Shir Torem/Flash90, דו"צ

חיפושים אחר שרידי המסוק: "לא שידרו אות מצוקה לפני הפגיעה"

עשרות חיילים נעים על רצועת החוף בניסיון לחפש אחר שרידי המסוק שאולי יעזרו לחוקרים להבין את הסיבה לתאונה. מצבו הרפואי של קצין חיל הים שהיה במסוק ונפצע בינוני בהתרסקות השתפר. דו"צ: "יידרש עוד זמן כדי לחקור"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הבוקר (שלישי) התחדשו הסריקות באתר התרסקות המסוק אמש מול חופי חיפה. עשרות חיילים נעים על רצועת החוף בניסיון לחפש אחר שרידי המסוק הצה"לי שאולי יעזרו לחוקרים להבין את הסיבה לתאונה הקטלנית. הצוותים פועלים להרכבת הפאזל ומציאת שברים זעירים שנסחפו לחוף. מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין חתם במהלך הלילה על צו שמונע כניסת אזרחים למרחב החוף בחיפה שבו התרסק המסוק.

כזכור, המסוק, מטייסת 193, יצא אתמול בערב מבסיס רמת דוד של חיל האוויר לטיסת אימון מול חופי חיפה. מסיבה לא ברורה, המסוק התרסק לים בדרכו חזרה לבסיס. רק אחרי יותר משעה אותרו שני אנשי הצוות שנהרגו בהתרסקות המסוק – סגן-אלוף ארז שחייני ורב-סרן חן פוגל.

שחייני היה סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, בן 38, נשוי ואב לשלושה ממחנה יהודית. רס"ן פוגל היה טייס מסוקים בטייסת 193, בן 27 מחיפה. קצין הסיור מחיל הים בדרגת סרן שהיה במסוק יחד עם השניים זינק למים וחולץ על ידי שוטרי השיטור הימי של מחוז חוף ופונה לבית החולים רמב"ם. הוא מאושפז בבית החולים בחיפה ומצבו מוגדר יציב. הלוויתו של רב-סרן חן פוגל ז"ל תערך היום בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה.


שרידי המסוק אמש. Roni Ofer/Flash90

על פי עדכון מבית החולים רמב"ם, מצבו הרפואי של קצין חיל הים שהיה במסוק ונפצע בינוני בהתרסקות השתפר. ד"ר האני מבחוס, מנהל המחלקה לרפואה דחופה, מסר: "הבוקר מצבו הרבה יותר טוב, יציב, בהכרה מלאה. הפציעה העיקרית שהייתה זה שבר בעמוד השדרה המותני. המצב הנוירולוגי שלו תקין לגמרי". לדבריו, "הוא צפוי גם כן שייצא מטיפול נמרץ כללי וימשיך טיפול במחלקה רגילה בבית החולים".

מפקד השיטור הימי במחוז חוף רפ"ק ארז יהודה וסגנו ערן אזרד, שפקודיהם חילצו אמש את קצין הסיור הימי, ביקרו הבוקר את הפצוע בבית החולים. השניים שוחחו עמו והוא הודה להם ולשוטריהם.

דובר צה"ל, תת-אלוף רן כוכב, אמר הבוקר ל'ווינט' כי יידרש עוד זמן כדי לחקור ולגלות מה גרם להתרסקות מסוק ה"עטלף" של צה"ל מול חופי חיפה אמש. "כיווני החקירה כולם פתוחים, האם מדובר בתקלה טכנית, בטעות אנוש, מזג אוויר או כל סיבה אחרת". הוא הוסיף כי "אחרי שהניצול יתאושש נוכל לתחקר גם אותו, מה קרה בקוקפיט ובבטן המסוק לפני התאונה, תוך כדי התאונה ובפעולות החילוץ. אנחנו נדע בסוף מה הוביל לתאונה המצערת".

תא"ל כוכב אמר כי שחייני ופוגל היו "טייסים מאוד מנוסים, עם הרבה מאוד שעות טיסה". עוד אמר ש"המסוק לא היה חמוש ולא שידר קריאות מצוקה לפני שפגע במים. מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, קרקע את מערך העטלף כולו שלא יטוס בימים הקרובים, לא לטיסות אימונים ולא לטיסות מבצעיות. בחיל האוויר כולו, כל המערך האווירי לא יטוס היום טיסות אימונים אלא טיסות מבצעיות בלבד".


סגן-אלוף ארז שחייני ז"ל


רב-סרן חן פוגל ז"ל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture