Olivier Fitoussi/Flash90

לראשונה: הדיון בנושא מתן חיסוני קורונה לילדים – יהיה פתוח לציבור

צוות הטיפול במגיפות החליט לשדר את הדיון, ולהזמין את הציבור, הן להשמיע את עמדתו בפני חברי הוועדה והן להציג שאלות למומחים, כחלק מהליך שקוף. הדיון יכלול את הצגת הנושא ע"י מומחים וחברת פייזר וכן נציגים מהציבור

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר שוועדת המומחים של ה FDA המליצה על מתן חיסוני קורונה לילדים בגילאי 5-11, החליט צוות הטיפול במגיפות (צט"מ), לקיים דיון ציבורי פתוח ולהציג את המידע בנושא ואת מכלול השיקולים לקראת קבלת ההחלטה על המלצתו למנכ"ל משרד הבריאות.

צוות הטיפול במגיפות החליט לשדר את הדיון בשידור חי, ולהזמין את הציבור, הן להשמיע את עמדתו בפני חברי הוועדה והן להציג שאלות למומחים, כחלק מהליך שקוף בנושא. המלצת הועדה לא תתקבל בדיון זה.

הדיון בצט"מ יכלול את הצגת הנושא ע"י מומחים וחברת פייזר וכן מענה לסוגיות שיעלו מהציבור ושמיעת עמדות שונות.

בכדי להגיש התייחסויות, ניתן לפנות בשני מסלולים. בקשה להשמיע עמדה בנושא מתן החיסונים לילדים בגילאי 5-11 בפני הצט"מ. כל המעוניין להשמיע את עמדתו בנושא מוזמן לפנות עד לתאריך 2.11.21 בשעה 9:00. הפונה יקבל תשובה לגבי הצגת עמדתו עד ליום 3.11.21 בשעה 13:00. במסגרת הבקשה יש לתאר את העמדה אותה אתם מעוניינים להציג בפני הצט"מ. ככל שישנם מסמכים שתומכים בעמדתכם, יש לצרפם.

מכיוון שמספר הפונים צפוי להיות גדול – ייבחרו הדוברים שיציגו לפי הקריטריונים הבאים: נציגות לגורמי מקצוע בתחומי הבריאות והרפואה, נציגות לארגוני חברה אזרחית, נציגות לציבור הרחב. נציגות לפי נושא ההתייחסות – בטיחות החיסון, מועילות החיסון, סוגיות אחרות. נציגות לפי העמדה ביחס לחיסון – תומכים בחיסון, מתנגדים לחיסון, מעלים סוגיות כלליות ביחס לחיסון בלי התייחסות לתמיכה או התנגדות. הגרלה תיערך בין הפונים. ההגרלה תשמור על ייצוגיות לפי הקריטריונים שהוצגו.

השימוע הציבורי יערך בדומה ל – FDA: לכל דובר יוקצו 3 דק', הדובר יציג את דבריו ללא שימוש במצלמת הוידאו, ככל שהדובר יציג מצגת – המצגת תישלח מראש עד ליום 3.11.21 בשעה 21:00, המצגת תתייחס לסוגיות שהעלה הפונה בבקשתו, העברת השקפים תתבצע על ידי משרד הבריאות בהתאם להנחיית המציג, יתבצע גילוי נאות לגבי ניגודי עניינים אפשריים, סדר הדוברים ייקבע בהגרלה, ייבחרו כ-20 דוברים להציג את עמדתם בפני הצט"מ. עוד הודגש כי הדובר יתייחס לנושא המקצועי – לא יתאפשר שיח שישמיץ באופן אישי או קבוצתי את חברי הצט"מ או את עובדי משרד הבריאות, לא תתאפשר אלימות מילולית מכל סוג שהיא במהלך הדיון. במקרים של חריגה מכלל זה, תופסק באופן מיידי ההצגה של הדובר.

דרך נוספת לפנייה כי לגבי שאלות או סוגיות שהציבור מעוניין שהמומחים המציגים בדיון יתייחסו אליהם. כל המעוניין להציג סוגיה מוזמן לפנות עד לתאריך 2.11.21 בשעה 16:00. מתוך הפניות שיתקבלו, יבחרו מספר שאלות שיוצגו בפני המומחים המציגים יקבלו עליהם מענה. השאלות יוצגו על ידי מנחה הדיון.

ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר כי "משרד הבריאות רואה חשיבות רבה הן לפומביות הדיון והן לצורך להציג בפני חברי הצט"מ מגוון רחב של עמדות וסוגיות לדיון בטרם יגישו המלצתם. לבקשת מנכ"ל משרד הבריאות, מר ניר קידר, סמנכ"ל משרד הרווחה, יוביל את התהליך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture