האומיקרון מתפשט באירופה: הולנד נכנסת לסגר; ביבשת מתכוננים להגבלות חדשות

צילום: ויקיפדיה

האומיקרון מתפשט באירופה: הולנד נכנסת לסגר; ביבשת מתכוננים להגבלות חדשות

לקראת חגי הגויים - קצב ההדבקה של הווריאנט החדש ביבשת הגבוה ובהולנד הוחלט הערב על סגר "נוקשה" מיום ראשון, שיימשך לפחות עד 14 בינואר. הבריטים ספגו את הפגיעה הקשה ביותר מהזן החדש עד כה עם כמעט 25 אלף מאומתים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הזן החדש של הקורונה, האומיקרון, מתפשט במהירות באירופה, וככל הנראה יהפוך לדומיננטי בתקופה הקרובה ביבשת. ארגון הבריאות העולמי אישר בסוף השבוע כי ווריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה בעל אחוזי הדבקה גבוהים יותר מווריאנט הדלתא שהכה בחצי השנה האחרונה בעולם, וכי קצב ההדבקה באומיקרון מהיר פי כמה וכמה מהזנים הקודמים.

בארגון הבריאות העולמי מוסיפים כי מהנתונים הידועים כיום, מספר המקרים המאומתים בנגיף בהתפרצויות המשויכות לזן מכפיל את עצמו כל 36 עד 72 שעות.״אנו זקוקים ליותר מידע על הווריאנט החדש כדי להעריך את רמת החומרה שלו״, מסרו בארגון הבריאות העולמי שהבהירו כי אין בידיהם מספיק ידע קליני על האומיקרון. "מחקרים נוספים צריכים להיערך בשביל להבין את ההשפעה שלו על החיסון והחיסוניות שכבר קיימת נגד הקורונה", הוסיפו.

הבריטים ספגו את הפגיעה הקשה ביותר מהזן החדש עד כה עם כמעט 25 אלף מאומתים לזן החדש ו-7 מקרי מוות הקשורים לזן החדש. במדינה המחוסנת יחסית רשמו בסוף השבוע גם את המספר הגבוה ביותר של מאומתים יומיים לקורונה מאז החלה המגפה – יותר מ-93 אלף חיוביים. "רוב האנשים שנדבקו באומיקרון בבריטניה לא יחלו במחלה קשה", אמר האפידמיולוג פרופ' ניל פרגוסון, "מכיוון שהם יהיו מוגנים בזכות החיסונים או בגלל שנדבקו בזן הקודם". בבריטניה מזהירים כי בקרוב מאוד יהיה צורך בהגבלות חדשות, כדי למנוע ממספר המאושפזים בבתי החולים לעלות.

בהולנד הוחלט הערב על סגר "נוקשה" מיום ראשון, שיימשך לפחות עד 14 בינואר. ראש הממשלה מארק רוטה כינס מסיבת עיתונאים ואמר בצער: "הולנד שוב נכנסת לסגר. זה בלתי נמנע, כי הגל החמישי מתקדם לכיווננו עם וריאנט האומיקרון". לקראת החגים הצפויים במדינה כלל החנויות, המסעדות, מוסדות הלימוד ומקומות ציבוריים אחרים ייאלצו לסגור את שעריהם, למעט עסקים חיוניים.

ההחלטה ההולנדית מגיעה בצל עליה של 25% במספר המקרים החדשים במדינה תוך שבוע. אך הפרסומים על סגר מחמיר רק יצרו בעיה הפוכה: בערים רבות נרשמו תורי ענק מחוץ לחנויות צעצועים, מוצרי טיפוח ושאר חנויות המוכרות מתנות לחגים.

גם בשאר חלקי היבשת נערכים לגל חדש של הדבקות. בגרמניה, ואירלנד כבר הכריזו על הגבלות חדשות. שר הבריאות הגרמני קרל לאוטרבך אמר אתמול כי המדינה "חייבת להתכונן לאתגר שעדיין לא היה כמותו", והיום דווח שם על כ-42 אלף מאומתים חדשים.

בצרפת הודיעו כי מפגן הזיקוקים המסורתי לקראת החגים בשאנז אליזה בפריז יבוטל בשל חשש לאירועי הדבקה המוניים בקרב הקהל. ״בצער רב אנו נאלצים להודיע כי האירועים המתוכננים יבוטלו ב-31 לדצמבר״, נכתב בהודעת הרשויות של פריז. זאת לצד הגבלות נוספות במדינה: ״עם התאוצה המחודשת שקיבל נגיף הקורונה בחודש האחרון, והסכנות הגלומות באירועי השנה החדשה הצפויים, על הרשויות להטיל הגבלות חדשות״, נכתב בהודעת סגל המומחים המייעץ לשלטונות בצרפת.

באיטליה האומיקרון מתחיל להתפשט וביממה האחרונה זוהו 84 מקרים של הזן החדש, זאת בצל עליה במספר מקרי המוות הקשורים לנגיף. מקרי ההדבקה זוהו בשלל מחוזות ברחבי איטליה, והרשויות כבר נערכות לפעול בנושא. ״צורת ההתפשטות של האומיקרון תואמת את מה שראינו במדינות אחרות, ואנחנו נערכים לעליה משמעותית במספר המקרים בימים הקרובים״, אמרו גורמי הבריאות במדינה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
3 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ואי שנפתלי ישלח להם את הספר שהוא כתב? חחחחחח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture