הריסות הבתים מעוז ציון פוזרו בכניסה למנהל האזרחי: "הורסים רק ליהודים"

פעילי ימין פיזרו הלילה הריסות מהבתים שהוחרבו. בתוך כך, אלמנת יהודה דימנטמן הי"ד שנהרג בפיגוע סמוך לחומש קוראת לבוא בערב ה'שלושים' לבעלה להפגין מול משרד ראש הממשלה ולדרוש לא להרוס את חומש. בימין מתכננים הפגנת ענק

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במחאה על הרס הבתים אתמול (שני) בעוז ציון, פיזרו פעילי ימין הלילה הריסות מהבתים שהוחרבו, בכניסה למטה המינהל האזרחי שביצע את ההרס, על ההריסות ניתלו שלטים בהם נכתב "הורסים רק ליהודים" ו"תודה על ההרס".

הפעילים מסרו כי המינהל האזרחי שאמור לאכוף את הבנייה הלא חוקית ביו"ש, מתעלם בשיטתיות מההשתלטות הערבית שתופסת דונם אחר דונם ומתמקד בהרס בתי יהודים בהתיישבות.

"במקום לסגור את הגוף המסואב הזה שמקדם מדיניות אנטי ציונית ופועל כנגד ההתיישבות, בחרו בממשלת בנט-גנץ-עבאס להגדיל אותו בעשרות תקנים נוספים, שכפי שכולנו נוכחנו לראות פועלים אך ורק כנגד ההתיישבות היהודית", הוסיפו הפעילים.

בתוך כך, אלמנת יהודה דימנטמן הי"ד שנהרג בפיגוע סמוך לחומש קוראת לבוא בערב ה'שלושים' לבעלה להפגין מול משרד ראש הממשלה ולדרוש לא להרוס את חומש. היא הגיעה לאוהל המחאה וקראה לציבור להגיע יחד עמה להפגין ביום חמישי.

בנוסף היא שלחה מכתב לראש הממשלה בו היא זועקת על האלימות כלפי תלמידי הישיבה אמש: "אתמול ראיתי את התמונה בחומש שרואים בחורים לומדים לאור הנרות, כי לצערנו ממשלת ישראל כיבתה להם את החשמל והעבירה אותו לבדואים בנגב. זה נוסף לכל ההרס והפינויים שיש שם בתקופה האחרונה מאז הרצח, ולפני הרצח. למרבה הכאב, למרות שעם ישראל קם על הרגליים, ומאות אלפי אנשים מכל הארץ והעולם דורשים לבנות את חומש, עדיין ישנה כוונה להרוס את הישיבה".

לדברי אלמנתו של יהודה, הפגיעה בחומש היא פרס לטרור "למרות כל זאת ממשלת ישראל החליטה שהיא מפנה את הישיבה אחרי ה'שלושים', ואנחנו צריכים שוב פעם במקום לעכל את האובדן שלנו ולהתאושש ממנו, אנחנו צריכים לקום, ולהילחם על חומש, לא כמו שקורה בשבעה רגילה בצורה טבעית".

"ישיבת חומש פועלת כבר 15 שנה בגשם, בקור ובחום ואנחנו דורשים ממשלת ישראל לבנות את הישיבה ובטח שלא להרוס אותה ולתת פרס לרוצחים' הוסיפה אתיה דימנטמן". בהמשך דבריה, פנתה אתיה לראש הממשלה נפתלי בנט ודרשה ממנו תשובות "אנחנו יושבים פה מול משרד ראש הממשלה יחד עם דוידוש המתוק ואני מבקשת מנפתלי בנט לחשוב איך אתה מנחם את דוד? מה אתה יכול להגיד לילד כזה קטן שאת האבא המדהים שלו הוא כבר לא יזכה להכיר? איזו נחמה מועטה אתה יכול לתת לו ולתת לי? אחרי רצח שכזה, מה התשובה הציונות שאתה נותן?" שאלה אתיה את בנט.

כאמור, ביום חמישי הקרוב, יום השלושים להירצחו של יהודה דימנטמן, בשעה 18:30 יקיימו ראשי המועצות הפגנת ענק מול משרד ראש הממשלה בירושלים. כמו כן הם קוראים לממשלה להסדיר את התיישבות הצעירה, להחזיר את הביטחון ביהודה ושומרון וכן את תכנוני היישובים, ובראשם תכנון מחדש של חומש לקראת בניה מחודשת של המקום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture