Yonatan Sindel/Flash90

"מתנהלים נגדנו בבריונות וטרור": בנט לא פוסל ממשלה עם לפיד

יו"ר ימינה השיב בישיבת סיעה לחברי מפלגתו למתקפות נגד ימינה מצד הליכוד והציונות הדתית והבהיר כי מפלגתו לא תנהל משא ומתן עם הליכוד "תחת אש או טרור". במפלגה טענו כי סמוטריץ' והליכוד אמרו לנו שיש עריקים והעבירו מסר לליכוד לפיו, "אם לא תציגו לנו ממשלה, נקים כזו עם לפיד"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר חילופי ההאשמות בין בין הציונות הדתית ובכירי הליכות לבנט ושקד, יו"ר ימינה, נפתלי בנט, אמר הערב (רביעי) כי ההתקפות נגד מפלגתו מצד הציונות הדתית והליכוד לא ישפיעו על הניסיונות של מפלגתו להרכיב ממשלה.

בישיבת סיעה לחברי מפלגתו אמר בנט כי נגד ימינה מתנהלת "מערכת משומנת של בריונות וטרור" והבהיר כי מפלגתו "לא תושפע ותעשה רק מה שטוב לעם ישראל". לפי הדיוווח ב'כאן 11', במצב שנוצר בנט מתלבט האם להכריז על הקמת ממשלה עם לפיד כבר בשבוע הבא או לתת לנתניהו עוד צ׳אנס ולחכות שהמנדט יעבור לכנסת. החשש של בנט שיתקשה להשיג 61 חתימות ממתנגדי נתניהו ורע״ם כפי שהחוק דורש במקרה כזה.

גורמים בימינה הוסיפו כי בנט הוריד כבר את ממשלת השינוי מהפרק לפני שבועיים כי "סמוטריץ' ובליכוד אמרו לנו שיש עריקים אבל הם אינם". במפלגה העבירו מסר לליכוד לפיו, "אם לא תציגו לנו ממשלה, נקים כזו עם לפיד".

יו"ר ימינה הבהיר כי לא ינהל משא ומתן עם הליכוד, "תחת אש או טרור" נגדם. לדברי גורמים במפלגה, ההתנהלות של הליכוד וסמוטריץ' בימים הקרובים יהיו נקודת מבחן להמשך המו"מ בין הצדדים.

מוקדם יותר, ברקע האפשרות שימינה תצטרף לממשלת לפיד, תקפו חברי הכנסת איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' זה את זה. יו"ר הציונות הדתית אמר כי "בנט ושקד המשיכו תחת אש להקים ממשלת שמאל בתמיכת הערבים. אתמול שמעתי במפורש מאנשי ימינה שהם בדרך לשם. הם הציעו לי הצעות מרחיקות לכת כדי שאסכים אני להיכנס איתם לממשלת שמאל. לעולם לא אמכור את ערכיי".

"התרגיל המסריח מחוויר לעומתו", אמר. "נפתלי בנט ואיילת שקד הרדימו את מצביעי הימין אבל המשיכו לפעול כדי להקים ממשלת שמאל עם תומכי הטרור הערבים. עבדו עליכם ועבדו עלינו. הם חיכו בסבלנות לסיום המבצע כדי שנשכח".

בתגובה כינתה אותו שקד: "גדול מכשילי ממשלת הימין", והוסיפה כי היא ובנט ממשיכים במאמצים הגדולים להקמת ממשלת ימין וקראה לגדעון סער ומפלגת "תקווה חדשה" להצטרף לממשלה עם נתניהו.

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד תקף אף הוא את ימינה ואמר: ‏"על אף שמאוד רציתי לטעות, מצער לגלות שצדקתי בעניין החלטת ימינה להצטרף להקמת ממשלת שמאל". לדבריו: "מסתבר שאצל אנשים מסויימים, האופורטוניזם מזהם את האידאולוגיה. מה שיותר חמור בעיני, זו התרמית הגדולה כלפיי הציבור הימני, שהאמין לבנט בזמן הלחימה כשהודיע שלא יילך לממשלת שמאל מסוכנת שכזו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סיעת 'ימינה' היא (לכאורה) עם אנדג'נדט ימין, וכמו כן (לכאורה) סיעת 'תקווה חדשה'.
לכן במקום לכפות על סטמוטריץ' (מסיעת 'הציונות הדתית') אנדג'נט שמאל!!! – הוי אומר שיתוף פעולה עם סיעת 'רע"מ', כדי להקים ממשלה ברשות נתניהו וסיעת 'הליכוד'.
ראוי שבנט ינסה ויפעיל את כוחו לכפות ולהביא סער לממשלת ימין תחת נתניהו שיש בה רק אנדג'נט ימין. וכל עוד שבנט לא מצליח להביא את סער חזרה לימין תחת נתניהו (ויותר מזה הם מנסים להקים ממשלה עם סיעות השמאל 'ורע"ם') זה אומר שאחד מהם (או יותר מכך: שניהם- בנט וסער) הוא (או הם) עם אנג'דט שמאל!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture