לאחר כשלוש שעות: הסתיימה פגישת נתניהו-בנט

Yonatan Sindel/Flash90

הסתיימה פגישת נתניהו-בנט – "שוחחו על הצורך להקים ממשלה יציבה"

ראש הממשלה ויו"ר ימינה סיימו את פגישתם הראשונה מאז הבחירות שנערכה בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בתום הפגישה שארכה כשלוש שעות הודיעו במפלגת ימינה כי "השניים שוחחו על האפשרויות להביא לממשלה יציבה בסיטואציה הפוליטית שנוצרה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט סיימו לאחר כשלוש שעות את פגישתם הראשונה מאז הבחירות שנערכה היום (שישי) בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בתום הפגישה הודיעו במפלגת ימינה כי "השניים שוחחו על הצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בהקדם האפשרי וכן על האפשרויות להביא לכך בסיטואציה הפוליטית שנוצרה". עוד נאמר: "סוכם כי הצדדים יעמדו בקשר בהמשך".

לפני הפגישה אמר בנט: "לא נחסוך בשום מאמץ כדי להביא כמה שיותר מהר להקמת ממשלה טובה ויציבה שמטפלת באזרחי ישראל". בנט הוסיף כי "יש לנו מטרה אחת – להקים כמה שיותר מהר ממשלה טובה ויציבה שמטפלת באזרחי ישראל. לא נחסוך בשום מאמץ כדי להביא לתוצאות האלו".

יו"ר ימינה עדיין מסרב לחשוף את זהותו של האדם שעליו ימליץ להטיל את הרכבת הממשלה, אך כבר הבהיר שזה בכל מקרה לא יהיה יאיר לפיד. ברקע הפגישה עם נתניהו, הימין מפעיל לחץ כבד מאוד על בנט שלא להצטרף לממשלה ללא נתניהו. בליכוד יצרו קשר עם ארגוני ימין שמפעילים מכבש לחצים על יו"ר ימינה כדי שלא יצטרף לממשלה ללא נתניהו.

מנגד, לפי דיווח ב'כאן חדשות', בכירים במפלגתו של סער מסבירים את הפעלת הלחץ על יש עתיד בשל העובדה שבנט וימינה נמצאים בימים האחרונים תחת מתקפה קשה בימין על כך שהם שותקים ועל כך שהם מראים מוכנות להיכנס לממשלה עם מפלגות המרכז-שמאל, ולא נראה שזה יוכל להימשך עוד זמן רב. אותם בכירים הזהירו כי "אם לפיד לא יודיע בשבוע הקרוב שהוא מוותר לבנט על ראשות הממשלה, בנט לא יוכל עוד לעמוד תחת הביקורת שהוא סופג עכשיו בימין ויודיע שהוא הולך עם נתניהו". לטענתם, אם לפיד ימשוך את הזמן ויעכב את הסכמתו לוותר לבנט, כבר לא יהיה על מה לוותר מכיוון שבנט יירד מהגדר ויחזור בחזרה למחנה הימין. כך שחלון הזמן להגעה להסכמות ולוויתור מצד לפיד עומד על בין שבוע לשבועיים, לטענתם.

השבוע קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ימינה נפתלי בנט וליו"ר תקווה חדשה גדעון סער לחבור אליו לממשלת ימין. "זה לא סוד שהיו בינינו מחלוקות, בואו נשים את המשקעים האישיים מאחורינו. חזרו הביתה למקום הטבעי שלכם". נתניהו ציין כי יש 65 מנדטים לממשלת ימין, והוסיף כי כל ממשלה אחרת "תהיה ממשלת שמאל בלתי יציבה, שתקום בניגוד מובהק לאידאולוגיה של הרוב העצום שהצביע למפלגות הימין".

סער הגיב: "לא אצטרף ולא אתמוך בממשלה בראשות נתניהו. המשך כהונתו פוגעת בישראל". בימינה אמרו אחרי הצהרת ראש הממשלה כי "בנט דואג לאזרחים, לא לשריונים. בנט ימשיך לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס".

בתוך כך, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר קורא לרה"מ נתניהו, נפתלי בנט וגדעון סער לגלות אחריות ולהקים ממשלת ימין: "מספיק עם כל הספינים האלה להקים ממשלה עם מנסור עבאס תומך חמאס".

לדברי בן גביר, "אני מקווה שגם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו וגם נפתלי בנט וגדעון סער יבינו ויפנימו שהמנדט שקיבלנו מעם ישראל זה להקים ממשלת ימין. מספיק עם כל הספינים האלה להקים ממשלה עם מנסור עבאס תומך חמאס, ומצד שני אני מציע לבנט וגם לסער לא לדמיין ממשלות עם איימן עודה או כל מיני גורמים ברשימה המשותפת. עם ישראל רצה כאן ממשלת ימין, ממשלה שתגן כאן על חיילי צה"ל שתשמור על מדינת ישראל, קיבלנו 65 מנדטים – אפשר לעשות את זה!"

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture