Yonatan Sindel/Flash90

בקשת סנגורי נתניהו התקבלה: עדותו של ניר חפץ נדחתה

נתניהו הגיע לדיון בבית המשפט, סנגורו תקף: "אנחנו לא יודעים במה מדובר, אבל כתבים יודעים שמדובר בצמיד". בפרקליטות מאמינים שחפץ יוכל להצביע על מעורבותו של ראש הממשלה לשעבר ביחסי השוחד לכאורה עם בני הזוג אלוביץ'

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הרכב השופטים במשפט נתניהו החליט היום (שלישי) להיענות לבקשת סנגוריו של נתניהו, ודחה את עדותו של עד המדינה ניר חפץ ליום שני הבא, במסגרת הדיונים בתיק 4000. חומרי ההשלמה בעניין עדותה של הדס קליין במסגרת תיק 1000, נמסרו לפרקליטי נתניהו לראשונה היום באולם בית המשפט. עו"ד עמית חדד אמר על כך: "לא נכון שהעד ימסור את עדותו מבלי שנכיר את כל החומרים".

מוקדם יותר הגיע יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו ומשפחתו ועד המדינה ניר חפץ לבית המשפט המחוזי. סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר ביקשו לדחות את תחילת העדות בצל הגילויים בחדשים בעדותה של הדס קליין. כאמור, בקשתם התקבלה.

גם בנימין נתניהו הגיע הבוקר לדיון בבית המשפט, בפרקליטות מאמינים שחפץ יוכל להצביע על מעורבותו של ראש הממשלה לשעבר ביחסי השוחד לכאורה עם בני הזוג איריס ושאול אלוביץ' במסגרת תיק 4000, אך גם יכול לחשוף פרטים בתיקים 1000 ו-2000.

פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד אמר בדיון כי "יש השלמת חקירה, משונה, מאסיבית בהיקף שלה. ניר חפץ עד מדינה בשלוש הפרשות… אירוע שמעין השלמת חקירה, אנחנו לא מבינים את תכלית השלמת החקירה". לדבריו, "לא ראינו את החומרים, אבל את שרה נתניהו אף אחד לא חקר ואת בנימין נתניהו אף אחד לא חקר".

חדד סיפר שבפרקליטות אמרו שלא יכולים לשתף, השעות נקפו, אבל אז ראיתי ציוץ ראשון של אחד הכתבים שטען שמדובר בצמיד, אנחנו לא יודעים במה מדובר, אבל ברוך קרא (כתב 'חדשות 13'. ב.ש.) יודע שמדובר בטענה שמדובר בצמיד. אנחנו בחושך המוחלט. כוכבים בשמיים מגלים לנו. אביעד גליקמן (פרשן משפטי) מספר עוד דברים על דברים שניתנו או לא.

השופטת פרידמן-פלדמן שאלה: "מה הבעיה שהעד יתחיל להעיד ולא יתייחס לאישום השלישי שזו השלמת החקירה?". עו"ד חדד השיב: "אין סטריליות, הגבולות אינם תחומים. אני חושב שהאירוע הזה גדול מהפרשה השלישית. הוא מקרין על כל האירועים".

התובעת ליאת בן ארי השיבה על הטענות של ההגנה ואמרה כי "החקירה מתנהלת קצת פחות מחודש. העדה הגיעה לפני חמישה שבועות. פעולת החקירה האחרונה בוצעה אתמול בבוקר. יש השקה בין האישומים, אבל אפשר לחקור את חפץ רק בתיק 4000. אני לא יכולה לדעת מה העד יענה. בהליך פלילי התנאים צריכים להיות שווים ולכן אמרנו שלא נתנגד לדחייה".

השופט בר-עם גינה את ההדלפות לתקשורת: "מה אתם עושים עם ההדלפות הללו? זה ממש לא ראוי", אמר. התובעת בן ארי: "הזדעזענו". השופט בר-עם: "יפה שמזדעזעים אבל השאלה היא מה עושים". בן ארי: "אני מציעה לחבריי הסנגורים לפנות עוד היום במכתב ליועמ"ש לפתוח בחקירה על הדלפות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture