הגל השני מכה בעולם: אירופה נסגרת – יותר ממאה אלף נדבקים ביום בארה"ב

מדינות רבות באירופה החליטו להחמיר את ההגבלות עקב התפשטות הגל השני של קורונה ברחבי היבשת. ביוון ייסגרו מסעדות ומקומות בילוי ובגרמניה יוטל סגר חלקי מיום שני. בארה"ב עלייה חריגה ניכרת גם בבתי החולים שנמצאים על סף היכולת שלהם לטפל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מנהיגים של מספר מדינות באירופה החליטו להכריז על סגרים חלקיים ואף כלליים עקב זינוק חד במספר המאומתים ביבשת וההתפרצות הרחבה של הנגיף באזורים שונים, המנהיגים מבקשים לבלום את התפשטות המגפה.

ראש הממשלה היווני, קיריאקוס מיצוטאקיס, הכריז היום (שבת) על סגר חלקי במשך חודש בעקבות נגיף הקורונה, במסגרתו ייסגרו מסעדות ומקומות בילוי אחרים באתונה ובערים גדולות אחרות, הסגר יחל מיום שלישי השבוע. "אנחנו חייבים לפעול עכשיו, לפני שיחידות הטיפול הנמרץ ייקרסו תחת העומס ויעמידו חיים בסכנה", אמר מיצוטאקיס והוסיף: "הנגיף מכה בגלים, ולכן עלינו להתאים עצמנו במהירות". ביתר הערים היווניות, יתקיים עוצר לילי שיחל בחצות וייגמר ב-5:00 לפנות בוקר. מנתוני התחלואה במדינה, עולה כי עד כה נתגלו כ-37 אלף מקרי קורונה, מתוכם 1,600 שנוספו ביממה האחרונה, כאשר סך המתים במדינה הגיע ל-620.

בבריטניה ראש הממשלה בוריס ג'ונסון שוקל להחזיר את מדינתו לסגר כללי למשך חודש – כבר בשבוע הבא. המגפה שפגעה קשה ברחבי האי הבריטי, גרמה למותם של יותר מ-46 אלף בני אדם – מספר הקורבנות הגדול ביותר באירופה עד כה. מנתוני התחלואה בבריטניה עולה כי עד כה נמצאו מעל ל-980 אלף בני אדם חיוביים לקורונה, מתוכם 975 נמצאים במצב קריטי.

גם גרמניה וצרפת הודיעו על סגר חלקי במדינות. צרפת נכנסה לסגר כבר בסוף השבוע למשך ארבעה שבועות. נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי "ההגבלות העכשוויות אינן מספיקות עוד", לדבריו, "עד אמצע נובמבר, כל מיטות הטיפול נמרץ עלולת להתמלא בחולי קורונה, אלא אם כן תיעצר התפשטות הנגיף במדינה". עד כה, אובחנו במדינה מעל ל-1.3 מיליון בני אדם כחיוביים לקורונה, ומספר המתים בה עומד על למעלה מ-36 אלף אנשים. צרפת נמצאת במקום החמישי מבחינת התחלואה העולמית.

בגרמניה מסעדות וברים ייסגרו מיום שני. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הסבירה כי הצעד נעשה "למנוע מצב חירום בריאותי לאומי". בתי הספר וגני הילדים יישארו פתוחים, תוך הקפדה יתרה על היגיינה. לפי מרקל, ההגבלות ייבחנו מחדש כל שבועיים. בגרמניה אובחנו עד כה מעל לחצי מיליון בני אדם כחיוביים לקורונה, כאשר מספר המתים במדינה חצה את רף ה-10 אלפים.

הגל השני אינו מכה רק באירופה – סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי בארצות הברית צוין עוד שיא עגום כאשר דווח על מעל מאה אלף נדבקים ביממה. סך המקרים עומד עתה על יותר מ-9 מיליון בני אדם, כמעט 3% מכלל האוכלוסייה במדינה. העלייה החריגה ניכרת גם בבתי החולים, שנמצאים על סף היכולת שלהם לטפל בכמות המקרים המגיעים עליהם, כשבמקביל כמות המתים הממוצעת עומדת על אלף בני אדם ביום.

סך הקורבנות מהנגיף עלה במהלך סוף השבוע ל-229 אלף. מספר המאושפזים עלה בחודש אוקטובר ב-50 אחוזים ועומד על 46,000 – הנתון הגבוה ביותר מאז אוגוסט.

במקביל, שלושה ימים לבחירות לנשיאות, פורסם דו"ח ביניים של ועדת המשנה בבית הנבחרים האמריקני, אשר בחן את ההתנהלות במהלך משבר הקורונה במדינה, בו צוינו לפחות 60 מקרים בהם בכירים בממשל ביטלו את טענותיהם של מדענים בכירים בנוגע להתפשטות המגפה. "תגובת הממשל למשבר הכלכלי הועילה לחברות הגדולות ולעשירי ארה"ב כשבמקביל קהילות מוחלשות ועסקים קטנים נמצאים במאבק הישרדות ממושך", נכתב בדו"ח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture