צילום: פלאש 90

עידו בן ה-5 נהרג מפגיעה ישירה בשדרות; צה"ל מוטט מגדלים בעזה • היום השלישי למבצע

במהלך היום חיסל צה"ל שורת בכירים בחמאס ומוטט מגדל ששימש כבסיס של ארגון הטרור • בתגובה שוגרו לעבר ערי ישראל, מהדרום ועד המרכז מאות רקטות • חייל נהרג מטיל נ"ט שנורה לג'יפ בו נסע וילד בן 5 נהרג בביתו בשדרות • היום השלישי של מבצע 'שומר החומות' - דקה אחרי דקה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

היום השלישי למבצע שומר החומות החל בצל הפוגרומים שביצעו ערביי ישראל ביהודים המתגוררים בערים המעורבות. לאחר שאמש (שלישי) ארגון הטרור חמאס מימש את איומיו ושיגר מטח כבד של טילים לעבר ערי המרכז בתגובה לפגיעת צה"ל במגדלים בעזה, חיל האוויר שב לתקוף בשטח הרצועה. 'חדשות JDN' מביא לכם את ההתרחשויות בכל הגזרות דקה אחרי דקה.

לפי העדכון האחרון של דובר צה"ל זוהו כ-480 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל וכן כ-150 שיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-200 שיגורים. אולם מאז נורו עוד עשרות רקטות.

מתחילת אירועי ירי הרקטות ביום שני בשעות אחר הצהרים ועד לתחילת היום השני למבצע, נקבע מותן של 3 נשים שנפגעו מפגיעות רקטות. כמו כן, כוחות החירום העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 46 פצועים, בהם 30 נפגעי גוף, מהם 2 קשה, אישה בת 81 עם פגיעה רב מערכתית, ואישה בשנות ה-30 עם רסיסים בפלג גופה העליון, 4 בינוני ו-24 קל שנפגעו מרסיסי רק"ק ושברי זכוכיות ו-16 פצועים שנחבלו בדרכם למרחב מוגן, בהם אישה כבת 50 במצב קשה עם חבלת ראש ו-15 קל. 43 נפגעי חרדה טופלו ע"י צוותי מד"א וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.

בנוסף, 46 פצועים שנפגעו בהפרות סדר וידויי אבנים טופלו ע"י צוותי מד"א, בהם גבר בן 56 שנפגע באורח קשה מאבן שנזרקה לעבר רכבו בלוד, 1 בינוני  ו- 44 במצב קל. שירותי הדם של מגן דוד אדום סיפקו כ- 650 מנות ומרכיבי דם לבתי החולים.

23:44 – ‏נשיא ארצות הברית ביידן על השיחה עם נתניהו הערב: "מקווה שזה יסתיים בקרוב, לישראל יש את הזכות להגן על עצמה כשאלפי טילים נופלים במדינה שלך. דיברתי עם ראש הממשלה נתניהו מקווה שיסתיים במוקדם מאשר מאוחר".

עדכוני היום השלישי במבצע שומר החומות

23:35 – תיעוד מזירת פיגוע הירי בשומרון. בפיגוע נפצעו שני חיילים מירי, בכביש גלעד בשומרון. בתיעוד ניתן לראות את רכב המחבל, נשקו של המחבל וסכין בתוך הרכב.




צילום: אלחנן גרונר הקול היהודי

23:26 – עיריית שדרות מודיעה בצער על מותו של עידו אביגל, הילד בן החמש, שנפגע הערב מרקטת קסאם בדירה בעיר. עובדי אגף הרווחה נמצאים עם המשפחה ומלווים אותה בשעתה הקשה. אמו של הילד מאושפזת בבית החולים ואחותו בת ה-7 נפגעה ונמצאת בסדרת בדיקות.

ראש העיר, אלון דוידי, פגש הערב את האבא בעת שהתבשר על מות בנו, חיזק אותו ומסר לו את תנחומי התושבים. דוידי: "אנו כואבים את כאבה של המשפחה היקרה שהצטרפה לפני 4 שנים לקהילת שדרות ואיבדה הערב את בנם הרך. אנו דורשים מהנהגת המדינה להמשיך במבצע ולפגוע פגיעה אנושה בג'יהאד ובחמאס ובמנהיגיהם כדי להשיב את השקט לתושבי שדרות, עוטף עזה והדרום".

23:24 – התקבל דיווח על פיגוע ירי במרחב החטיבה המרחבית "שומרון". ישנם שני פצועים בנקודה והמחבל נוטרל על ידי לוחמי צה"ל. הפרטים בבדיקה.

22:54 – אחרי שעה וחצי של שקט, הפלסטינים מדווחים כי צה"ל חידש את התקיפות ברצועת עזה. לפי הדיווחים, יש נפגעים במקום.

21:19 – אזעקות בעוטף עזה.

21:18 – חבלני משטרת ישראל סיימו לפני זמן קצר את הסריקות והטיפול בשרידי הטילים בכלל הזירות שאותרו בעיר אשקלון, על מנת לאפשר לגופי החרום והרשויות המקומיות להיכנס בבטחה אל המבנים.

צפו בתיעוד מזירת הנפילה באשקלון. צילום: דוברות המשטרה

22:15 – הפלסטינים מדווחים כי ישראל תוקפת את משרד האוצר ברצועה.

22:09 – הקבינט אישר: צה"ל יגביר את עוצמת וקצב התקיפות ברצועת עזה.

21:51 – דובר צה"ל: בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, הוסרה ההנחיה לשהייה במרחבים המוגנים לתושבי העיר אשקלון. עם זאת, יש להקפיד על שאר הנחיות פיקוד העורף. עם קבלת התרעה יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו 10 דקות. בעת כניסה לבניין לצורך התמגנות יש לעלות לפחות קומה אחת בחדר המדרגות כדי להימנע מפגיעת רסיסים.

21:49 – דובר צה"ל מעדכן כי נכון לשעה 20:00: החל מהשעה 6:00 הבוקר זוהו כ-180 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-40 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על פי מדיניות היירוט.

21:40 – כלי טיס של צה"ל תקפו שני משגרים שהיו מוכנים לשיגור רקטות מיידי לעבר שטח ישראל. צה״ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש.


21:29 – בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, תושבי אשקלון מתבקשים להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה.

21:25 – אזעקות צבע אדום באשקלון ויישובי עוטף עזה.

21:20 – אזעקות נוספות נשמעו באשקלון.

21:03 – אזעקות באשקלון, נתיבות ועוטף עזה.

21:01 – המטח הכבד נמשך. אזעקות נוספות.

20:58 – מטח כבד לעבר אשקלון, אשדוד ועוטף עזה.

20:48 – צבע אדום באשקלון.

20:42 – צבע אדום בעוטף עזה.

20:40 – הזרוע הצבאית של חמאס טוענת כי בהמשך לתגובה על חיסול בכיריה ע"י צה"ל, היא שגרה 20 רקטות על העיר שדרות.

20:37 – הזרוע הצבאית של הג'האד האיסלאמי מאיימים: "ב21:00 – המתינו למוות שיפחיד אתכם".

20:36 – ארגון הג'האד האיסלאמי מתייחס להפצצת בניין אל-שורוק מוקדם יותר היום: "תקיפה של בניין עם משרדים של ערוצי תקשורת וחברות פרטיות היא עליית מדרגה מסוכנת ופשע מלחמה שישראל תענש עליו הפצצה של בניינים בלב האוכלוסיה מראים את הכוונות הטרוריסטיות של ישראל בערב החג".

20:33 – דכון על הפגיעה הישירה בשדרות: פראמדיק מד"א אביב שנאור ויוסי חלבי סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו פגיעה בקומה החמישית בבניין בן 6 קומות. ניתן היה לראות מהחור שנפער אש בדירה. בסריקה שבוצעו בבניין כולו לא אותרו נפגעים. בבניין סמוך בדירה בקומה הרביעית הבחנו ברסיס שחדר מחלון הבית וכשעלינו לדירה ראינו ילד כבן 6 מחוסר הכרה עם פגיעות רסיסים".

עוד הוסיפו: "הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו בו פעולות החייאה ולאחר טיפול דחוף במקום פינינו אות במהירות לבית חולים ברזילי תוך המשך פעולות החייאה. הורידו אלינו לניידות טיפול נמרץ אישה כבת 35 וילד כבן 5, האישה שנפגעה מרסיסים בפלג גופה העליון הייתה בהכרה, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה והיא פונתה במצב קשה לבי"ח. ילד בן ה-5 סבל פציעה מרסיס בראש ולאחר טיפול ראשוני פינינו אותו כשמצבו בינוני ויציב."

20:29 – אזעקות בעוטף עזה.

20:19 – ריצה מבית הכנסת זכות אריה ברובע ז' באזעקה באשדוד הערב.

20:17 – מקורות בעזה מדווחים כי 4 פלסטינים נהרגו בתקיפת צה"ל במחנה הפליטים נוסייראת. אין אישור רשמי של משרד הבריאות העזתי.

20:14 – כלי טיס של צה״ל תקף חוליית פעילים של ארגון הטרור גא״פ, במרכז רצועת עזה. החולייה הותקפה בזמן הכנות לשיגור רקטות לשטח ישראל.

20:13 – תיעוד מרגע תקיפת תשתיות טרור ואמצעי לחימה מיוחדים של חמאס על ידי יחידת מגלן.

19:54 – במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות פגיעת רקטות בשני מקומות בנתיבות. מתחקור ראשוני של שוטרים שהגיעו למקום עולה כי הרקטות לא גרמו לנזק ונפלו האחת ברחוב והשניה בשטח פתוח בעיר. אין דיווח על נפגעים בגוף או פגיעה ברכוש.חבלן משטרה במקום.


צילום: דוברות המשטרה

19:53 – עדכון על הפגיעה הישירה בשדרות: במקום 6 נפגעי גוף, בהם ילד בן 6 במצב אנוש (בהמשך נקבע מותו), 1 קשה, 1 בינוני ו- 3 קל.

19:47 – מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מבנה בן 14 קומות בדרום רצועת עזה, בו שכנו משרדי מודיעין צבאי של ארגון. הטרור חמאס וכן תשתיות תקשורת ששימשו להעברת מסרים טקטיים-צבאיים על ידי ארגוני הטרור. "צה"ל ימשיך בתקיפת יעדי הטרור ככל שיידרש ולפעול לביטחון תושבי מדינת ישראל", נמסר.

19:46 – מקורות פלסטינים מפרסמים תיעוד של הריסות הבניין שנהרס הערב בעיר עזה.

19:44 – תיעוד מעזה של הירי למרכז הארץ לפני זמן קצר.

19:42 – דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף אל-קודרה: "כפי שנראה התוקפנות הישראלית מתגברת לאט לאט ולכן ייתכן שייכנס סיוע דרך מעבר רפיח או שיהיה לחץ בינלאומי על ישראל לאפשר כניסת סיוע דרך מעבר כרם שלום וארז".

19:40 – בעקבות מטח הרקטות שנורה לפני מספר דקות, אותרה פגיעה ישירה בגן ילדים ריק מאדם. אין נפגעים בגוף. נזק נגרם לרכוש. בנוסף, שריפה נוספת פרצה בשטח חקלאי מסביב לישוב נוסף במועצה.

צילום: דוברות שער הנגב

19:38 – כוחות המשטרה הפועלים בעיר שדרות, איתרו בית שנפגע מטיל, במקום ישנו דיווח ראשוני על נפגעים.

19:34 – כוחות המשטרה פועלים בעיר אשקלון לאיתר זירות בעקבות דיווחים על נפילות טילים ופגיעות במבנים. אנו קוראים לציבור להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות השונות ולהישמע להנחיות השוטרים ופיקוד העורף.

19:32 – מד"א: עדכון לאזעקות בגזרת שדרות – חובשים מעניקים במקום טיפול רפואי ל 3 פצועים.

19:31 – הזרוע הצבאית של חמאס מודיעה כי ירתה מטח על שדרות נתיבות ואשקלון של 130 רקטות בתגובה על הפצצת בניין א-שורוק וחיסולם של בכירי הארגון

19:30 – דיווח על פגיעה ישירה בבית באשקלון. בחסדי שמים אין נפגעים.

19:28 – בעקבות מטח הרקטות שנורה לפני מספר דקות, שריפה פרצה בשטח חקלאי של אחד מישובי שער הנגב. כוחות בדרך למקום. אין סכנה לחיי אדם.

19:21 – מטח כבד לעבר יישובי הדרום והמרכז.

19:18 – שר הביטחון גנץ שוחח הערב מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, על רקע ההסלמה הביטחונית ברצועת עזה. גנץ הודה למזכיר ההגנה על התמיכה של ארה"ב בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ואמר לו כי ישראל תפגע קשות בחמאס בכדי להשיב את השקט לזמן ארוך. שר הביטחון גנץ למזכיר ההגנה אוסטין: "ישראל פועלת בכדי להגן על עצמה- מעריכים את התמיכה של ארה"ב"

19:13 – שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, בתדרוך לעיתונות\: "יש להבחין הבחנה ברורה ומוחלטת בין ארגון הטרור חמאס שממטיר ללא הבחנה רקטות על אזרחים לבין תגובת ישראל המגנה על עצמה כנגד הטרוריסטים". עם זאת, לדברי בלינקן, "לישראל יש נטל נוסף לנסות לעשות כל מה שהיא יכולה כדי למנוע נפגעים אזרחיים, גם אם היא מגיבה בצדק להגן על עמה."

19:11 – דובר צה"ל מפרסם שמות 6 פעילי טרור נוספים מארגון הטרור חמאס שסוכלו ביממה האחרונה בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ

ט׳אפר שוא, ראש מדור בפרוייקט המו״פ והייצור.
מחמוד פארס, רמ״ד מכניקה בפרויקט המו״פ והייצור.
מג׳האד חדידי, מהנדס שליטה בפרויקט המו״פ והייצור.
אכרם אלעטא, עוזרו של באסם עיסא.
חסן אכי, פעיל ביחידה מיוחדת.
כמאל קריקע , פעיל ביחידה מיוחדת.

19:07 – תיעוד מתקיפות חיל האוויר ברצועה.

19:01 – כלי טיס של צה״ל תקף כלי רכב בדרום רצועת עזה, ובו חוליית משגרי נ״ט של ארגון הטרור גא״פ.

19:00 – תיעוד נוסף מקרוב של הפלת בניין א-שורוק

18:54 – ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל עדכונים מבצעיים מהרמטכ״ל וממפקד חיל האוויר בתא השליטה והתקיפה של חיל האוויר.


צילום: חיים צח/ לע"מ

18:50 – כוחות צה"ל הפציצו והקריסו את בניין א-שורוק בעיר עזה.

18:47 – מנהיג חמאס אסמאעיל הניה מספיד את באסם עיסא, מפקד חטיבת עזה שחוסל: "אבו עמאד וחבריו נפלו בחודש הקדוש ביותר ובמערכה להגנה על ירושלים" והוסיף "המערכה עם האויב פתוחה"

18:44 – אזעקות בעוטף עזה – חולית וסופה.

18:43 – ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח בטלפון עם מלך ירדן עבדאללה השני על האירועים בירושלים וההסלמה בעזה, אותה כינו השניים "ההסלמה הישראלית המסוכנת והאסורה נגד רצועת עזה". כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית וופא.

18:42 – ד"ר יובל סופרו, סגן מנהל המחלקה לניורוכירוגיה בבית החולים סורוקה, מעדכן במצבו של הפצוע מירי הנ"ט בגבול רצועת עזה.

18:36 – ועדת החוץ והביטחון הזמנית, בראשות ח"כ אורנה ברביבאי, תתכנס מחר (חמישי) לדיונים בנושא מבצע "שומר החומות". בבוקר תקיים המליאה דיון חסוי לקבלת עדכון מודיעיני ומבצעי אודות המבצע.

18:27 – גם בחיפה וברכסים פותחים מקלטים בשל איומי חמאס. מעיריית רכסים נמסר כי על רקע המצב הביטחוני, ובשל איומים הנשמעים בתקשורת על העיר חיפה הסמוכה. "חשוב להדגיש כי אין מידע קונקרטי לגבי איום מיידי על האזור, למרות זאת למען שמירה על ביטחון התושבים והנופשים ניתנה הנחייה לפתוח את כל המקלטים ברחבי המועצה".

18:20 – על רקע האיומים של חמאס, ראש עיריית אילת הנחה לפתוח את המקלטים בעיר.

18:04 – אזעקות בעוטף עזה – חולית, ניר יצחק, שדה אברהם, סופה ופרי גן.

17:57 – בהמשך לאישור הממשלה להכרזת שר הביטחון על הארכת מצב מיוחד בעורף, הודיע שר הביטחון על הפעלה של משק לשעת חירום (מל"ח). ההכרזה על מל"ח, נועדה לאפשר רציפות תפקודית של המשק, ושמירה על אספקת מוצרים ושירותים חיוניים לאוכלוסיה.

17:43 – אזעקות בעוטף עזה – ניר יצחק וסופה.

17:43 – בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי: מותו של המפקד בזרוע הצבאית של חמאס, באסם עיסא, וההרוגים מהזרוע הצבאית של הג'האד הוא הוכחה שהנהגת הזרועות נוכחת בשטח. מוסר לנתניהו ולהנהגת הצבא שלו שחיסול מי מהבכירים לא יעצור את המערכה, כי הזרועות התכוננו לכך הרבה זמן, וזה רק יוסיף לה מרץ.

17:30 – אזעקות בעוטף עזה – נחל עוז ועלומים.

17:25 – משרד הבריאות העזתי מעדכן כי מספר המתים המעודכן מתקיפות צה"ל ברצועה עד כה הוא 56. מספר הפצועים עלה ל335.

17:24 – צה"ל: התקבל דיווח על ניסיון פיגוע דקירה בחסם שוטר שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". המחבל מנוטרל בנקודה. הפרטים בבדיקה.

17:18 – דובר חמאס על חיסול הבכירים בזרוע הצבאית: "האויב צריך להתכונן לשלם מחיר".

17:08 – רצועת עזה בשעה זו

16:52 – בכיר חמאס, מוסא דודין, אומר לפני זמן קצר לערוץ אל-אקצה כי חיסול מפקדי חמאס היום "לא ירפה את ידי חמאס ", וכי ההרוגים הם "הדלק המזין את התגנית לשחרור ארצנו".

16:46 – אזעקה בעוטף עזה – נתיב העשרה.

16:43 – מחשש לירי נ"ט או צלפים נחסמו בשדרות רחובות שמובילים לגבעות המערביות שצופות לרצועת עזה. הוצבו מחסומים ושלטים. מעיריית שדרות נמסר כי בהנחיית הצבא ובשיתוף עיריית שדרות, נסגר ציר נסיעה קטן בעיר, הסמוך ל"גבעת קובי", בשל חשש לירי מהרצועה. הציר שנסגר הוא ברחוב יורם אברג'יל, בין צומת משעול שרה לכיכר שמואל הנביא. המעוניינים להגיע לשכונת האחוזה נדרשים לפנות בצומת משעול שרה ימינה.

16:36 – מקורות פלסטיניים מדווחים על תקיפה של צה"ל בצפון הרצועה. לפי אותם מקורות, הפצצת חיל האוויר הושמד בית בין 3 קומות ברחוב ה"מוח'אבראת" בשכונת שיח' רדוואן שבעזה.

16:25 – ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לביקור פצועים בביה"ח וולפסון בחולון ואמר: "באתי לכאן לביה"ח וולפסון לבקר את אורין, ילדה קטנה שנפגעה בפגיעה שיכלה להיות אנושה ובעזרת עבודה נפלאה של אנשים במקום ושל הרופאים כאן – היא ניצלה. לידה, יש ילד שמטופל מעזה – וזה מראה לכם את כל ההבדל בין בני התרבות לבני החושך".

"אמרתי אתמול שלבני החושך האלה, לטרוריסטים של החמאס והג'יהאד האסלאמי – שדמם בראשם. לפני שעה קלה חיסלנו מפקדים בכירים במטה הכללי של החמאס כולל את מח"ט עזה וגם מפקדים אחרים. זו רק ההתחלה, אנחנו נכה בהם מכות שהם לא חלמו עליהם".

16:13 – צבע אדום בעוטף עזה.

16:04 – הפלסטינים מדווחים על תקיפות נרחבות של צה"ל ברצועה.

15:56 – צבע אדום בעוטף עזה.

15:40 – אזעקות צבע אדום בעוטף עזה.

15:27 – לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף כלי רכב ובו חוליית משגרי נ"ט של ארגון הטרור חמאס מגדוד סג'עייה.

15:20 – חמאס מדווח על ירי של 15 רקטות לעבר דימונה.

15:18 – אזעקות בעיר באר שבע.

15:16 – כוחות המשטרה פועלים בערים אשקלון ואשדוד על מנת לאתר זירות בעקבות דיווחים על נפילות טילים. מדוברות המשטרה נמסר: "אנו קוראים לציבור להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות השונות ולהישמע להנחיות השוטרים ופיקוד העורף".

15:15 – אזעקות נוספות בעיר אשדוד. דיווחים ראשוניים על נפילה בתוך העיר.

15:05 – ירי רקטות מרצועת עזה לעבר אשדוד ואשקלון. אזעקות נשמעו בערים אלו וביישובים רביב בסביבה.

14:57 – מטח כבד נוסף של רקטות מרצועת עזה לעבר העיר אשדוד והסביבה.

14:54 – הזרוע הצבאית של חמאס: ירינו 50 רקטות לעבר אשדוד.

14:51 – מטח כבד של רקטות לעבר אשדוד ואשקלון.

14:45 – לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, שפעלו מתוך מרחב אזרחי ושימשו לייצור של תשתיות טרור.

ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה. צה"ל נוקט באמצעי זהירות ככל הניתן לצמצום פגיעה אפשרית באזרחים ובמבנים אזרחיים במהלך פעילותו הצבאית. צה״ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש.

14:28 – משרד הבריאות בעזה מדווח על 50 הרוגים ו-300 פצועים נכון לעכשיו.

14:23 – רה"מ נתניהו בתום הערכת המצב בעכו: "אנחנו במאבק בכמה חזיתות. אתמול בלילה לאחר הדיונים וההחלטות בקריה לגבי רצועת עזה, הלכתי בשתיים לפנות בוקר ללוד, עוד חזית שנפתחה שם של אנרכיה. נתנו שם גם כן החלטות והזרמת כוחות, והיום בצהריים כאן בעכו. אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את האנרכיה, להחזיר את המשילות לערי ישראל באגרוף ברזל אם צריך, בכל הכוחות הנדרשים ובכל הסמכויות הנדרשות. מכאן אני הולך חזרה לקריה, להיפגש עם הרמטכ"ל ומפקד חיל האויר. הערב אכנס את הקבינט, יש התפתחויות קשות, כולל ירי הנ"ט. אנחנו נגיב ומגיבים בעוצמה הולכת וגדלה – לא אפרט כאן".

14:14 – מטח כבד לעבר עוטף עזה.

14:12 – דובר הג'יהאד האסלאמי אבו חמזה: "נישאר להגן על ירושלים – אנחנו ממשיכים במלחמה שלנו".

14:00 – הותר לפרסום: היום ביצעו צה״ל ושירות הביטחון הכללי מבצע מורכב וראשון מסוגו לסיכול בו זמני של מספר מפקדים בכירים בארגון הטרור חמאס, בעיר עזה ובחאן יונס, המהווים חלק מרכזי מ״פורום המטה הכללי״ של חמאס ונחשבים מקורבים לראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, מוחמד דף.

13:56 – מטח כבד לעבר אשדוד, אשקלון ועוטף עזה.

13:45 – כלי טיס של צה"ל תקפו שתי חוליות של משגרי נ"ט. ד"וצ אמר כי "צה״ל ימשיך להגיב בעוצמה כנגד כל ניסיון פגיעה בלוחמי צה״ל ובאזרחי ישראל".

13:44 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה.

13:37 – הפלסטינים מדווחים על מספר תקיפות של צה"ל בצפון הרצועה בדקות האחרונות.

13:23 – לפני זמן קצר, צה"ל סיכל משגר רקטות של ארגון הטרור חמאס, שהיה מוכוון לערים אשדוד ואשקלון. המשגר היה ערוך לשיגור מיידי של עשר רקטות מצפון רצועת עזה.

"צה"ל ממשיך במאמץ לסיכול חוליות טרור ושיגור רקטי. יש להמשיך להישמע להוראות פיקוד העורף", אומרים בדובר צה"ל.

13:09 – כלי טיס של צה״ל תקף חוליית שיגור כטב"ם נפץ של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. החולייה הותקפה בזמן ההכנות לשיגור הכטב"ם לשטח ישראל.

12:58 – שר הביטחון גנץ בביקור באשקלון: "בעזה- מגדלים נופלים, מפעלים קורסים, מנהרות מושמדות ומפקדים מסוכלים. צה"ל ימשיך לתקוף ויביא לשקט מוחלט ולטווח רחוק. כרגע אין תאריך סיום. לא נקבל הטפות מוסר מאף ארגון או מוסד על זכותנו וחובתנו להגן על אזרחי ישראל".

12:49 – דובר הג'יהאד האסלאמי דאוד שיהאב אומר כי ישראל אחראית להמשך הלחימה. לדבריו, "ההתנגדות נתנה הזדמנות למגעים המדיניים מצד מצרים, האו"ם ואחרים, אך הכיבוש לא נתן לזה הזדמנות להצליח".

12:38 – אזעקות בעוטף עזה.

12:31 – הדיון בקבינט המדיני-ביטחוני יתקיים בשעה 17:30.

12:09 – עדכון לירי מעזה בגזרת צפון הרצועה: רופא, פראמדיקים וחובשים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח ברזילי 3 פצועים, בהם 1 במצב אנוש, 1 במצב קשה ו-1 במצב קל עד בינוני. מותו של הפצוע במצב אנוש נקבע בבית החולים.

ד"ר רפאל סטרוגו, סמנכ"ל רפואה במד"א שטיפל בפצועים סיפר: "ביצענו בשטח מיון ראשוני לשלושה פצועים, אחד מהם היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעות הדף ורסיסים, הענקנו לו טיפול מציל חיים ופינינו אותו תוך המשך טיפול לבית החולים כשמצבו אנוש. פצוע נוסף היה בהכרה מעורפלת וסבל מחבלות קשות בגפיים ופגיעות הדף והפצוע השלישי היה בהכרה מלאה וסבל מפציעות רסיסים. פינינו את הפצועים לבית החולים תוך טיפול רפואי וייצוב מצבם. במשך כל האירוע נשמעו אזעקות ופעלנו תחת אש".

11:58 – אזעקת צבע אדום העוטף עזה.

11:44 – אזעקות בעוטף עזה.

11:39 –  משרד הבריאות בעזה מעדכן: 43 הרוגים, מתוכם 13 ילדים ו-3 נשים, 296 פצועים.

11:35 – הפלסטינים מפרסמים תמונה של רכב שספג פגיעה של צה"ל. במקום מספר מחבלים הרוגים

11:34 – מדובר צה"ל נמסר כי מתחקור ראשוני של אירועי ירי הנ"ט עולה כי בוצע ירי נ״ט אחד בלבד. צה"ל מדגיש כי המרחב אליו בוצע ירי הנ"ט הינו מרחב סגור ומבודד ויש להימנע מלהגיע אליו.

11:33 – "צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות טרור ברצועת עזה. פרטים נוספים בהמשך", כך נמסר מדובר צה"ל.

11:31 – צה"ל מגיב בעוצמה לירי טיל הנ"ט של חמאס שהוביל להרוג: הפלסטינים מדווחים על 9 מחבלים שמתו בתקיפות צה"ל מאז פיגוע הנ"ט.

11:28 – תיעוד פלסטיני: תקיפה ישראלית בח'אן יונס

11:26 – נקבע מותו של אחד הנפגעים מירי טיל הנ"ט של חמאס.

11:16 – צבע אדום בעוטף עזה וחוף אשקלון.

11:14 – תמונה מרצועת עזה: כך נראה המקום בו נפגעו הישראלים כתוצאה מירי טיל הנ"ט

11:12 – מנכ"ל מד"א, אלי בין, על פגיעת הנ"ט שנורה מהרצועה: "מדווחים על מטחים או ירי כבד לעבר המחלצים שניסו להעביר את הפצועים באמבולנסים של מד"א. הכוחות פעלו תחת אש, 3 הפסיכים עושים את דרכים לבית החולים ברזילי באשקלון ".

11:11 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה.

11:10 – אחרי חילופי אש כבדים עם המחבלים הפלסטינים, הצליחו עד היום לפנות את הפסים מירי הנ"ט של חמאס לבית החולים ברזילי. מצב של שניים מהם מוגדרים אנוש.

11:07 – הפלסטינים מדווחים על 5 הרוגים כתוצאה מתקדם כלי רכב בידי צה"ל.

11:03 – אזעקות צבע אדום בעוטף עזה.

11:03 – מטרה לא מאפשרת את פינוי הפצועים מירי טילי הנ"ט: צה"ל תוקף מקבץ מטרות ברצועת עזה.

11:02 – הזרוע הצבאית של חמאס: תקפנו ג'יפ בטיל מונחה בצפון הרצועה.

11:00 – ירי טיל נ"ט שלישי מרצועת עזה לעבר ישראל. דובר צה"ל מוסר כי הפרטים בבדיקה.

10:57 – דובר צה"ל: ירי נ"ט נוסף בוצע לפני זמן קצר מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. הפרטים בבדיקה.

10:51 – במקביל לחילוץ הפצועים מירי טיל הנ"ט של חמאס, ארגון הטרור ממשיך במטח כבד לעבר יישובי העוטף.

10:49 – נמשך הירי מרצועת עזה. אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה.

10:47 – שני ישראלים נפצעו באורח אנוש כתוצאה מירי טיל הנ"ט לעבר ישראל. חמאס לקח אחריות על הירי.

10:45 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה.

10:39 – דובר צה"ל: ירי נ"ט בוצע לפני זמן קצר מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. הפרטים בבדיקה.

10:35 – הפלסטינים מדווחים על המשך תקיפות צה"ל ברצועת עזה. בין המבצעים תקפו רכב ואופנוען. במקום מספר הרוגים.

10:30 – חזרה לשגרה בעוטף עזה: מחשש לחדירה הנחו כוחות הביטחון את התושבים להישאר במרחבים המוגנים. בהמשך הוסר החשש.

מבצע שומר החומות נכנס הבוקר (רביעי) ליומו השלישי, אחרי עוד לילה של מאות שיגורי רקטות מרצועת עזה לעבר ערי ישראל. צה"ל ממשיך להתקיים הרבות ברצועת עזה, מחסל בכירים בארגוני הטרור ומשמיד מטרות רבים.

05:25 – האקרים ערבים פרצו לאתר 'חדשות JDN' ושתלו מסרים בערבית. נזקי המתקפה טרם התבררו ובהנהלת האתר הוחלט להקים אתר חליפי באופן זמני כדי להמשיך לעדכן את עשרות אלפי הגולשים.

05:18 – אזעקות בזיקים, יד מרדכי, כרמיה, נתיב העשרה ובאשקלון.

05:13 – אזעקות צבע אדום בעוטף עזה, זיקים ובאשקלון.

05:12 – דובר צה"ל מודיע כי, במבצע משותף של צה״ל ושירות הביטחון הכללי סוכלו לפני כשעתיים פעילים ממערך המודיעין הצבאי של חמאס ובינהם חסן קאוגי,ראש מחלקת בטחון במודיעין הצבאי של חמאס וסגנו, וואיל עיסא, ראש מחלקת הריגול הנגדי בבטחון הצבאי של מודיעין צבאי, אחיו של מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס כשתקפו באמצעות מטוסי קרב מבנה בו שהו הפעילים.

05:04- אזעקות צבע אדום באזור השפלה וגוש דן, בהם בני ברק,ראשון לציון, באר יעקב, אשדוד וכפר חב"ד.

05:01 – אזעקות צבע אדום בעוטף עזה ובאשקלון.

04:57 – שוב אזעקות כעת באזור השפלה. האזעקות נשמעות גם ברחובות, יבנה, באר יעקב, רמלה, אשדוד ובית חלקיה.

04:33 – שוב הופסקו כעת הנחיתות בנתב"ג.

04:30 – דובר צה"ל מעדכן כי, לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל סיכל שני פעילי חמאס שעסקו בירי רקטי.

04:07 – חמאס כעת ממשיך לאיים ונותן הוראות לההתנגדות בעזה: אם הכיבוש יעז שוב לכוון למגדלי מגורים, בניין הקריה בתל אביב יופצץ.

04:06 – מקור פלסטיני אומר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדול" כי ישראל התנגדה להצעה להפסקת אש שהגיש לה האו"ם.

03:56 – בית החולים שמיר אסף הרופא מעדכן כי 2 פצועים הגיעו מלוד לאחר פגיעה מירי הרקטות האחרון. אחת בת 50 לצערינו הרב נפטרה והשני בשנות הארבעים לחייו פצוע אנוש. מדובר בבני מיעוטים שככל הנראה לא נכנסו למרחב המוגן.

03:54 – שוב מטח רקטות לאזור המרכז – אזור תעשייה נשר – רמלה. אחיסמך. בן שמן. גינתון. כפר נוער בן שמן. לוד. ניר צבי. רמלה. אחיעזר. זיתן. חדיד. כפר טרומן.

03:52 – תיעוד נוסף מהרצועה של ירי הרקטות לעבר תל אביב.

03:45 – אזעקות ביישובי עוטף עזה.

03:40 – תיעוד: המטח האחרון לתל אביב.

03:31 – תיעודים מזירת הנפילה ביהוד.


צילום: דוברות איחוד הצלה

03:28 – פגיעה ישירה בבית מגורים בלוד, שני אנשים נפצעו קשה ופונו לבית החולים אסף הרופא.


צילום : תיעוד מבצעי מד"א.

03:27 – קשיש כבן 85 שהתמוטט ונפטר במהלך הליכה למרחב מוגן.

03:24 – רקטה נפלה ביהוד – אין נפגעים בזירה, המשפחה הייתה במקלט.

03:24 – חמאס: שיגרנו 110 רקטות לעבר גוש דן ושדה התעופה בן גוריון.

03:20 – : מד"א: בהמשך לאזעקות מהדקות האחרונות ברחבי הארץ. בשלב זה לא דווח על נפגעים. צוותי מד"א יצאו לסרוק במקומות בהם דווחו נפילות.

03:15 – צה״ל תקף בשעות האחרונות מספר יעדי ופעילי טרור משמעותיים במרחב רצועת עזה. התקיפות נמשכות גם בשעה זו.

03:04 – כוחות החירום עזבו את אזור בן פתחיה רבי עקיבא לאחר שלא מצאו דבר.

02:58 – תושבים מדווחים על נפילת רסיס באזור בן פתחיה רבי עקיבא. אך כוחות הביטחון לא מצאו עדיין דבר.

02:54 – ‏הירי נמשך: לראשונה – מטח כבד על באר שבע. אזעקות גם בשפלה, בשרון ובגוש דן.

02:30 – חיל האוויר פגע במספר יעדי ופעילי טרור משמעותיים במרחב רצועת עזה.

02:12 – ‏מקורות פלסטינים מדווחים: שני הרוגים בתקיפת דירה בקומה העליונה בבניין מגורים בשכונת תל אל-הווא שבעיר עזה.

02:02 – שליח האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלנד, קורא להפסיק את האש באופן מיידי ומוסיף כי המצב מסלים לקראת מלחמה מלאה. המנהיגים בכל הצדדים צריכים לקחת אחריות. לדבריו, את מחיר הלחמה בעזה ישלמו אנשים רגילים וכי האו"ם פועל עם כל הצדדים כדי להשיב את השקט.

01:42 – דובר חמאס פונה לאזרחי ישראל הערבים ולפלסטינים בשטחים: "נהיה לכם חרב ומגן – תהיו חזקים ותתקוממו".

01:40 – מפקד מחוז דרום בכבאות והצלה לישראל טפסר שמוליק פרידמן מסביר על פעולות הכיבוי בקו צינור נפט סמוך לאשקלון שספג פגיעה ישירה.

01:36 – ערוץ אל-ג'זירה מדווח כי ספינות חיל הים תוקפות יעדים בחופי הרצועה

01:25 – היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן שוחח בטלפון עם היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת גינה את ירי הרקטות מעזה והדגיש כי הנשיא ביידן תומך בצורה בלתי מעורערת בביטחון ישראל ובזכותה להגן על עצמה תוך שמירה על חיי אזרחים, כך מסר הבית הלבן.

00:55 – ‏שר הביטחון בני גנץ סיים שיחה עם הרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי לקראת התקיפות הלילה ברצועת עזה שיתגברו.

00:54 – ‏משרד הבריאות בעזה; מניין ההרוגים עלה ל-32.

00:54 – ‏2 רקטות שוגרו לעבר אשקלון.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture