ראש המוסד דוד ברנע. צילום: רועי אברהם, לע"מ

יחשוף מידע חדש על איראן: ראש המוסד יצא לפגישות בארה"ב

בלי קשר לשיחות - הפעילות של ישראל תימשך. גורם מדיני על השיחות בווינה: "הסרבנות האיראנית הייתה ידועה מראש, רצינות המעצמות עומדת למבחן". גורם אמריקאי: "אם שיחות הגרעין ייכשלו - יש לנו כלים להתמודד עם איראן"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש המוסד דוד ברנע המריא היום (ראשון) לוושינגטון, בשליחות ראש הממשלה נפתלי בנט. ברנע צפוי לחשוף בפני האמריקאים מידע חדש בנושא איראן. בימים האחרונים חלו התפתחויות שעשויות להשפיע על המשא ומתן בין איראן למעצמות.

ב'חדשות 12' דווח כי ההבנה בישראל היא שנושא האורניום כבר אבוד מפני שיש לאיראנים כבר מספיק אורניום מועשר. לכן, צריך להתמקד בשני תחומים נוספים – גם בנושא פיתוח מתקן הפיצוץ שהוא הרכיב המרכזי בפצצת גרעין, וגם בפיתוח הטילים הבליסטיים.

ישראל לא מתכוונת לאפשר לאיראנים להמשיך להתקדם בפרויקט, בלי קשר למשא ומתן. המשמעות היא המשך הפעילות החשאית שאנחנו שומעים עליה מעת לעת, וככל הנראה מתרחשים דברים נוספים שעל חלקם אנחנו לא יודעים. עד היום המוסד הצליח להתמודד עם פרויקט הגרעין, ובארגון מאמינים שניתן להמשיך כך בעתיד.

בכיר ישראלי שצוטט ב'ווינט' הדגיש עם זאת כי "אין עימות עם האמריקנים" – ולדבריו בירושלים משתדלים להיות מתואמים עם וושינגטון ככל האפשר. ברנע ימשיך בקו התקיף שמובילה ישראל ביחס להמשך השיחות בווינה, ולפיו האיראנים "עובדים על העולם בעיניים", וממשיכים בתוכנית הגרעין שלהם מתוך מטרה סופית להשיג נשק גרעיני. ברנע יבהיר כי ישראל לא רואה את עצמה מחויבת להסכם – אם יתגבש אחד כזה – ושהיא ממשיכה בפעולות שלה לסיכול תוכנית הגרעין האיראנית. ברנע יעביר מסר לאמריקאים לפיו אם אי-אפשר להגיע להסכם משודרג, אז עדיף שלא לחזור להסכם – אלא להחריף את הסנקציות.

"הסרבנות האיראנית הייתה ידועה מראש, היה ברור שהם לא באו לווינה כדי להגיע להסכם. בימים הקרובים נדע אם הם יתמידו בעמדתם או יגלו גמישות ויוותרו", כך אמר גורם מדיני בתגובה לדבריו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי "איראן לא רצינית, אם המגעים ייכשלו יש לנו אפשרויות אחרות מלבד דיפלומטיה".

בכיר במחלקת המדינה של ארצות הברית אמר הלילה כי יש לארצות הברית, יחד עם שותפות באירופה, מספר "כלים" כפי שהוא כינה אותם להתמודדות עם איראן, אם זו תסרב לחזור להסכם הגרעין של 2015 או לעמוד בו. הכלים עליהם דיבר הפקיד, כוללים סנקציות אמריקניות נוספות, וכן הטלה מחדש של סנקציות בינלאומיות שהוסרו כחלק מהעסקה המקורית. עם זאת, הבכיר איננו שלל פעולה צבאית.

עוד קודם לכן אמר הפקיד כי ארצות הברית "מקבלת החלטות" ומתכוננת "לעולם שבו אין דרך חזרה" להסכם הגרעין עם איראן, זאת לאחר המשא ומתן "המאכזב" לדבריו בשבוע שעבר על חידוש הסכם בין איראן והמעצמות בווינה.

"חיכינו בסבלנות חמישה וחצי חודשים", מאז השעתה טהרן את השיחות ביוני, אמר הבכיר, "הממשלה האיראנית אמרה שהיא צריכה זמן להתכונן. מה שראינו במהלך השבוע האחרון הוא המשמעות של ההתארגנות עבורם – המשמעות היא להמשיך ולהאיץ את תוכנית הגרעין שלהם בדרכים פרובוקטיביות במיוחד", אמר הפקיד.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture