Yonatan Sindel/Flash90

בנט: "זו ההחלטה המורכבת ביותר שקיבלתי בחיי" • צפו בהצהרה המלאה

יו"ר ימינה נשא הצהרה לתקשורת בו הודיע כי פניו מיועדות לממשלת "אחדות", כלשונו. בנט אמר כי, "זו לא ממשלה שתבצע התנתקות, ולא תמסור שטחים, וגם לא תחשוש לצאת למבצע צבאי, אם נידרש לכך. ההקשר הפוליטי לא יעצור שום דבר"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו


בפתח הצהרתו אמר יו"ר ימינה נפתלי בנט, "בשנתיים וחצי האחרונות מדינת ישראל בסחרור. עוד מערכת בחירות, ועוד אחת, משך ארבע מערכות בחירות אנחנו מתבוננים בעיניים כלות על המדינה שלנו מחבלת בעצמה, מחלישה את עצמה, ומאבדת את היכולת שלה לתפקד".

עוד אמר בנט, "שרי ממשלה מסוכסכים שאינם מנהלים דבר, פרעות ושריפת בתי כנסת בלוד ובעכו, הזנחה קטלנית ובריחה מאחריות באסון מירון, במקום לנהל, לטפל, להנהיג, הפטנט הקבוע הוא להפנות את האש החוצה, לעודד שנאה וקיטוב בין חלקי העם, כדי לכסות על הכישלון. לפני 2,000 שנה היתה כאן מדינה יהודית בגלל מריבות פנימיות. הדבר הזה לא יקרה שוב. לא במשמרת שלי".

"המשבר הפוליטי בישראל הוא חסר תקדים ברמה עולמית. אפשר ללכת לבחירות חמישיות, שישיות, עשיריות, לפרק את קירות המדינה, לבנה אחר לבנה, עד שהבית שלנו ייפול עלינו. ואפשר לעצור את הטירוף, ולקחת אחריות. יש מי שמספר לנו שיש ממשלת ימין מעבר לפינה, ורק אנחנו מונעים את הקמתה. זהו שקר מוחלט. אין ממשלת ימין. כבר ארבע מערכות בחירות ועוד חודשיים הוכיחו לכולנו שפשוט אין ממשלת ימין בראשות נתניהו. זה או בחירות חמישיות או ממשלת אחדות. שלא יספרו לכם סיפורים: אין עריקים, אין שתי אצבעות נוספות ל-61, ואין ממשלה".

יו"ר ימינה הוסיף ואמר, "מי שאומר אחרת – משקר לכם במצח נחושה. הבוקר היה נסיון נוסף, פומבי, להקים ממשלה כזאת, כשגדעון סער ראשון ברוטציה ונתניהו שני. כמובן שנתתי את הסכמתי. הניסיון כשל כי איש לא מאמין שההבטחות יקוימו. מר נתניהו כבר לא מנסה להקים ממשלת ימין, כי הוא יודע היטב שאין. הוא מבקש לקחת איתו את המחנה הלאומי כולו, ואת המדינה כולה, למצדה הפרטית שלו".

"ברגע מכריע כזה צריך לקחת אחריות. לכן, אני מודיע היום שבכוונתי לפעול בכל כוחי, כדי להקים ממשלת אחדות לאומית יחד עם ידידי, יאיר לפיד. כדי שבעזרת ה', ביחד, נחלץ את המדינה מהסחרור, ונחזיר את ישראל למסלולה. יאיר ואני חלוקים במספר נושאי מהות, אך שותפים באהבה למדינה ובמוכנות לפעול למענה. יאיר גילה מנהיגות ונדיבות בתקופה קשה זו, ואשמח להוביל יחד איתו, עם גדעון סער ועם כל השותפים האחרים, את המדינה".

"כן, יחד. ממשלה זו תצליח רק אם נעבוד יחד, כקבוצה. לא "אני" אלא "אנחנו". נחזיר את ה"אנחנו" הזה שהיה הנשק הסודי של ישראל מאז הקמתה. כל המפלגות מוזמנות להיכנס לממשלה. כדי שהממשלה תצליח נצטרך כולנו, כל השותפים, לגלות איפוק. אף אחד לא יתבקש לוותר על האידיאולוגיה שלו, אבל כולם יצטרכו לדחות את מימוש חלק מהחלומות. נתמקד במה שאפשר לעשות, במקום לריב על מה שאי-אפשר. זאת ממשלה שלא תהיה נגד אף מגזר, ואף קבוצה. היא לא תתעמר באף אחד. היא תהיה רק בעד. ממשלת בעד".

"שרים שאכפת להם, שפשוט מנהלים את המדינה, איש איש בתחומו. אני פונה מכאן לחבריי במחנה הלאומי ובציונות הדתית: יש מי שמנסה להפחיד אתכם, כאילו מדובר בממשלה שמאל. זה שקר. האמת היא שזו תהיה ממשלה קצת יותר ימנית מהממשלה הנוכחית. הסתכלו על רשימת השרים. השמאל עושה כאן פשרות לא קלות כשיעניק לי, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר ואיש ארץ ישראל, את תפקיד ראש הממשלה, ולידידי גדעון סער, איש ימין מובהק, את תפקיד שר המשפטים. אנחנו לא זזנו מערכינו".

"זו לא ממשלה שתבצע התנתקות, ולא תמסור שטחים, וגם לא תחשוש לצאת למבצע צבאי, אם נידרש לכך. ההקשר הפוליטי לא יעצור שום דבר. לכל צד יש כוח הצבעה שווה, ולכל צד יש זכות וטו. אפשר להירגע. אזרחי ישראל, אני קורא לאלה מכם שמאמינים במהלך, שמוכנים לתת לו צ'אנס – הרימו את קולכם! דברו! יש מולנו מכונה משומנת היטב, שמפיצה יומם וליל שקרים על מנת להחדיר פחד בלב הציבור".

"אז ציבור יקר, זה הזמן שלכם להירתם, להביע את דעתכם, לתמוך, לא להישאר רוב דומם. אל תגידו – "חבל" אחר כך, דברו עכשיו. אנחנו יוצאים לדרך. אם נצליח – נעשה דבר ענק למדינת ישראל. ובכל מקרה – נדע שעשינו הכל ברגע קשה. זו ההחלטה המורכבת ביותר שקיבלתי בחיי, אך אני שלם איתה".

לסיום אמר בנט, "לבסוף, אני מתפלל לקדוש ברוך הוא את תפילת שלמה: וְנָתַתָּ לְעַבְדְּךָ לֵב שֹׁמֵעַ, לִשְׁפֹּט אֶת-עַמְּךָ, לְהָבִין בֵּין-טוֹב לרע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
16 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לפעמים צריך ללמוד בדרך הקשה. מסכן.

דימיונות. ברגע האמת זה לא יעבוד. השמאל לא יתן לימין לזוז. איזה אומללות שהם לא מבינים את זה. השם יעזור שהעם לא ישלם בשביל הטמטום שלהם. רוב העם ימני דתי חרדי אוהב ישראל.

איש מגעיל כלום לא מעניין אותו חוץ מלהיות ראש ממשלה

איש מגעיל כלום לא מעניין אותו חוץ מלהיות ראש ממשלה הוא יפיל את מדינת ישראל לקרשים

ללא ספק מושחתים וודי שלבג'ץ יש משהוא אליהם

אם היית נוקף אצבע מהיום הראשון ולא היית סוגר דרך מארק מלמן כל מיני דברים היה מה להאמין לנאום ה'חמוד' שלך

ממש מרגש
מנסור עבאס מנגב דימעה לאחמד טיבי

מדהים איך הוא מחביא את הכיפה כל פעם מחדש. איפה הוא שם אותה בעורף? השם ישמור ויציל מה לך ולשלמה המלך. שלמה היה ידידיה ואתה ידיד לפיד? אל תדאג בעולם הבא גם תהיו ידידים.
יש מנהיג לבירה והוא ישמור עלינו מכל אוייבינו מבית ומחוץ ברוחני ובגשמי.

מישלת שד בעד הדרת התורה ורדיפת הדת ולומדי התורה
ממשל אני לא מחוייב כלום לחרדים..
פיכס מבקש מה' לב שומע ,ממש…

בנט ונתניהו שניהם דוברים אמת…..
לפי לשון חז"ל, "ניכרין דברי אמת"
לאיזה ימים הגענו…..

אכן תפילה במקום!
כרגע אין לך הבחנה בין טוב לרע,
על ממשלת השמאל הרעה אתה אומר שזה טוב!
הלוואי שהבקשה שלך תמולא ותחזור לימין.

בנט ושותפיו גנבי המאה ומקומם בכלא.רוצים לפסול את ביבי בתיק תפור שמסתובב כולו על חשדות אבל אדם שגונב מאות אלפי קולות ופועל להיפך דעתם שותקים לגנב הזה ההשלכות גנבתו יהיו לטווח ארוך אין גניבה והונאה גדולה מזו

הוא צודק בכל מלה, בנט, אכן אחת ההחלטות המורכבות ביותר שבחייו.
שימו לב: צריך לתאם מהלך מהפכני כזה עם: לפיד, עם העבודה, עם רע"ם-תע"ל, עם מר"ץ, תכנון מדוקדק עם גדעון סער איזה משבצת כל אחד ישחק בהצגה, מתי זה מדבר ומתי זה, ומתי שותקים, מתי מכחישים ומתי מאשרים בחצי פה, איך ממשיכים לתכנן את המהלך תחת אש הטילים, ובד בבד משתיקים בטריק גאוני את הציבור בעת תופי המלחמה ומרדימים אותם, מה מדברים עם נתניהו ומה עם לפיד, איך חוסמים את כל העורקים (סליחה, התכוונתי את 'העריקים'), מתי עושים פוזה כזאת או אחרת, מתי יוצאים לתקשורת ומתי בורחים הימנה, לאיזה תקשורת עונים לעיתונאי ולאיזה לא. הכול כדי שהמהלך המורכב הזה יצליח ולא יתפוצץ או יתגלה בטרם עת, ובתווך צריך גם לתחזק את גנץ ו'כחול לבן' שלא יברחו להם פתאום בין האצבעות).
נו, אמרו לי חבריי, יש לך החלטה 'מורכבת' יותר מזו?!….
לגופו של עניין, החבר בנט: דע לך, האלוקים עשה את האדם ישר והם בקשו חשבונות רבים'. כשהולכים 'ישר', שום דבר אינו מורכב ולא מסובך.. הבעיה היא, כשמתחילים ללכת עקום, ועושים רברס ומתנגשים בקיר… זה באמת 'מסובך' ומורכב! אבל אנחנו לא מרחמים עליך כלל, ודע כי לכל 'שבת' מגיע אחר כך 'מוצאי שבת'!…

איזה מסכן הפכפך אני בטוח שלא יהיה ממשלה של 61 מפורקת בני גנץ יש לו אינטרס שיהיה בחירות אורבך לא יודע מה לעשות עד שיחליט יהיה עוד כמה מריבות שיתפוצצו בקיצור לא נראה לי שיהיה משהו וההוא שרף את עצמו

בס"ד

שימו לב! בסוף הנאום כשהוא מסתובב רואים שאין לו כיפה, כנראה הוא לא רוצה להביך את החברים מהשמאל בנאום ההכרזה שלו, ובכלל הוא כבר הוריד פעם אחת את הכיפה בצבא למשך כמה שנים, הדת אף פעם לא חייבה אותו. מי שלא נאמן לאלוקיו בודאי שלא יהיה נאמן לבוחריו. זה הבנאדם.

אלו תוצר של הפרות הבאושים של החינוך הממ'ד…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture