סמנכ"ל אמריקה הלטינית, השגריר יוני פלד בטקס. צילום: חורחה נובומינסקי

אורו של עולם: קולומביה חנכה משרד חדשנות בירושלים

נשיא קולומביה פתח בירושלים את משרדי רשות החדשנות של קולומביה שיקדם שיתופי פעולה, השקעות ויזמות משותפת, ויצור הזדמנויות עסקיות עבור המגזר הפרטי והציבורי בקולומביה ובישראל. בראש המשרד החדש עומד שליח דיפלומטי

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

נשיא קולומביה, איוון דוקה, פתח היום בירושלים את משרדי רשות החדשנות של קולומביה (iNNpulsa). המשרד הרשמי, יקדם שיתופי פעולה, השקעות ויזמות משותפת, ויצור הזדמנויות עסקיות עבור המגזר הפרטי והציבורי בקולומביה ובישראל. בראש המשרד החדש עומד שליח דיפלומטי מיוחד לנושא חדשנות.

רשות החדשנות ארחה את אירוע הפתיחה, בו נשאו דברים שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן, יו"ר רשות החדשנות ד"ר עמי אפלבאום, סמנכ"ל אמריקה הלטינית במשרד החוץ יונתן פלד, נשיא iNNpulsa פרנסיסקו נוגרה, ויזמים משתי המדינות. נשיא קולומביה דוקה הציג את חזונו להידוק השת"פ בתחום החדשנות בין ישראל וקולומביה.

פתיחת המשרד הרשמי בירושלים היא תוצאה של עבודה דיפלומטית מאומצת של השגרירות בבוגוטה, בראשות השגריר כריס קנטור, ושותפים רבים בקולומביה ובישראל שקידמו את המהלך בשנים האחרונות. לישראל ולקולומביה, שהיא הכלכלה השלישית בגודלה באמריקה הלטינית, יחסים חמים וקרובים, הבאים לידי ביטוי בשותפות אסטרטגית לקידום תחום החדשנות, המדע היישומי והטכנולוגיה.

נשיא קולומביה איוואן דוקה: "כלכלת קולומביה תצמח ב- 8.5% ב- 2021, שיעור הצמיחה הגבוה ביותר במאה זו. קולומביה תחרותית כיום במגוון תחומים, ושמה בראש סדר העדיפויות את הנושא הסביבתי. אנו ניגשים לשווקים וללקוחות חדשים עם מדיניות "Sustechnability" – לשמר תוך כדי יצור ולייצר תוך כדי שימור".

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן: "קולומביה היא ידידת אמת של ישראל. ממשלות יוצרות בריתות אבל אנשים הם שבונים את הגשרים. היום אנו מוסיפים נדבך משמעותי לבניין הקשרים המתרחבים בין ישראל לקולומביה. אני מברכת את נשיא קולומביה על פתיחת שלוחה של רשות החדשנות הקולומביאנית בעיר הבירה של ישראל – ירושלים. משרד החדשנות החדש של קולומביה בירושלים, Innpulsa, ייתן תאוצה משמעותית לשיתוף הפעולה האסטרטגי בתחומי המדע והטכנולוגיה. בעולם ההייטק והטכנולוגיה, שיתוף משאבים, ידע ודאטה הוא המפתח להובלה. אני בטוחה כי כניסת קולומביה לאקוסיסטם החדשנות הפורח בישראל, תטיב עם שתי המדינות ועם תעשיית ההייטק הישראלית".

יו"ר רשות החדשנות, ד"ר עמי אפלבאום: "אנו מברכים את נשיא קולומביה מר איוואן דוקה לרגל פתיחת משרד אינפולסה – סוכנות החדשנות והיזמות הקולומביאנית – כאן בירושלים. אנו מאמינים שנוכחות אינפולסה בזירת החדשנות המשגשגת בישראל תביא להרחבת היחסים בין המדינות ולהידוק שתה"פ בין שתי רשויות החדשנות תוך סינרגיה בין החוזקות שלהן, לקידום טכנולוגיות חדשניות בתחומי קלינטק, תחבורה וערים חכמות, ומגזרים נוספים שיתרמו לעתידנו המשותף".

סמנכ"ל כלכלה במשרד החוץ, יעל רביע- צדוק: "משרד החדשנות שנפתח בירושלים מהווה קפיצת מדרגה בחיבוריות בין האקוסיסטם הישראלי לזה הקולומביאני. הסכם האס"ח שנחתם בשנה שעברה ופתיחת המשרד בארץ סוללים את הדרך לשדרוג קשרים עסקיים, חיבור בין יזמים, הזדמנויות, השקעות תוך העצמת המימד הכלכלי ביחסים הטובים בין המדינות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture