דיווח: הנשק ששימש לפיגוע היה מעורב ברצח נוסף לפני כשבוע

על פי דיווחים בכלי התקשורת בצרפת, הנשק בו נעשה שימוש בפיגוע בטולוז הוא אותו נשק בו נרצחו שלושה חיילים בני מיעוטים בשבוע שעבר בטולוז ובסביבתה • נשיא צרפת סרקוזי: "אסון לאומי" • נתניהו למועצה לזכויות אדם של האו"ם: "תתביישו לכם"

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב

סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת, כי אותו הנשק בו נעשה שימוש הבוקר בפיגוע בבית הספר היהודי בטולוז "אוצר התורה" – הוא הנשק שבו עשו שימוש בחיסול שלושה חיילים בשבוע שעבר בטולוז ובמונטובן.

קרא עוד:

[postim]

שני כלי נשק – 15 כדורים

במשטרה המקומית אומרים כי במהלך הפיגוע היום ירה החשוד בירי 15 כדורים לעבר אנשי בית הספר ותלמידיו. התובע הכללי של צרפת אמר מוקדם יותר היום כי הרוצח השתמש ככל הנראה בשני כלי נשק.

כזכור, היום בבוקר בטולוז – צרפת, ירה רוכב אופנוע אל עבר קבוצת ילדים יהודים שעמדו בפתח בית הספר 'אוצר התורה' יחד עם הוריהם. כתוצאה מהירי נהרגו הרב יונתן סנדלר בן ה-30, ישראלי שעזב את הארץ לפני כשנתיים ועבד כמורה בבית הספר של הקהילה היהודית בטולוז, ושני ילדיו הקטנים – אריה בן ה-6 וגבריאל בן ה-3. הרוגה נוספת היא בתו של מנהל בית הספר, מרים מונסנגרו בת ה-8. עוד שלושה תלמידים בבית הספר נפצעו באורח קשה.

בתמונה למעלה: זירת הפיגוע בטולוז. בתמונה למטה: התובע הכללי של צרפת בזירה

זירת הפיגוע בצרפת (צילום מסך)

התובע הכללי של צרפת (צילום מסך)

סרקוזי: "נעשה הכל כדי ללכוד את הרוצח"

זמן קצר לאחר הירי הגיע לזירה נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, ואמר שהפשע בטולוז כוון נגד ילדיה של צרפת כולה ולא רק הקהילה היהודית. "מדובר באסון לאומי. זהו מעשה מתועב וטרגדיה עצומה. כל צרפת מסתכלת על הדרמה הנוראה הזו. אלה ילדים של כולנו. דברים כאלה קרו במקומות אחרים אבל לא יקרו אצלנו. זה לא פשע רק נגד היהדות אלא נגד כל אזרחי צרפת. נעשה הכל כדי ללכוד את הרוצח", אמר סרקוזי והביע את תנחומיו לעיר טולוז ולבני הקהילה היהודית.

סרקוזי קשר בין אירוע הירי הבוקר לאירועי הירי האחרונים בעיר: "אנו נדהמים מהדמיון בשיטת הפעולה בכל המקרים, גם אם אנחנו עדיין צריכים לחכות שהמשטרה תאשר את ההשערה הזו". הנשיא הצרפתי הבטיח שהרשויות לא יפסיקו במאמציהן עד שיתפסו את האשמים, והודיע כי מחר יעמדו בכל בתי הספר בצרפת דקת דומייה לזכר הרוגי הירי.

נשיא צרפת סרקוזי, מגיב לפיגוע

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי על הרצח בצרפת (צילום מסך)

נתניהו לאו"ם: "מה לכם ולזכויות אדם? תתביישו לכם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח היום בישיבת סיעת הליכוד בכנסת, ביקורת על המועצה לזכויות אדם של האו"ם על כך שדווקא ביום כזה היא מארחת נציג חמאס.

"לא שמעתי גינוי של האו"ם על האירוע בצרפת, אבל שמעתי שהמועצה לזכויות אדם של האו"ם אירחה בשעריה נציג של חמאס. מה לכם ולזכויות אדם? תתביישו לכם" הטיח ראש הממשלה במועצה לזכויות האדם של האו"ם.

"המועצה לזכויות אדם מארחת בשעריה דווקא ביום הזה נציג של ארגון שגינה את ממשלת ארצות הברית על חיסול הארכי-מחבל בן לאדן. ארגון שרוצח ללא אבחנה ילדים, נשים וגברים, והפך זאת למטרת על", המשיך ראש הממשלה נתניהו.

באשר לאירוע בטולוז אמר ראש הממשלה כי מוקדם עדיין לקבוע מה היה הרקע של הפעולה הרצחנית, אך אי אפשר לפסול שמדובר באנטישמיות אלימה ואכזרית. "אני בטוח שנשיא צרפת סרקוזי יעשה הכל למצוא את הרוצח. נעזור להם בכך", הוסיף נתניהו.

"רק רוע שטני יכול לרצוח ילדים קטנים"

גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, התבטא בנושא ואמר: "רק רוע שטני יכול לבצע רצח כה נורא של ילדים קטנים בבית הספר". ליברמן שוחח בטלפון עם שגריר ישראל בפריז וקיבל ממנו עדכונים על האירוע.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, הגיבה ואמרה: "הפיגוע מזעזע וכואב. מדינת ישראל והעם היהודי שותפים למאבק באנטישמיות ובפשעי שנאה ואנו שותפים למאבק על הקיום של מדינת ישראל מול הקיצונים שמנסים לפגוע בנו, אזרחי מדינת ישראל ובני העם היהודי, בישראל ומחוצה לה".

תמונות הנרצחים הקדושים. הרב סנדלר וילדיו

הנרצחים בפיגוע בצרפת. הרב סנדלר וילדיו (1) הנרצחים בפיגוע בצרפת. הרב סנדלר וילדיו (2) הנרצחים בפיגוע בצרפת. הרב סנדלר וילדיו (3) הנרצחים בפיגוע בצרפת. הרב סנדלר וילדיו (4) הנרצחים בפיגוע בצרפת. הרב סנדלר וילדיו (6)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חשוב מאוד-מאוד להביא את דבריה של גב' ליבני. זה כנראה עושה רושם רב בכל העולמות. אומנותה בפלך. ולא ראוי לכוללה בנשימה אחת עם אנשים אחראיים.

סוף כל סוף נתניהו התעורר

מצמרר.
השם יקום דמם.
משיח נאו………

יהודים לחזור בתשובה וכבר זעק המקובל האלוקי הרב יהודה זאב ליבוביץ זיע"א לפני הסתלקותו שהרוצה להנצל מחבלי משיח, לרחם לוותר ולעזור אחד לשני, והעיקר לא לצעוק על אף יהודי.

אין אין מילים,
פשוט לקום ולהתחזק בקיום רצון בורא עולם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture