נאומו הראשון והמרגש של פולארד: "זו הארץ ששפכתי עבורה את הדם שלי"

באירוע הוקרה שערכה סיעת ארץ הקודש בהסתדרות הציונית לכבוד מייסד הסיעה הרב פסח לרנר נשא דברים פולארד ואמר, "לא התייחסו אלי בחביבות רבה, הגב שלי נשבר והקרסוליים נשברו בחקירה.  וכשהם עשו לי את זה, הדבר היחיד שיכולתי לחשוב עליו באותה תקופה היה - תודה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במהלך אירוע הוקרה שערכה סיעת ארץ הקודש בהסתדרות הציונית לכבוד מייסד הסיעה הרב פסח לרנר, השתתף יונתן פולארד שהרב לרנר היה בין מובילי המהלכים לשחרורו. פולארד, שהגיע לאירוע יחד עם  רעייתו אסתר, ביקש באופן מפתיע לשאת דברים בפני הנוכחים, וסיפר להם על חוויותיו הקשות במהלך השנים בכלא ועל תחושותיו עם הגיעו לארץ.  

באירוע שנערך ביקב פסגות השתתפו ראש מועצת בנימין ישראל גנץ ובכירי המוסדות הלאומיים ובהם יו"ר הצ"ע יעקב חגואל, יו"ר קק"ל אברהם דובדבני (דובדב) וסגנו שלמה (מומו) דרעי. במהלך הערב הוקירו המשתתפים את הרב לרנר על פעילותו הברוכה שחוללה מהפכה של ממש בפעילות המוסדות הלאומיים. 

פולארד הצביע על הנוף שנשקף מחלונות היקב וסיפר לנוכחים על הייסורים הרבים שהיו מנת חלקו למען הארץ: "אני זוכר טוב מאוד, אני לא יודע למה הם החליטו לא לדבר על זה במאמר בעיתון "ישראל היום", אולי זה היה מסיבות פוליטיות. אבל לא התייחסו אלי בחביבות רבה, הגב שלי נשבר והקרסוליים נשברו בחקירה.  וכשהם עשו לי את זה, הדבר היחיד שיכולתי לחשוב עליו באותה תקופה היה "תודה". תודה להשם שנתת לי את ההזדמנות לא להיכנע לאויבינו. כי הבנתי היטב מה עומד על הפרק בחקירה הזו".

"לא עשיתי שום דבר יוצא דופן, מכיוון שכל אחד ואחת מכם שגרים בארץ הזאת כרגע, מפגינים בדיוק את אותו סוג של הגינות ואומץ ויחס של גבורה כלפי החיים שניסיתי לחקות את המיטב שיכולתי תחת המצבים האלה. אמרתי תודה להשם כי לא ידעתי בכנות אם אני מתכוון להפסיק את העינויים או להמשיך איתם. ופשוט החלטתי להמשיך, מה שהכעיס אותם עוד יותר".

"אז הנה אנחנו 36 שנים אחר כך ואני מסתכל פה מסביב – זו הארץ, זה הוא זה מה שכל העינויים האלה נועדו.  הגויים האלו הבינו שיש לפחות יהודי אחד בחוץ לארץ שעושה משהו ששווה למה שכל אחד ואחת מכם עושים, וזה מה שהפחיד אותם".

עוד אמר, "זו הארץ שלנו שקבלנו אותה מהקדוש ברוך הוא, ולא מאף אחד אחר. לא מהאו"ם, לא מארה"ב ולא מאף אחד. אנחנו לא צריכים להתבייש לומר את זה, כי שלמנו על זה בדם שלנו. היין הזה שאנחנו שותים הערב, ספוג בדם ובזיעה שלנו. השנים הרבות שחיכיתי להם היו שווים את גודל המעמד לדרוך כאן באדמת ארץ ישראל שלנו. אני אוהב אותה בכל ליבי ומודה לכל האנשים שקיבלו אותי ואת רעייתי בכבוד גדול".

הרב פסח לרנר בירך את האורחים שהגיעו לאירוע ואת יונתן פולארד: "הלילה זו ההזדמנות שלנו לומר תודה רבה. תודה רבה לקב"ה על ההצלחה של ארץ הקודש ועל המהלכים שהיא מובילה במוסדות ההסתדרות. תודה רבה לקדוש ברוך הוא על כך שיהונתן נמצא איתנו. תודה רבה ליונתן על המסירות שלו לעם ישראל. ותודה רבה לכל הצוות ולאנשי ההסתדרות וקק"ל על המהלכים המופלאים שהם מובילים כאן בארץ".

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ ביקש לברך אף הוא: "יהונתן היקר, אנו מתרגשים לארח אותך כאן בחבל בנימין. היין שאתה שותה כאן הוא לא סתם יין טוב, הוא יין שחיכו לו יהודים 2000 שנה ואנו זוכים לשתות אותו כאן איתך בזכות אנשים שמסרו נפשם למען הארץ הזו, כמוך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture