Yoav Dudkevitch/POOL

בנט ללפיד ושקד: "לא לריב בפני צד שלישי, תריבו קצת ותתפייסו"

ראש הממשלה באירוע גיבוש הקואליציה: "יש לנו כמה ימים קריטיים לפנינו. לצד השני יש משימה אחת - למנוע מאיתנו להעביר תקציב. במשימה הזאת, כמו שאתם רואים - ואפשר להעריך שכולנו נראה בימים הקרובים - כל האמצעים כשרים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם היום (שישי) באירוע גיבוש הקאולציה והתייחס למתיחות בממשלה: "ראשית אני רוצה להודות למי שארגנו את הארוע, בעיקר החברה׳ מיש עתיד שנרתמו. תודה יאיר – על ההרתמות היום ובכלל. אין כמוך. אני כבר מרגיש יותר מגובש", התחנף לראש הממשלה החליפי.

"הגיבושון הזה תופס אותנו ברגע רועש במיוחד. העיתוי היה צפוי אבל קודם כל, אני רוצה להציע קצת פרופורציה: בכל קואליציה יש רעשים. זה אמר לזה וההוא אמר כך על ההוא. אנחנו חיים בעידן שבו אין שהות. אין חצי יום עד שהעיתון נסגר, כדי לחשוב, להתייעץ, להרגע. הטוויטר תמיד פתוח והתגובות הרבה פעמים מהבטן ולא מאה אחוז מהראש".

"אבל האחריות שלנו אחרת כי אנחנו קואליציה אחרת. זו לא עוד ממשלה. אנחנו היינו האצבע בסכר שעצרה את המדינה מגלישה לאסון, למערכת בחירות חמישית, לעצירת תפקוד מוחלטת והחלשות דרמטית של המדינה, בכל הפרמטרים. אלה היינו אנחנו, וחלקנו שילם ומשלם על כך מחיר יקר. פוליטי, חברתי ואפילו אישי. צריך להבין את זה ולגלות רגישות והתחשבות".

"תראו", המשיך לשבח את יצמו, "מהרגע שהוקמה הממשלה, אף אחד פה לא נח לרגע. כל מערכות המדינה חזרו לתפקד בשיא הכח, גלגלי השיניים מסתובבים".

בנט ניסה להאשים את האופוזיציה במבוכות בתוך הממשלה שלו: "יש לנו כמה ימים קריטיים לפנינו. לצד השני יש משימה אחת -למנוע מאיתנו להעביר תקציב. במשימה הזאת, כמו שאתם רואים – ואפשר להעריך שכולנו נראה בימים הקרובים – כל האמצעים כשרים. אין תרגיל שלא ינסו עלינו. אין פייק שלא יסופר. אין ספין שלא ישודר. זה חלק מהמשחק, הכל בסדר".

"הסיפור הוא לא הצד השני, הסיפור הוא איך אנחנו נתמודד עם זה. מה אנחנו נשדר לציבור. אני מבקש מכם, מכולנו, שני דברים: כושר עמידה. לכותרות יש טבע שהן חולפות עם הניוז סייקל של מחר. מה שנראה סוף העולם היום מחר כבר יצטרכו לגגל כדי להיזכר".

הוא שב והתחנן לשרים ולח"כים: "הדבר השני שאני מבקש מכם הוא – להתרומם מעל המפלג. הרי זה העקרון המארגן שעומד בבסיס החיבור הזה בין כולנו: יש כל כך הרבה דברים שאפשר לקדם לטובת אזרחי ישראל, יחד, בהסכמה, בשיתופי פעולה בממשלה ובכנסת".

הוא טען כי יש הסכמה לגבי מה שהוא מציג כהישגי הממשלה, למרות שורת כשלונות: "על האופן שבו ניצחנו את הדלתא בלי סגרים – במאמץ הרואי – אין מחלוקת. על הורדת מחירי המזון אין מחלוקת. על שיפור יחסי החוץ של ישראל אין מחלוקת. על מיליארדים לתחבורה ציבורית, מטרו בגוש דן, שיקל משמעותית על הפקקים – אין מחלוקת. על רתימת היכולת הטכנולוגית שלנו למאבק העולמי בשינוי האקלים – אין מחלוקת. על המאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית, בטרגדיה הזאת".

‏‎"בין היתר, מכונסים פה חברי כנסת מעולים, אנשים מדהימים שעובדים לילות כימים כדי לקחת את מדינת ישראל למקום טוב ויציב יותר. חשוב לי להגיד לכם תודה. אני יודע כמה קשה אתם עובדים. התקציב הזה הוא שלכם. ליו"ר הקואליציה, עידית סילמן, לסגן יו"ר הקואליציה, בועז טופורובסקי, לכל יושבי ראש הסיעות, אני שומע ורואה את העבודה שלכם, אתה משנים את מדינת ישראל. לכל יושבי ראש הועדות השונות, שמנהלים ביד רמה את העבודה הפרלמנטרית, ולכל חברי הכנסת, שבלעדיכם, מדינת ישראל הייתה הולכת אחורה".

"אני מבקש מכם – עד התקציב וגם אחריו – לשקף החוצה את מה שנעשה פנימה. את האמת. אתם יודעים, מרקל בשיחת הטלפון הראשונה בינינו, לא הרבה אחרי שנכנסתי לתפקיד, נתנה לי שתי עצות זהב. האחת, לא להניח שמה שאמרו לך שאמרו עליך, אכן אמרו עליך. יש בסביבה פוליטית דינמיקה כזאת של יצירת חשדנות וטיפוח אויבים. אבל רוב בני האדם הם אנשים שוחרי טוב. לא קמים בבוקר ומחפשים לריב. נראה לך שמישהו היה לא בסדר, תן לו מרחב של ספק, תברר איתו ישירות".

"העצה השניה היתה – לא לריב בפני צד שלישי, אם זה ראש הממשלה או התקשורת. יש אירוע – כנסו לחדר, תריבו קצת, תתפייסו ותמשיכו הלאה, לא צריך קהל – איילת ויאיר. אני מודה שוב לכולכם שבאתם לכאן היום, בואו נתגבש", דברי בנט.

שר החוץ ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כתב בפוסט בפייסבוק: "יש לנו מטרה. לא יזיזו אותנו ממנה. לא בהדלפות והכפשות, לא בהקלטות סתר, לא בנסיונות לסכסך. המטרה חשובה מדי: לעבוד בשביל אזרחי ישראל. להעביר תקציב כדי לשים את המדינה על המסלול אחרי שנים של הזנחה. כשיש לך מטרה, אתה לא מתבלבל. אם יש לך אפשרות להעלות בשנה הקרובה את שכר החיילים, אם יש לנו תוכנית לשפר את מצבם של הגמלאים, צריך להתעלם מרעשי הרקע ולהמשיך לחתור קדימה. לא לעצור אף פעם. לא להוריד את העיניים מהמטרה".

"דיברתי ביומיים האחרונים לא מעט עם נפתלי, עם איילת, עם כל מנהיגי הקואליציה. לכולם אמרתי אותו דבר: המבחן שלנו הוא לדעת להבדיל מה חשוב ומה לא חשוב. מנסים ועוד ינסו לגרום לנו לריב. אם הם יצליחו, זה יפגע בעיקר באזרחי ישראל. אז נוודא שהם לא יצליחו. הממשלה הזו, ממשלת השינוי והריפוי, היא הדבר הנכון למדינה. היא הוקמה אחרי ארבע מערכות בחירות מפני שהיינו ממוקדים. לא עבדנו בשביל המהדורה, אלא למען המטרה. בשבוע האחרון הצלחנו לעזור ל"כנפיים של קרמבו" ולהעביר תקציב להקמת מרכזי חוסן לנפגעי טראומה בעוטף עזה. זה פי אלף חשוב יותר מאיזו שטות שמישהו אמר ברגע של כעס. כשיש לך מטרה טובה אתה נשאר מפוקס. זה חלק מדרישות התפקיד".

"הקמנו ממשלה למען אזרחי מדינת ישראל. זו המטרה. אנחנו ממוקדים רק בה. יש לנו אתגרים בטחוניים ומדיניים, אנחנו אחרי שנתיים של מגיפה והתפרקות חברתית. את כל זה אנחנו מתקנים עכשיו. זה מה שמניע אותנו. זאת השליחות שלנו. כל היתר סתם רעש", דברי לפיד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מערכת jdn אתם מוכנים לכתוב מה הוא אמר בלי הערות בינים ובלי להיות מוטים כל כך??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture