Michael Giladi/Flash90

"נעשה הכול כדי שאסון כזה לא יחזור על עצמו": הפוליטיקאים מגיבים לאסון בצה"ל

"צה"ל מתחקר את האירוע הקשה והלקחים הנדרשים יופקו" הודיע רה''מ בנט לאחר האסון הקשה, בו נהרגו שני קציני צה''ל מאש של חברם ליחידה. שר הביטחון גנץ הבטיח שאסון מסוג זה לא ישוב על עצמו בצה''ל

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר האסון הקשה הלילה (רביעי) בו נהרגו שני קצינים ביחידת "אגוז" המובחרת, לאחר שקצין אחר מהיחידה זיהה אותם בטעות כמחבלים – השרים וחברי הכנסת מגיבים. כזכור, על פי התחקיר, במהלך פטרול מחוץ לבסיס בבקעת הירדן הם ראו חשוד, ביצעו ירי באוויר – רק שהחשוד היה חייל שהשיב באש והרג אותם במקום.

ראש הממשלה נפתלי בנט, הודיע כי צה"ל מתחקר את האירוע : "זהו בוקר עצוב מאוד. אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחותיהם של שני הקצינים אשר נהרגו הלילה בתאונה טראגית. שני המפקדים הקדישו את שנותיהם הטובות ביותר לביטחון ישראל ולהגנה על המולדת. עם ישראל כולו אבל על לכתם. צה"ל מתחקר את האירוע הקשה והלקחים הנדרשים יופקו. יהי זכרם ברוך".

שר הביטחון בני גנץ, הבטיח שאסון מסוג זה לא ישוב על עצמו. "‏צער עמוק הבוקר על מותם של שני קציני צה"ל מיחידת אגוז בבקעת הירדן. לצערי, אין דבר שיוכל להשיב את האובדן הגדול למשפחות, לחברים ולרעים לנשק. צה"ל נמצא כבר מהלילה בעיצומו של תחקיר מקיף ואנו נעשה הכל כדי שאסון כזה לא יחזור. יהי זכרם ברוך", אמר.

גם שר החוץ יאיר לפיד הודיע כי בצה"ל יסיקו את המסקנות: "‏בוקר קשה וכואב, שני קצינים לוחמים מיחידת אגוז נהרגו מאש כוחותינו והלב נשבר. אני שולח תנחומים למשפחות ולחברים מהיחידה, תהיו חזקים. צה"ל מתחקר את התקרית העצובה וילמד את מסקנותיו. יהי זכרם של הלוחמים ברוך".

שרת הפנים איילת שקד ניחמה את המשפחות השכולות: "‏בוקר עצוב לעם ישראל שבוכה על בניו. שני קציני צה"ל, לוחמי יחידת אגוז שהקדישו את חייהם למדינת ישראל, נהרגו הלילה בתאונת אימונים קשה. שולחת תנחומים וחיבוק גדול למשפחות וללוחמי היחידה המופלאה הזו. שלא תדעו עוד צער. יהי זכרם ברוך".

שר המשפטים גדעון סער הגיב: "‏הלב דואב הבוקר למשמע הבשורה הקשה מבקעת הירדן. מפקדי הפלגות מחטיבת הקומנדו, מטובי לוחמינו, שעמדו על משמר העם והמדינה ונפלו בנסיבות טרגיות. תנחומי למשפחותיהם".

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיב אף הוא בניחום המשפחות: "‏בוקר קשה מאוד. איבדנו הלילה שני קצינים, מלח הארץ, מיחידת הקומנדו אגוז בתאונה נוראית שהתרחשה בבקעת הירדן. מפקדים צעירים שהקדישו את חייהם למען ביטחון מדינת ישראל. אני משתתף בצערם הגדול של המשפחות ושולח תנחומים".

שרת התחבורה מרב מיכאלי בחרה לחזק גם את החייל שירה בהם בשוגג: "בוקר קשה ועצוב של טרגדיה נוראה, עם הידיעה על מותם של קציני צה"ל מתקרית ירי דו צדדי. ברגע הקשה הזה, אני שולחת חיבוק וחיזוק למשפחות ההרוגים, לחבריהם ליחידה ולכל המעורבים במקרה. שלא נדע עוד צער כזה".

יושב ראש הכנסת ‏ח"כ מיקי לוי שלח תנחומים בשמו "ובשם הכנסת". "כאב גדול וצער עמוק לשמע הבשורה הקשה על אירוע הדו"צ הלילה בבקעה. בשמי ובשם הכנסת מבקש לשלוח תנחומים למשפחותיהם של שני קציני אגוז שנהרגו בתקרית. אין לי ספק שצה"ל יבצע תחקיר מעמיק כדי להבין איך קרה האסון הזה. שנדע ימים טובים יותר. יהי זכרם ברוך", אמר לוי.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, שלח הודעת תנחומים מארה"ב: "‏טרגדיה נוראה הלילה בבקעת הירדן. אני משתתף מעומק ליבי בצערן של משפחות הקצינים שנהרגו בתאונת הירי הקשה. עם ישראל מחבק אתכן בשעתכן הקשה. יהי זכרם ברוך".

גם באופוזיציה הגיבו לאסון. יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: "אנחנו קמים לבוקר נורא עם בשורות קשות מנשוא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הקצינים שנפלו הלילה ואיבדו את היקר מכל, חיבוק לצה״ל וללוחמיו כולם, וחיזוק ליחידת הקומנדו שאיבדה שניים ממפקדיה. כואב יחד עם כל עם ישראל את האבידה הנוראית. יהי זכר הנופלים ברוך, תנצב"ה".

חבר הכנסת עמיחי שיקלי ניחם: "‏בוקר קשה מאד, איבדנו הלילה בתאונה מבצעית קטלנית שני קצינים לוחמים, מהמעולים שבבנינו. אני מבקש לחזק את ידי המשפחות והחברים. יהי זכרם ברוך". חבר הכנסת דוד ביטן הגיב: "‏בוקר קשה ועצוב מאוד, משתתף בצער המשפחות של קציני צה"ל שנהרגו הלילה באסון בבקעת הירדן. יהי זיכרם ברוך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture