צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

רומז לתקיפה ישראלית? גנץ: "נערכים מול איומים שאיראן מציבה לנו" • צפו

שר הביטחון גנץ באירוע לציון עשור למערכת כיפת ברזל: "אנחנו נערכים בימים האלו מול האתגרים בזירות השונות ובהם האיומים שאיראן מציבה לנו בין שבאופן ישיר ובין שבאופן עקיף על ידי שלוחיה במזרח התיכון". בטקס השתתף גם שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


צילום: טל עוז / משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, ערך הבוקר (רביעי) אירוע לציון עשור למערכת כיפת ברזל ביחד עם השר עמיר פרץ. בדבריו התייחס שר הביטחון לאיומים מאיראן ברקע הדיווחים כי ישאל תקפה אמש אוניית ריגול איראנית בים האדום ואמר: "אנחנו נערכים בימים האלו מול חזיתות שונות- בדרום, בצפון, וגם מול איומים שאיראן מציבה לנו בין שבאופן ישיר ובין שבאופן עקיף על ידי שלוחיה במזרח התיכון".

שר הביטחון הוסיף כי "מדינת ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור והיא תישאר כזו בגלל שני דברים: בגלל שאין לנו ברירה ובזכות אנשים כמותכם, אלו שקדמו לכם ואלו שיבואו אחריכם, שנושאים בעול הזה בצורה כל כך טובה ומשמעותית. יש לנו מערכות התקפיות שפועלות 24/7, 365 יום בשנה ומוכנות לפעולה מול כל זירה, מול כל טווח ובכל מימד פעולה שצה"ל יידרש לו."

בפתח דבריו שיבח שר הביטחון את היכולות של מערכת כיפת ברזל: "כל דבר מתחיל מזה מחזון, וממטרה, ונמשך בתוכנית ובביצוע. אנחנו רואים פה את כל שרשרת הערך: מהחזון הטכנולוגי-מבצעי, ועד לחזון המדיני של מה באמת יכולה לתת מערכת שכזו והיא לא היחידה, בהגנה על מדינת ישראל. בסופו של דבר פותחה פה מערכת שהיא המובילה בעולם בכל מה שקשור להגנה אווירית בטווחים הרלוונטיים, מערכת שסוגרת עלינו ובשבילנו את אחד האיומים הקשים ביותר וזה איום האש אל מול העורף האזרחי".

"תסתכלו מסביב, אתם רואים ים של מטרות בראיית האויב שלנו. היכולת של המערכת הזו ושכמותה, והיכולת של החברות שלה במשפחות ההגנה האווירית – שרביט קסמים, חץ וכל המערכים האחרים שמצטרפים אליה, באמת נותנים לנו יכולת הגנה חסרת תקדים".


צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון.

בראשית המפגש, קיים שר הביטחון דיון סטטוס בפיתוחים החדשים של כיפת ברזל ובפריסת המערך הנוכחי, ולאחר מכן קיים שיח עם לוחמי הגדוד וטקס הרמת כוסית לציון יום העשור ליירוט הראשון. מלבד השר עמיר פרץ, השתתפו בטקס ראש אג"ת אלוף תומר בר, מפקד הגנה אווירית תא"ל רן כוכב, ר' מפא"ת דני גולד, ר' מנהלת חומה במשרד הביטחון משה פתאל ובכירים נוספים. בטקס השתתף גם סא"ל מאור גבריאל, מי שהיה מפקד הסוללה הראשונה שיירטה רקטה לפני עשור בדיוק.

גנץ הוסיף: "השר עמיר פרץ דיבר על יכולת השגרה, אזרחי ישראל מפתחים שגרה דרוכה ומתפתחים, שדרות, יישובי העוטף, יישובי הצפון, יישובים ברמה"ג. ההתפתחות היא תוצאה של המעטפת שנותנים לה גורמי הביטחון במדינת ישראל, מוסד, שב"כ, משטרת ישראל, מג"ב וצה"ל על כל זרועותיו. המשמעות של לאפשר את השגרה- היא שגרת פעילות מבצעית מתמשכת ושוחקת שלכם: הבדיקה של המשגר, המוכנות של הכוח. אתם עושים עבודה נפלאה ובשם מדינת ישראל אני מבקש להגיד לכם תודה רבה".


צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון.

"אני רוצה להגיד לאויבים שלנו שאנחנו עוסקים פה היום בציון עשור למערכת כיפת ברזל, אבל זאת איננה המערכת היחידה שאנחנו מחזיקים. יש לנו מערכות התקפיות שפועלות 24/7, 365 יום בשנה ומוכנות לפעולה מול כל זירה, מול כל טווח ובכל מימד פעולה שצה"ל יידרש לו".

"אנחנו נערכים בימים האלו להמשך העימותים האפשריים בדרום, בצפון, לאיומים שאיראן מציבה לנו בין שבאופן ישיר ובין שבאופן עקיף על ידי שלוחיה במזרח התיכון. מדינת ישראל היא המדינה החזקה ביותר במזרח התיכון והיא תישאר כזו בגלל שני דברים: בגלל שאין לנו ברירה ובזכות אנשים כמותכם, אלו שקדמו לכם ואלו שיבואו אחריכם, שנושאים בעול הזה בצורה כל כך טובה ומשמעותית".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture