלכם? אם יש להם מיליארד שקל פנויים, האם הם ישקיעו אותם בבניית בתי ספר לילדים שלכם, או שיש להם מטרות אחרות?".

07:36 – המסית ליברמן מדרבן את שונאי החרדים: "הקלפיות נפתחו, למה אתה מחכים? צאו להצביע. החילונים יוצאים להצביע ולהכריע".

07:12 – השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אומר עם פתיחת הקלפיות: "הקלפיות נפתחות בזה הרגע. יהיו מי שיכניסו למעטפה פתקי שנאה מעדות ה"לך". ויהיו רבים רבים שיכניסו פתקי אהבה "הישאר". אהבה למי שעושה כבר שנים למען מדינת ישראל, למען אזרחי ישראל כולם, ומשלם על כך מחירים אישיים קשים ביותר. הצביעו היום באהבה".

07:10 – ח"כ שלמה קרעי הגיע לכותל המערבי לתפילת שחרית ואמר: "נתפלל להצלחת עם ישראל ביום הזה, לשמירה על הזהות היהודית במדינה הדמוקרטית שלנו ולנצחון על אלו שרוצים להכניס לנו אלהים אחרים ולמחוק את ערכי הנצח של עמנו".

07:01 – יו״ר תקווה חדשה ומועמדה לרשות הממשלה גדעון סער אומר עם פתיחת הקלפיות כי "‏זהו יום הסטורי שמאפשר לנו להשפיע על עתיד ישראל. לפני שלושה וחצי חודשים יצאתי לדרך על מנת להביא שינוי למדינתנו האהובה. אפשר וצריך להביא את השינוי. זה תלוי רק בנו. תביאו את המשפחה, את החברים. שכנעו את המתלבטים. השינוי בהישג יד. ‏צאו להצביע".

ערב הבחירות – ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה הגיעו לכותל ופרסמו את הפתקים שתחבו בין האבנים – בהמשך קרא נתניהו בפנייה דחופה לבנט: "בטל את הסכם העודפים עם סער".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture