Miriam Alster/Flash90.

בכפוף לשימוע: ראש עיריית אור עקיבא יעמוד לדין בגין עבירות שוחד

בפרקליטות טוענים כי יעקב אדרי היה מעורב בשש פרשיות שוחד שונות מאז תחילת כהונתו השנייה בתפקיד בשנת 2013, בהיקף של מאות אלפי שקלים. עורכי הדינו: "כשם שעבירות אחרות שיוחסו לו נעלמו ללא זכר, כך גם תיק השוחד ייסגר"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בהסכמת פרקליט המדינה, פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (ראשון) לראש עיריית אור עקיבא, יעקב אדרי, כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות של לקיחת שוחד של מאות אלפי שקלים בשש פרשות שונות, וכן בגין עבירות מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד ציבור, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט – אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידו כראש עירייה, עבירות אלימות ועבירות מס.

כמו כן, נשקלת העמדתם לדין של עוד 14 חשודים בפרשה, בגין עבירות של מתן שוחד, הצעת שוחד, לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, סיוע לגניבה בידי עובד ציבור והלבנת הון, כל אחד לפי חלקו.

לפי מכתבי השימוע, מאז שנת 2013, תחילת כהונתו השנייה של אדרי כראש עיר, ועד לתחילת החקירה הגלויה בחודש נובמבר 2020, אדרי חשוד כי ביקש וקיבל מיזמי נדל"ן ומגורמים נוספים בעלי אינטרסים כלכליים הפועלים בתחומה של העיר אור עקיבא, הן באופן ישיר והן בעקיפין, כספים במזומן ובתווי קנייה בסכומים הנאמדים במאות אלפי שקלים. זאת באופן קבוע, פעמיים בשנה, והן באופן מזדמן על פי בקשתו.

בעד השוחד שלקח, אדרי חשוד כי פעל לקדם את עניינם של נותני השוחד בעיריית אור עקיבא, לאשר חשבונות לקבלת תשלום, להקל בתשלומי מס מוניציפאליים, לקדם תכניות שהוגשו בוועדה המרחבית ובדרכים נוספות.

בנוסף, על פי מכתבי השימוע אדרי נטל לידיו במרמה תווי קנייה שנמסרו לו מכוח תפקידו הציבורי ושייעודם היה תרומה לנזקקים – ועשה בהם שימוש אישי. בהתנהלותו, כך על פי מכתב השימוע, ניצל אדרי את מעמדו כראש העירייה בתואנה כאילו הוא מבקש לסייע לנזקקי אור עקיבא, בעוד שהוא עשה באותם כספים שימוש לצרכיו האישיים.

עורכי הדין טל שפירא וסתיו שורצברג מסרו מטעמו של ראש העיר אור עקיבא כי: "אין זו יד המקרה שבו ביום שמתפרסם תחקיר חמור בדבר מחדלי חקירה קשים של משטרת ישראל שבוצעו בתיקי חקירה של ראשי ערים מכהנים, הזדרזו גורמי האכיפה לפרסם ברבים אודות זימונו לשימוע של ראש העיר אור עקיבא, מר יעקב אדרי כבר מעיון ראשוני בכתב החשדות עולה כי עבירות שיוחסו בכזב למר אדרי נעלמו כלא היו מכתב החשדות".

"באשר לחשדות בדבר לקיחת שוחד כביכול, נשללה ממרשנו האפשרות להתייחס בתגובה לגופם של דברים, וזאת בשל צו איסור פרסום חריג וחסר תקדים שהוצא בעניין זה היום על ידי היחידה החוקרת, במקביל לפרסום כתב החשדות. לפיכך, במסגרת המגבלות שנכפו על מר אדרי בשל צו איסור הפרסום, ייאמר לעת הזו כי מר אדרי כופר בחשדות המיוחסים לו מכל וכל, והוא סמוך ובטוח שכשם שעבירות אחרות שיוחסו לו נעלמו ללא זכר, כך גם תיק השוחד ייסגר בשימוע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture