Yonatan Sindel/Flash90

חשד להצתה בשריפה סמוך לירושלים; מתקרבים לשליטה על האש • צפו

בעקבות שריפה שפרצה ליד היישוב שורש הסמוך לירושלים תושבים ביישוב פונו מבתיהם, בעוד צוותי כיבוי אש בסיוע שישה מטוסי כיבוי, פועלים במקום לכבות את השריפה. השריפה פרצה בשעה 11:00 אך טרם הושגה שליטה באש • מתעדכן

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


שריפה גדולה פרצה היום (שלישי) ליד היישוב שורש הסמוך לירושלים. תושבים ביישוב פונו מבתיהם, בעוד צוותי כיבוי אש בסיוע שישה מטוסי כיבוי, פועלים במקום לכבות את השריפה. חלקים בכביש 1 נחסמו לתנועה ויצרו עומסי תנועה באזור.

נציב הכבאות רב טפסר דדי שמחי אמר ל'כאן חדשות' כי "מקור השריפה בהרי ירושלים הוא לא בגלל מזג האוויר". מפקד מחוז ירושלים בכבאות, טפסר ניסים טוויטו, הוסיף: "כ-60 משפחות פונו בשורש, האש מאיימת על תחנת הדלק במחלף שואבה. תחנת הדלק והמרכז המסחרי פונו".

אחר הצהריים עדכנו מכיבוי האש כי מתקרבים לשליטה בשריפה בשורש-שואבה. כוחות הכיבוי מתמודדים בשעה זו עם שריפות בחמישה מוקדים עיקריים, ארבעה באיזור שורש ואחד בכניסה לעיר- תור סיני. השריפה באזור כביש 1 בשליטה, באזור מחלף שורש האש התחדשה. הלחימה מתקיימת מאז שעות הבוקר בארבע הגזרות: שואבה, שורש, תחנת הדלק וכביש 1 במוקדי אש ספורדיים הנדלקים מחדש אחת לכמה זמן.

במקביל עוסקים כוחות הכיבוי בכיבוי סופי של מוקד השריפה בעמק הארזים- תור סיני. קרוב לעשרה צוותים פעלו במקום בסיוע שני מטוסי כיבוי. בסך הכל פעלו היום בשטחים המדוברים קרוב לארבעים צוותים, 12 מטוסי כיבוי ומסוק חוזי. אליהם הצטרפו גורמים מסייעים מקק"ל, רט"ע ופקע"ר. הם נלחמו בשריפה שכילתה למעלה מ-300 דונם של חורש טבעי.

טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים אמר: "מאז שעות הבוקר נלחמו לוחמי האש בעוז באש שהשתוללה בגזרה רחבת היקף ובעוצמה רבה באיזור שורש-שואבה. בחסות מזג האוויר הקיצון שהתאפיין בנתונים מטאורולוגיים חסרי תקדים בעוצמתם".

על סיבת הדליקה הוא אמר כי "טרם ברורה סיבת הדליקה אבל דבר אחד ברור, האש ניצתה במעשה ידי אדם, אם במזיד או ברשלנות. למי שטרם הפנים זאת אנו ניצבים בפתחו של עידן אקלימי חדש ומסוכן, זהו לא עוד איום הנראה הרחק באופק, לשונות האש כבר מלחחות את שערינו". לדבריו, "בעונה הזו של השנה בה המוני בית ישראל ממלאים את אתרי הטבע, הפארקים והגנים הלאומיים אני קורא לכולם להקפיד במשנה זהירות שלא להדליק אש גלויה בשום מקום ולנהוג באחריות. רק בעזרת הציבור נזכה לקיץ נקי משריפות ואסונות".

תחילה נמסר מכבאות והצלה כי, סמוך לשעה 11:00 נתקבל דיווח במרכז השליטה המחוזי על שריפת יער המתפתחת באיזור שורש שואבה. בשל כך, פונו בתי מגורים הנמצאים בקרבת קו האש בשל הסכנה עד כה פונו קו המגורים הראשון ביישוב שואבה בשל סכנה הנשקפת מהתקרבות הלהבות לכיוונם. בהמשך עדכנו במשטרה כי החל פינוי הבריכה ביישוב שורש. בנוסף, בחניון הסמוך ליישוב חולצו מס' אוטובוסים של תלמידים שהיו בטיול במקום, ללא נפגעים.

בשל השריפה ולבקשת כוחות הכיבוי, חברת החשמל ניתקה את הקו המזין את היישובים, כדי למנוע סכנת התחשמלות לתושבים ולכוחות ההצלה והכיבוי. נציגי חברת החשמל נמצאים בחפ"ק שנמצא בשטח ועוקבים מקרוב אחר האירוע.

כמו כן, בעקבות השריפה נחסמו כבישים רבים באזור בהם כביש 1. לפי העדכון האחרון של המשטרה, נכון ל-14:14, כביש 395 המחבר בין כביש 38 לצובה, נסגר לתנועה וקיים עומס תנועה כבד באיזור. וכביש 1 לכיוון ת"א נפתח לתנועה. התנועה מופנית לכביש 443. כמו כן נפתח לתנועה כביש 1 מנווה אילן למערב.


הערכת מצב בראשות סגן מפקד מחוז ירושלים במשטרה, תנ"צ דני לוי, בהשתתפות נציגי המועצה האזורית מטה יהודה וכוחות החירום וההצלה השונים בחפ"ק שנפתח כבר בתחילת האירוע.

נער כבן 16 פונה לצורך קבלת טיפול בידי גורמי רפואה בעקבות שאיפת עשן. במד"א עדכנו שצוותי מגן דוד אדום בגזרת ירושלים שפועלים בשיתוף פעולה מלא עם כלל כוחות הביטחון מאבטחים רפואית את פעולות הכיבוי וערוכים בכוננות גבוהה להעניק טיפול רפואי במידה ויהיו נפגעים. כמו כן 2 האוטובוסים לטיפול נמרץ של מד"א אשר יכולים במידת הצורך ולטפל ולפנות עשרות מטופלים בדרכם לירושלים.


צילום: כב"ה ירושלים


צילום: תיעוד מבצעי מד"א


צילום: אמיר בילו, חברת החשמל.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לא מודיעים לערבים המציתים שזו כבר מדינה שלהם, והם מציתים את השריפות לעצמם, עוד מעט לא יוכלו לתת להם את ה53 מיליארדים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture