צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'

מהומה במליאה: הקואליציה הפילה את ההצעה לחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל

סיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית נכחו במליאה אך לא השתתפו בהצבעות, למעט הצבעה על הסתייגות שביקשה להסדיר את החשמל גם בהתיישבות הצעירה. בנט ניגש בהצבעה זו לספסלי האופוזיציה והתעמת עם חברי הכנסת

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התכנון והבנייה של ח"כ ווליד טאהא וקבוצת חברי כנסת. לאחר שסיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית החרימו את הדיון שהחל אתמול בערב, במחאה על הפעלת סעיף 98, הבוקר חודשה הישיבה להצבעה על ההסתייגויות. האופוזיציה נכחה במליאה אך לא השתתפה בהצבעות. לאחר שנדחו כל ההסתייגויות אושר החוק בקריאה שלישית ברוב של 61 תומכים, ושלושה נמנעים.

האופוזיציה החרימה את ההצבעות למעט הצבעה על הסתייגות אחת לפיה "תיקון זה ייכנס לתוקף רק לאחר פרסום צו אלוף המאפשר חיבור לחשמל ליישובי ההתיישבות הצעירה". האופוזיציה ביקשה הצבעה שמית והצביעה בעד. כאשר ח"כ ניר אורבך הצביע נגד ההסתייגויות קראו חברי האופוזיציה בקריאות "בושה, בושה". במהלך ההצבעה ניגש ראש הממשלה נפתלי בנט לספסלי האופוזיציה והתעמת עם חברי הכנסת, עד שיו"ר הכנסת מיקי לוי ניגש אליו וביקש ממנו לחזור למקומו. ההסתייגות לא התקבלה כאשר 65 חברי כנסת התנגדו מול 51 שתמכו בהסתייגות.

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: "לא ניכנע לבריונות שמוכוונת על ידי ראש אופוזיציה שמאס בכללי הדמוקרטיה וזורע תוהו ובוהו. נתניהו שהצביע בעד ההתנתקות ורגב שדבררה אותה לא יטיפו לי מוסר. הם ימשיכו לצעוק ואנחנו נמשיך לעשות".

ח״כ אופיר סופר בתגובה לדברי רה״מ בנט: "אין לך מה לפחד מאיתנו. כל מי שאוהב את המדינה ודואג לה, ימשיך לדאוג לה גם כעת וגם אחרי שתסיים את הקדנציה הכושלת שלך. מי שמצביע נגד ההתיישבות הצעירה ומתנגד ככה לאופוזיציה – הוא ורק הוא הביריון".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "כשאמסלם מנופף בשתי ידיים מתוך כאב על אובדן העשתונות, השמאל מצקצק בלשון על הברבריות… אבל כשהנוכל בנט יוצא מדעתו בגלל קריאות ביניים ונדחף בבריונות לכיוון נתניהו, האופוזיציה הגזימה… ואם ככה מול קריאות ביניים, מה יהיה מול איום הגרעין האיראני… בעצם אנחנו כבר יודעים…"

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין: "עם ישראל משלם היום עוד מחיר עצום על תאוות הכיסא של בנט ושקד, והנקמנות הקטנונית של סער ואלקין. אובדן הנגב והגליל למפירי החוק הערבים יישאר חתום לנצח על שמם של בנט, שקד, סער ואלקין. הם מכרו את הנגב ואת הגליל, הם הפקירו את ההתיישבות הצעירה. ההיסטוריה תזכור זאת".

חה"כ שמחה רוטמן: "רוצים לנחש מי הצביע היום עם רע"מ, המשותפת ומרצ נגד חיבור חשמל להתיישבות הצעירה? ניר אורבך, מיכל שיר, נפתלי בנט, שרן השכל, צבי האוזר, יום טוב כלפון ושאר חברי ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו. מי עוד קורא להם ימין?"

ח״כ יואב גלנט: "בנט אינו כשיר לתפקידו. ‏ראיתי כעת מקרוב את בנט מאבד עשתונות מול קריאות ביניים של האופוזיציה – מה יקרה בסוגיית הגרעין האיראני או חלילה במלחמה? ‏מדאיג ומסוכן".

עמיחי שיקלי: ‏"האם נתניהו פעל מספיק למען ההתיישבות הצעירה? לא. האם זה מצדיק פגיעה אנושה בריבונות ישראל בנגב ובגליל בחקיקת פרוטקשן ופגיעה במתיישבים ביהודה ושומרון? ממש לא. האם אני כשליח ציבור שמפלגתו חרתה על דגלה את הסדרת ההתיישבות הצעירה כצעד ראשון בממשלה מתבייש היום? כן!"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': ‏"חברי ימינה כולם הצביעו עכשיו יחד עם הרשימה המשותפת נגד החלת חוק החשמל גם על ההתיישבות הצעירה. מכרו את הציונות לתנועה האסלמית ויחברו עשרות אלפי עברייני בניה ערבים לחשמל אבל בהתיישבות הצעירה ימשיכו לקפוא מקור גם החורף הזה בלי חשמל".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "הכשרת הבנייה הבלתי חוקית בנגב על ידי בנט ושקד תיזכר לדיראון עולם. בן גוריון אמר שבנגב ייבחן העם בישראל, וממשלת ישראל נכשלה במבחן". בן גביר הוסיף: "הממשלה הזו מסוכנת למדינת ישראל. בנט ושקד מכרו את הנגב למנסור עבאס והתנועה האסלמית בשביל שרידות פוליטית, ומסתבר שאין צעד שהם לא יעשו כדי שממשלת השמאל שהקימו לא תתפרק".

פורום ההתיישבות הצעירה בתגובה להפלת ההסתייגות: "הערבים ניצחו. אנחנו הפסדנו. הם יקבלו חשמל, הילדים שלנו ימשיכו להשאר בחושך ובקור. בישראל של 2022 עדיף להיות עבריין ערבי מאזרח ציוני שומר חוק שנותן הכל למדינה שלו. יום עצוב למדינת ישראל היהודית".

ח״כ מיכל שיר (תקווה חדשה): "‏בחירות 2021: נתניהו בעד ההתיישבות הצעירה – רק של הבדואים, וגם יזם חוק חשמל קשוח יותר. ‏הוא יגיד הכל וישקר לכולם כי לנתניהו אכפת רק מביבי".

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, בתגובה לחוק החשמל שעבר היום: "זהו יום אומלל, שבו התקבל חוק אומלל ואנטי ציוני, המעדיף פורעי חוק בדואים המנסים לקעקע את המדינה היהודית על ההתיישבות הצעירה היהודית אשר נלחמת בגבורה את הקרב של המדינה על שמירת אדמותיה. עולם הפוך ראיתי. עולם הפוך שבו פורעי חוק מקבלים זכויות. עולם הפוך שבו עושים איפה ואיפה, ומעדיפים בדואים על מתיישבים. עולם הפוך שבו מכשירים את השרץ של גזל אדמות הלאום. אני קורא לחברינו הציוניים בממשלה להתעשת, לתקן את העוול ולתמוך בחלוצים האמיתיים הפועלים בשם המדינה ולמען המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture