כואב לכם הראש הגל ההתייקרויות של בנט? גם מחירי התרופות עולים

pixabay

כואב לכם הראש מגל ההתייקרויות של בנט? גם מחירי התרופות עולים

המחדל של ממשלת בנט שאינה מנסה לבלום את גל ההתייקרויות נמשך כשברקע עליות מוצרי המזון והטואלטיקה - משרד הבריאות אישר את התייקרותן של כ-60 תרופות ללא מרשם • בין התרופות שהתייקרו: משככי הכאבים אופטלגין ופראמול

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

גל עליית המחירים ששותף את ישראל לא עוצר: הערב (חמישי) דווח ב'חדשות 12' על עליית מחירי התרופות ללא מרשם. מדובר במוצרים בסיסיים שכל אדם משתמש בהם לעיתים כשגם פה ממשיך המחדל של ממשלת בנט שאינה מנסה לבלום את גל ההתייקרויות.

לפי הנתונים שפורסמו, משרד הבריאות אישר את התייקרותן של יותר מ-60 תרופות ללא מרשם שכבר בזמן הקרוב צפויות להתעדכן המחיר הרשמי שלהן. כך, טבע הגישה בקשה למשרד הבריאות להעלות את המחיר המירבי לצרכן לאופטלגין – משכך כאבים נפוץ במיוחד בארץ. מחירו של אפוטלגין קטן (21 קפסולות) צפוי לזנק מ-22.5 שקלים ל-25.5 שקלים. מחירו של אופטלגין גדול (50 קפסולות) צפוי לעלות מ-49.5 שקלים ל-55.5 שקלים.

גם משכך הכאבים של חברת התרופות לייף מבית סופר-פארם, פראמול, צפוי להעלות במחיר. לפי המחירון העדכני של משרד הבריאות, מחירו של פראמול (50 כדורים) צפוי לעלות מ-25 שקלים ל-28 שקלים. גם פראמול טרגט (להקלה במיגרנה) צפוי לעלות מ-46.5 שקלים ל-48.66 שקלים. כך גם מחירו של סירופ קאפקס להקלה בשיעול של חברת לייף צפוי לעלות – מ-32.5 שקלים ל-35 שקלים.

חברת מגאפארם הודיעה על זינוק משמעותי של מחיר התרופה לבולק – להקלה במערכת העיכול. המוצר צפוי לעלות בקרוב מ-46.5 ל-65.5. מדובר בזינוק של כמעט עשרים שקלים.

מחברת טבע נמסר: "טבע מעדכנת את מחיר תכשיר אופטלגין בפרזנטציה של קפליות בלבד, ואף זאת בשיעור מינימלי. מחיר אופטלגין בפרזנטציות של טבליות וטיפות נותר ללא שינוי. יתר על כן, התכשיר כלול בסל התרופות, ולכן ניתן לרכישה בבתי המרקחת של הקופות במחיר מוזל. יודגש, כי המחיר הסופי לצרכן, כפי שמתבקש בפועל, נקבע על ידי בית המרקחת – בהתאם למחירון תרופות ללא מרשם, המאושר על ידי משרד הבריאות".

מחברת לייף נמסר: "אין בכוונתנו להעלות מחירים על אף תרופה, ולא נעשתה כל פנייה בנושא בבקשה למשרד הבריאות. התרופות של לייף נמכרות בקביעות במחיר נמוך ממחיר המחירון המפוקח. כך לדוגמה, 500 קפליות פראמול לייף נמכרות ב-28 שקלים לעומת אקמול בכמות זהה שנמכר ב-40 שקלים. לצד זאת, גורמים ברשת אישרו כי לפני קרוב לשנה עודכן מחירן של 3 תרופות מתוך עשרות התרופות של לייף".

מחברת מגאפארם נמסר: "השינוי המבוקש הינו למחיר הרשמי של משרד הבריאות ותואם מול משרד הבריאות. אנו קשורים בחוזים עם יצרנים בחו"ל שמחייבים אותנו להתאים את המחיר הרשמי למחירים הבין-לאומיים. המחיר לקופות החולים לא עלה".

ממשרד הבריאות נמסר: "במהלך התקופה הוגשו מעל 60 בקשות להעלאת מחיר מחברות שונות. מרביתן נדחו, ועבור מספר מועט של תכשירים, ביניהם אלו המופיעים בשאלתך, בוצעו העלאות בהתאם להוראות חוק פיקוח מחירים ונוהל הערעור עבור תכשירים ללא מרשם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture