פסגה מתוחה במיוחד: ביידן ופוטין נפגשים בשעה זו בז'נבה

פסגה מתוחה במיוחד: ביידן ופוטין נפגשים בשעה זו בז'נבה

פסגה ראשונה ומתוחה בשווייץ בין מנהיגי ארה"ב ורוסיה. המפגש לא יהיה בארבע עיניים, וושינגטון התנגדה למסיבת עיתונאים משותפת: "לא ניתן לפוטין פלטפורמה". ‏פוטין לביידן בפתח פגישתם: "מקווה שהפגישה תהיה מועילה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש כעת עם עמיתו הרוסי ולדימיר פוטין, לראשונה מאז שהושבע לתפקידו לפני חמישה חודשים. הפסגה בין שני המנהיגים, באחוזה יוקרתית בז'נבה, מגיעה בתקופה של שפל ביחסי שתי המעצמות שלא נראה מאז תום המלחמה הקרה ופירוק ברית המועצות.

הפגישה צפויה להיות טעונה ובשל כך תנהל הפסגה בין שני המנהיגים בנוכחות גורמים נוספים, כך שבאופן נדיר לא צפויים המנהיגים להיוועד זה עם זה בארבע עיניים. כמו כן, לאורך השיחות הצדדים לא ישבו יחד לארוחה משותפת כנהוג במפגשים קודמים וכן לא יתקיימו מסיבת עיתונאים משותפת של ביידן ופוטין בתום הפסגה.

השיחות בין הצדדים צפויות להימשך בין ארבע לחמש שעות. בשלב הראשון ידונו פוטין וביידן כשלצדם רק מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, ומתורגמן אחד בכל צד. בחלק השני של הפסגה יצטרפו לכל צד חמישה יועצים בכירים.

דובר הקרלמין, דימיטרי פסקוב, אמר לפני הפסגה כי היא "לא תהיה קלה" וכי הנושאים שעל הפרק "הם רובם בעיתיים". לדבריו, "יש שאלות רבות שנדחקו זה זמן רב לשוליים ושצריך לברר אותן. לכן הנשיא פוטין מגיע מתוך רצון כן ובונה להעלות שאלות ולנסות למצוא פתרונות. לא, זה לא יהיה יום היסטורי, ואנחנו לא צריכים לצפות לשום פריצת דרך. המצב בין רוסיה לאמריקה קשה מדי". הוא הוסיף כי "העובדה ששני הנשיאים הסכימו להיפגש וסוף סוף להתחיל לדבר על הבעיות היא כבר הישג. אנחנו יכולים להגיד זאת כבר עכשיו, לפסגה יש כבר תוצאה חיובית, אבל אנחנו לא צריכים לצפות לפריצות דרך".

בתחילת ביקורו באירופה לפני כשבוע שלח נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מסרים נגד רוסיה כאשר הזהיר כי ארצות הברית תגן על האינטרסים שלה ביבשת. בנאום בפני חיילים אמריקנים ובריטים בבסיס חיל האוויר הבריטי בספולק שבאנגליה אמר ביידן: "אני יוצא לכנס ראשי פורום שבע המדינות המתועשות ומשם לכנס נאטו. לאחר מכן אפגוש את הנשיא פוטין, על מנת לדאוג שהוא ידע את מה שאני רוצה שהוא ידע", אמר הנשיא ביידן והוסיף: "אנו לא מחפשים עימות עם רוסיה".

לדבריו, "אנו רוצים מערכת יחסים יציבה וצפויה עם הקרמלין. אך הייתי ברור עם הרוסים, ארצות הברית תגיב באופן משמעותי ונחרץ אם הממשלה הרוסית תעסוק בפעילות פוגענית. המטרה שלי היא להעביר את המסר שיש השלכות קשות לפגיעה בריבונות של דמוקרטיות, בארצות הברית, באירופה ובמקומות אחרים", אמר הנשיא.

במתקפה מרומזת נוספת על פוטין אמר הנשיא: "אני מאמין שאנחנו בנקודה בהיסטוריה, שהעול נופל עלינו להוכיח שדמוקרטיות לא רק יכולות לשרוד אלא גם להתעלות ולאחוז באפשרויות האדירות של העידן החדש. עלינו להוכיח את טעותם של אלו שטוענים שעידן הדמוקרטיה נגמר".

הפסגה מתקיימת באחוזת לה-גראנז', שנבנתה במאה ה-18 ומשקיפה על אגם ז'נבה. האזור הסמוך לאחוזה נחסם לקראת הפסגה, וכ-3,000 שוטרים מאבטחים אותו. פוטין, שנחת בצהריים בז'נבה, הגיע ראשון לאחוזה, ואחריו הגיע אליה ביידן שנחת כבר אמש בז'נבה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture