צילום: מתוך עמוד הטלגרם של עמית סגל

היועמ"שית נכנסה לתפקיד: "פרשת NSO – מהנושאים הראשונים שאדרש אליהם"

עו"ד בהרב-מיארה מחליפה את אביחי מנדלבליט, שמסכם שש שנים סוערות • לדבריה, "הרשות המבצעת על כלל מרכיביה נדרשת לפעול להגשמת מדיניותה במסגרת גבולות הדין" • בין האתגרים שלה: פרשת NSO ועסקת הטיעון עם נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

היועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה התייחסה היום (שלישי) בטקס כניסתה לתפקיד לפרשת NSO ולפרסומים האחרונים אודות חשד להאזנות סתר של המשטרה לנבחרי ציבור ואזרחים: "מטבע הדברים, אחד הנושאים הראשונים אליו אדרש עם כניסתי לתפקיד קשור בפרסומים אודות פעילות המשטרה בהפעלת אמצעי מודיעין מסוימים. הטיפול בנושא זה יהיה לאורם של העקרונות עליהם עמדתי".

עוד אמרה היוע"שית הנכנסת: , ואנו בייעוץ המשפטי הציבורי צריכים לסייע בידה על מנת לעשות כן. הייעוץ המשפטי אינו קובע את מדיניות הממשלה, זה תפקידם של נבחרי הציבור. תפקידנו הוא להקנות לדרג המדיני ולגורמים המקצועיים ברשות המבצעת את הכלים המשפטיים על מנת להגשים את מדיניותם ולמלא את תפקידם".

בהרב-מיארה הוסיפה: "חובתן של רשויות השלטון לפעול בהתאם לדין ובגבולות החוק היא מושכלת יסוד בשיטתנו המשפטית. היא מהווה ערובה לשמירתם על ערכי הדמוקרטיה, ובראשם -ההגנה על זכויות האדם, ושמירת המנהל התקין. חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה משקפת עבור רשויות אלו את הדין, כל עוד לא נפסק אחרת ע"י בית המשפט המוסמך".

לדבריה, "על מנת להבטיח את שלטון החוק במדינת ישראל, נדרש לשמור על עצמאותו של היועץ המשפטי לממשלה ועל עצמאותם של מערך הייעוץ המשפטי ומערך הייצוג המשפטי הכפוף לו. בתוך כך, חשוב לחזור ולהדגיש – עצמאותם המקצועית של היועץ המשפטי לממשלה ושל מערכת אכיפת החוק אין משמעה חסינות מביקורת".

כזכור, בהרב-מיארה מחליפה את ד"ר אביחי מנדלבליט, ששימש בתפקיד בשש השנים האחרונות, שהיו סוערות במיוחד. בפתח דבריה אמרה: "אני מקבלת עלי את תפקיד היועצת המשפטית לממשלה בהבנה של כובד האחריות וגודל המשימה: שירות הציבור, שמירת שלטון החוק והגנה על האינטרס הציבורי"

בדבריה בטקס התייחסה היועמ"שית למשימותיה במסגרת התפקיד: "תפיסת העולם עימה אני באה לתפקיד נשענת על שני יסודות מרכזיים משלימים: שלטון החוק ואמון הציבור בשלטון החוק. אמון הציבור הוא אחד היסודות המרכזיים בתפיסתי את עבודת היועץ המשפטי לממשלה ואת עבודת מערכת אכיפת החוק הכפופה לו, דבר המתחייב מכך שמשימתה של מערכת זו היא היא לשרת את הציבור ואת האינטרס הציבורי. אני מתכוונת לשים את נושא אמון הציבור במערכת המשפטית בראש סדר העדיפויות שלי".

עוד אמרה: "בימים האחרונים מלמדים על ירידה מדאיגה באמון הציבור בייעוץ המשפטי הציבורי ובמערכות אכיפת החוק. ירידה זו משמעה – פגיעה בשלטון החוק. ניתן לחשוב על סיבות שונות לכך, ובכלל זאת אי אפשר להתעלם מהשפעתם של אירועים חיצוניים והתקפות על מערכת המשפט ואכיפת החוק, אבל לא נכון לייחס את הירידה באמון הציבור אך ורק לגורמים חיצוניים. המצב מחייב חשיבה חדשה. חיוני להישיר מבט פנימה, ולבחון את עצמנו מבלי לחשוש מביקורת ומעריכת שינויים לשם שיפור עבודתנו".

לסיום אמרה: "אני מאמינה שניהול נכון מביא לתוצאות מקצועיות טובות ומפחית תקלות. אני מאמינה באנשים. בהון האנושי של מערך הייעוץ המשפטי ופרקליטות המדינה. הון אנושי פשוטו כמשמעו. האתגרים המונחים לפתחי כיועצת המשפטית לממשלה הם רבים. אוכל לעמוד בהם רק בעזרת שותפיי הטובים בפרקליטות המדינה ובמערך הייעוץ המשפטי לממשלה.אני שמחה לשוב לביתי המקצועי, ואני מצפה לעבודה משותפת ופורייה. לאחר למעלה משלושים שנים בשירות המשפטי הציבורי – תפקיד היועץ המשפטי לממשלה הוא תפקיד שאין למעלה ממנו. במישור הציבורי ההיענות לו –היא חובה. במישור האישי – זו זכות. אני מודה על כך שהזכות הזו נפלה בחלקי".

עו"ד בהרב-מיארה (63), מונתה לתפקיד אתמול על ידי חברי הממשלה. בהרב-מיארה הייתה המועמדת המועדפת על שר המשפטים, גדעון סער. היא נשואה ואם לשלושה, יש לה תואר ראשון ושני מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, שם היא גם שימשה מרצה מן החוץ.

על שולחן היועמ"שית החדשה: בהרב מיארה נכנסת היישר לסערות המשפטיות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture