Michal Fattal/Flash90.

התפתחות דרמטית בפרשת השחיתות של ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי

בכלי התקשורת מעריכים כי במשטרה מציעים לאורלי יחזקאל, העוזרת האישית של ראש העיר שגם הייתה לצדו בכל תפקידיו הקודמים כשר וחבר כנסת, לשמש כעד מדינה נגדו. הם הציגו בפניה חומרים המצביעים על עומק מעורבותה בפרשיות השחיתות שנחקרות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר שראש העיר אור עקיבא, יעקב אדרי, נעצר בשבוע שעבר בחשד לעבירות שוחד, נחשף היום (ראשון) כי חלה התפתחות דרמטית בחקירה – שפרטיה עדיין אסורים לפרסום. על רקע אותה התפתחות, הוארך בחמישה ימים מעצרו של ראש העיר. יצוין כי זו הארכת המעצר השנייה של אדרי, כשהדיון הפעם התקיים בדלתיים סגורות בגלל ההתפתחויות.

ב'וואלה' דווח כי המשטרה מפעילה לחצים על אורלי יחזקאל, מקורבתו של אדרי החשודה גם היא בפרשה, לחתום על הסכם עד מדינה ולהעביר לידי המשטרה חומרים מפלילים בעניינו. בתוך כך, עו"ד משה יוחאי פרש מהייצוג המשפטי של יחזקאל.

על פי החשד, תיווכה בשוחד יחזקאל, יד ימינו של אדרי, תושבת חדרה ופעילת הליכוד, יחזקאל שימשה כמנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל והמשרד לשיתוף פעולה אזורי, ראש מטה שר הבריאות, שר הקליטה, המשרד לענייני ירושלים והתפוצות והמשרד לביטחון פנים. היא גם שימשה כיו"ר הדירקטוריון של החברה לפיתוח מזרח ירושלים והמועצה לשידורי כבלים ולוויין ונציגת קרן קיסריה, תפקיד לו השתדל עבורה אדרי נמרצות. גם מעצרה הוארך בשישה ימים. היא חשודה גם בקשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך ושימוש בו, גניבה, הלבנת הון ועבירות מס הכנסה.

כזכור, בדיון שנערך בביהמ"ש מייד עם מעצרו של ראה"ע קבע השופט כי אדרי "חשוד בריבוי עבירות של קבלת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע. מדובר בחקירה הנחקרת זמן רב. חומר החקירה שהובא לעיוני מבסס חשד סביר הקושר החשוד לעבירות המיוחסות לו. החשוד שלפניי, בכיר החשודים, הוא זה שעומד לכאורה בראש ההיררכיה העבריינית בגין סדרת מעשים שבוצעו לאורך תקופה ממושכת".

יחד איתו נעצרו שלושה נוספים, בהם אורלי יחזקאל, בכירה לשעבר בעירייה המקורבת לאדרי, לצד עיכובם לחקירה של תשעה אחרים. היחידה מייחסת לאדרי ולשלושת החשודים הנוספים חשד לעבירות מתחום טוהר המידות, ובכללן עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון.

המשטרה חושדת כי אדרי פעל והפעיל אחרים לקדם את ענייניהם של יחזקאל ולקוחותיה במגוון תחומים: מכרזים, ג'ובים ומינויים, היתרים בתחום התכנון והבנייה ועוד. החשד של המשטרה שבעקבות טובות ההנאה שניתנו ניתנה תמורה שהניבה רווחים ו"פירות" לאנשי העסקים החשודים בגובה מיליוני שקלים.

כמו כן, בעלי עסקים התבקשו לכאורה על-ידי מקורביו של אדרי לממן שוברים ותרומות שנועדו למשפחות נזקקות באמצעות עמותה מסוימת. יחזקאל, אדרי ומקורביו השתמשו לפי החשד באותם שוברים. חלק מהתורמים – אנשי עסקים וקבלנים – זכו לכאורה להטבות, הקלות והיתרים מטעם העירייה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture