מתווה לפיד לגיוס החרדים לצה"ל

יאיר לפיד הציג הערב את תכניתו לגיוס החרדים לצה"ל • לפיד הציג את תכניתו בכנס הפעילים הרשמי הראשון של מפלגתו "יש עתיד" • 'הפראיירים' זועמים ומתנגדים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב

תחת הכותרת "גיוס שווה לכולם" ערך הערב (ג') יאיר לפיד את כנס הפעילים הרשמי הראשון של מפלגתו – "יש עתיד". "חוק טל היה חוק מקולקל, אנו לא יכולים לעמוד בזה יותר", אמר לפיד והבהיר: "אנחנו לא שונאים את החרדים".

על פי תכניתו של לפיד, בחמש השנים הראשונות של הפעלת התכנית, החרדים יקבלו פטור אוטומטי מגיוס. "לא בלב קל אנו מציעים הצעה זו, שכן ההיגיון והצדק הטבעי מחייבים גיוס מיידי ללא פשרות", הבהיר לפיד.

קרא עוד:

[postim]

לכאורה עד כאן הכל בסדר, אך שימו לב לזה. על פי לפיד, ההערכות הם כי למעלה מ-50 אחוז מהחרדים יעדיפו לעזוב את הישיבות ולהצטרף לעולם העבודה. לדברי לפיד, המהלך יחסוך למדינה מיליארד וחצי שקלים, שיופנו לשיפור שכר המשרתים בצה"ל ולמלגות לימודים עבור חיילים.

כעבור חמש שנים עם פטור אוטומטי, כל אזרח שיגיע לגיל 18 יחוייב להתגייס לשירות צבאי או אזרחי, כאשר לצה"ל תינתן עדיפות במיון. גודלו של צה"ל ייקבע על פי תכנון רב-שנתי, המותאם לצרכי הביטחון. לוחמים ותומכי לחימה ישרתו שלוש שנים והיתר שנתיים. חיילים שישרתו שלוש שנים, יקבלו החל מהשנה השנייה משכורת מינימום ובעת שחרורם יקבלו מלגת לימודים מלאה לתואר ראשון.

על פי התכנית, מי שיסרב לשרת יופעל כנגדו החוק ויישללו זכויותיו לקצבאות לימודים או מחייה, מלבד קצבת ביטוח לאומי.

"אנחנו צריכים להסביר לציבור החרדי שהמדינה לא יכולה לעמוד בזה יותר ערכית וכלכלית" אמר לפיד שהוסיף כי הבעיה איננה מכיוון שזה "מפרק אותנו מבפנים ויוצר תופעות מגונות כמו ההשתמטות. אנו צריכים להסביר שיש פה מתמטיקה פשוטה. אנו לא יכולים יותר לפרנס עשרות אלפי תלמידי ישיבה שלא מתגייסים ולא מצטרפים לשוק העבודה".

באווירת הבחירות, תקף לפיד את המפלגות הגדולות וטען שהן לא יפתרו את המשבר, משום ש"הפעמים היחידות שבהן קדימה או העבודה או הליכוד נזכרו שיש בעיה במודל השירות היו בתקופות כמו עכשיו".

תכניתו של לפיד לא עברה בשקט אפילו מצד התומכים בגיוס בני הישיבות. ב"פורום לשוויון בנטל" – מאהל הפראיירים, תקפו את המתווה של לפיד: "המתווה שהציג היום יאיר לפיד הוא לא יותר מאשר אחיזת עיניים, שכן המשמעות של פטור לחמש שנים איננה עומדת לזכותם של אוכלוסיות אחרות בחברה הישראלית שעליהם חל חוק שירות ביטחון".

לדברי הפורום "לא נסכים בשום פנים ואופן למצב שבו ינסו לעשות רווחים פוליטיים על גב המשרתים". בפורום אף תקפו את לפיד על כך שתכניתו איננה מתייחסת לסוגיית ערביי ישראל, "מה ששוב יוצר בידול בינם לבין שאר אזרחי המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יהודי שיושב ועוסק בתורה,עושה הרבה יותר ממה שכל הצבאות בעולם לא מסוגלים לעשות.כשמשה רבנו קיבל את התורה,קיבל את תורה שבכתב ותורה שבעל פה,בתורה שבעל פה נאמר,שיהודי שעושק בתורה,שתורתו אומנותו,הוא פטור ממיסים ומכל עבודות העם,כגון ללכת לצבא בימנו,אם יש מספר קטן של תלמידי ישיבה לא טובים,זה לא אומר שכל בחורי הישיבה הם כאלו,ושצריך לסגור את הישיבות ולגייס את בחורי הישיבה לצבא,בגלל כמה לא טובים אי אפשר להכליל את כולם,ועוד גם לחרדים מותר מידי פעם לצאת מהישיבה ואו מבתיהם,ולהלך ברחובה של עיר,מה אתם רוצים,שכל היום הם יהיו סגורים בתוך ארבעה קירות?ומה גם,שיצר הרע של הסקרנות מכה בהם ללא רחם,סקרנים הם מאוד מה יש בצד השני.עם ישראל חייב שיהיה בו תלמידי חכמים.בגלל מיעוט בחורים לא טובים אין צורך להעניש את כל בחורי הישיבה.עם ישראל חייב חיילים רוחניים.יהודי שיושב ועוסק בתורה,כל הצבאות בעולם ביחד,לא יוכלו לעשות מה שאותו יהודי עושה.ולמה לא.הלוואי וכל עם ישראל ישבו ויעסקו בתורה יומם ולילה.עם ישראל,חייב שיהיו בו תלמידי חכמים.לא כל תלמיד חכם יכול להיות גם חייל בצה"ל וגם לעסוק בתורה בכדי להיות תלמיד חכם.

מדוע יש תמונה של הרשע הגדול יהיר לפיד השנה באתר?
אסור להביט בדמות אדם רשע.
אני מוחה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture