העוקץ הלבנוני: כך "ראיין" חיזבאללה את הבכירים הישראלים

שרים לשעבר וקצינים בכירים בצבא יחד עם הלוחם ששרד את החטיפה שהובילה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה, התראיינו לתוכנית בנושא בערוץ החיזבאללה. כעת מתברר העוקץ מאחורי הראיון

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

איך הצליח ארגון חיזבאללה בלבנון — באמצעות ערוץ הטלוויזיה המזוהה איתו, אל־מיאדין — "לראיין" את שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, את ח"כ ציפי לבני, את אלוף (במיל') ח"כ איל בן־ראובן ואת תומר ויינברג, שנפצע ברכב הסיור שממנו נחטפו חיילי צה"ל אלדד רגב ואהוד גולדווסר ז"ל?

תשובה לשאילה זו, עונים הבוקר בעיתון ידיעות אחרונות. תומר ויינברג סיפר לעיתון "בפברואר פנה אליי במייל מיקלה מוני שהציג את עצמו כעיתונאי של סוכנות הידיעות האיטלקית אנס"א ברומא. הוא ביקש לראיין אותי על פרשת החטיפה. דחיתי אותו כמה פעמים והסברתי ששחזור האירוע עלול להחמיר את מצבי הנפשי והגופני. העיתונאי האיטלקי לא ויתר, ובסופו של דבר הסכמתי להתראיין. כשהגיע אליי הביתה, סיפר שהוא שוהה בירושלים והגיע אליי במיוחד 'כי העם האיטלקי מעוניין מאוד לשמוע את הסיפור שלך, וחשוב שהאיטלקים יכירו את נסיבות החטיפה'".

הוא סיפר כי הראיון נמשך יותר משעה. במהלך הראיון הפציר בו העיתונאי האיטלקי לערוך צילומים נוספים על רקע סרטון שמתעד את החטיפה והופיע בסרט קודם של חיזבאללה, אך ויינברג סירב בתקיפות. "העיתונאי האיטלקי הסביר שהמפיק שלו לוחץ שאצטלם מול הסרטון והציע לי בשמו של המפיק 2,000 דולר. דחיתי אותו מיד והודעתי שאין סיכוי", סיפר ויינברג.

ויינברג, שעובד כיום בהיי־טק כמפתח תוכנת מחשב, לא ראה את הסרט של חיזבאללה. "חברים שלי עשו לי שיימינג כי אחרי כל מה שסיפרתי לעיתונאי האיטלקי, הם שידרו רק קטע שממנו משתמע כאילו ברחתי מהרכב והפקרתי את חבריי. בבת אחת צפו אצלי הזיכרונות מהאירוע ההוא ונכנסתי ללחץ. מאז שידור הסרט גם לא הלכתי לעבודה", סיפר ויינברג.

בפרק הראשון מתוך שלושה ששודר במוצאי השבת האחרונה נשמע ויינברג מגולל באריכות את נסיבות החטיפה. "ברגע שהתחיל הירי הבנתי שזה מגיע מכיוון חיזבאללה, פתחתי את דלת ההאמר, לא הסתכלתי על חבריי שישבו במושב האחורי וברחתי". בסרט התיעודי מסביר אחד מלוחמי הארגון: "ראינו את החייל שנפצע והצליח לברוח, אבל תפיסתו בשבי לא הייתה מתוכננת בפקודות המבצע ולכן לא לקחנו אותו".

צפו בקטע מתוך תיעוד אל מיאדין:

הדוברים של ציפי לבני ועמיר פרץ אמרו אתמול כי גם הם הוטעו, ונאמר להם שמיועד בצילומים לבי־בי־סי הבריטי ולטלוויזיה האיטלקית, ובשום שלב לא נאמר להם שזה סרט שמצולם עבור חיזבאללה. העיתונאי האיטלקי מיקלה מוני חשף כי קיבל אתמול טלפונים נזעמים מדובריהם של שני הפוליטיקאים הבכירים שהטיחו בו: "איך עשית לנו את זה, איך לא הודעת לנו כי מדובר בראיונות עבור ערוץ טלוויזיה של חיזבאללה?"

"גם אני לא ידעתי שהראיונות שנשלחתי לעשות בישראל נועדו לחיזבאללה", טוען העיתונאי האיטלקי להגנתו. "אחמד ברגותי, המפיק ששכר אותי בירושלים, אמר לי שהוא מכין ראיונות עם עבור תוכניות שישודרו בערוץ בי־בי־סי ובאל־ג'זירה. אני עובד לא מעט עם המפיק הזה וקיבלתי על עצמי את המשימה". לטענה שהציג עצמו כעיתונאי של סוכנות ידיעות איטלקית והוליך בכך שולל את מרואייניו סירב להגיב.

הוא גם הכחיש אתמול שהציע לתומר ויינברג תשלום בעבור צילומי הראיון. "כשגיליתי שערוץ של חיזבאללה שידר את הראיונות ולא אל־ג'זירה או הבי־בי־סי, הבנתי שסידרו אותי ויצאתי שקרן מול המרואיינים שלי. אני פוחד לאבד את עבודתי", אמר מוני. "אני עיתונאי מקצועי, אין לי קשר לערוץ אל־מיאדין ולא לחיזבאללה, ואני לא מעוניין בקשר איתם. תומר ויינברג הוא בחור נחמד מאוד, ואני מרגיש כלפיו אי־נעימות גדולה. פניתי בכעס גדול למפיק ברגותי, והוא טען שאין לו מושג איך הראיונות התגלגלו לערוץ אל־מיאדין".

אלוף (במיל') איל בן־ראובן טען כי "זה מעשה חמור, ואני שוקל לנקוט הליכים משפטים נגד העיתונאי האיטלקי. כמובן שאילו ידעתי בראיון שהוא ישודר בערוץ של חיזבאללה לא הייתי מתראיין. מישהו עשה פה תרגיל".

עשור ללבנון השניה • חיזבאללה מציג: תיעוד החטיפה מהצד הלבנוני

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ימח שמם!!! הקב"ה עוד יטפל בהם!!! במידה כנגד מידה!!! לא פלא שדאעש נלחמים בהם. יש עליהם חרון אף גדול משמים.

לא נורא!
אם חיזבאללה מראיין בכירים ישראלים,
מתייהר בעצם השגת ראיון איתם,
ומשקיע בסרט תדמית כל כך הרבה.
סימן שהוא "התנרמל" והתמקצע,
ורחוק מעימות מדמם נוסף!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture