השב"כ פתח בחקירה: ערבים הציתו אש על רקע לאומני

עכשיו זה רשמי: דיווחים רבים על חשודים הנצפים ליד מוקדי הצתה • השר ארדן הנחה את המשטרה לאתר מסיתים ברשתות החברתיות, במקביל לחקירת השב"כ בנושא

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אינתיפאדת הלהבות: בשב"כ חוקרים כעת חשד כי המניע להצתת השריפות שפרצו בחיפה נובע מרקע לאומני. החקירה מגיעה על רקע הערכות שירותי הכבאות כי ההצתות בחיפה היו מכוונות.

במקביל, השר לביטחון פנים גלעד ארדן הנחה את המשטרה לרכז מאמץ ברשתות החברתיות לאתר מסיתים להצתות ותומכים ולמצות את הדין. הנחייתו של השר ארדן מגיעה בעקבות ההסתה החמורה ברשתות וקריאות הערבים להמשיך ולהצית עוד שריפות.

בכיר חמאס עיזת א-רישק הסביר ברשת כי מדובר בנקמה לחוק המואזין. "ניסו לאסור את המואזין – ואללה המטיר עליהם אש", צייץ. ערבי נוסף כתב: "על כל השכנות של ישראל לסייע לה – אני מציע שהן ישלחו מטוסים מלאים בבנזין וימטירו אותו על כל האזורים הבוערים. אני רוצה לנשום את ריח הברביקיו מהציונים".

אינתיפאדת הלהבות? "לפחות מחצית מהשריפות – הצתות מכוונות"

רן שלף ראש מחלקת חקירות בשירותי הכבאות וההצלה, העריך כי בין 60 ל-70 אחוז מהמקרים הם הצתות מכוונות והיתר רשלנות. "30 אירועים גדולים שאותם אנחנו למעשה חוקרים והם אינדיקציה, נותנים אינדיקציה על מה שקורה. אלה לא הערכות, אנחנו חוקרים וכל אירוע שמגיעים למסקנה, אנחנו בודקים אותו וסוגרים את זה. יש מקרים, כמו בדולב, שאנחנו רואים שמדובר בהצתה. יש ראיות פיזיות בשטח".

לדברי שלף, מספיק גפרור אחד כדי לביא להצתה גדולה. הוא ציין כי בשבוע יש 700-800 איורים והפעם מדובר בהכפלה. "הצוותים עובדים כל הזמן, השונה בשבוע הזה בגלל הנסיבות המיוחדות שאנחנו נחשפים אליהן כמו מזג אוויר, היעדר גשם, רוחות, לחות, כל המרכיבים האלה מביאים אותנו למצב שבחלק מהמקרים, חלק קטן, הדליקות מתפתחות והופכות להיות מאוד מאוד משמעותיות", הסביר.

עוד הוסיף שלף: "אני יכול להגיד שיש שתי סיבות עיקריות לאירועים האלה: סיבה אחת זה רשלנות – פה קבוצת פועלים רוצה לשתות קפה ומדליקה, זה אירוע אחד. אירוע שני – כשל טכני ברשת חשמל או מטיילים שמבלים ומדליקים נרגילה עם גחלים. זה סוג של אחד של רשלנות, הסוג השני זה אירועים של הצתה שאנחנו נתקלים בהם גם".

"ניסו להצית את התחנה בחיפה כדי לשתק אותנו"

טפסר בכיר שמעון בן נר טוען כי אחת השריפות שהתרחשו הבוקר בחיפה, במסגרתו עלו באש רכבים ומבנים, התרחשה כתוצאה משריפה שמטרתה שיתוק הכוחות בעיר. בראיון בגל"צ אמר: "אני יודע בוודאות כי ניסו להצית את תחנת הכבאות בחיפה במזיד על מנת לגרום שיתוק של הכבאות בחיפה".

מדובר באחת השריפות הראשונות שפרצו בחיפה הבוקר. השריפה, שפרצה בסמוך לתחנת הכיבוי הראשית בעיר כילתה רכבים ומספר מבנים עלו באש. לוחמי האש סיפרו כי השריפה דילגה מעבר לכביש וכל כוחות התחנה פעלו על מנת להשתלט עליה.

"מטורף מה שהולך כאן", סיפר אחד מלוחמי האש על הדרמה. "המגרש גובל עם תחנת הכיבוי המרכזית של חיפה פרצה שריפת קוצים ותפסה רכבים חונים ומחסנים סמוכים. השריפה מדלגת מעבר לכביש, כל כוח האדם בתחנה כרגע מנסה לטפל באירוע הזה".

מוקדם יותר היום אמר השר לביטחון פנים גלעד ארדן כי לפחות מחצית מהשריפות היו מכוונות. "בכמעט 50 אחוזים מדובר כלל הנראה בהצתות – כולל השריפה בזכרון, בטל-אל והשריפה באזור לכיש. אלו שריפות שעל פי איך שהן נראות – נראה כי מדובר בהצתות", אמר ארדן.

שר התחבורה ישראל כץ אמר: "שריפות רבות שמשתוללות כעת ברחבי הארץ, מקורן בהצתה. בכוונתי ליזום את שינוי החוק ולאפשר לחלט את ביתו ורכושו של מי שיורשע בהצתה, כדי לפצות את הנפגעים ולהרתיע. אני מחזק את ידיהם של העוסקים במלאכת הכיבוי ומודה לכל המסייעים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התגובה צריכה להיות – הורדת הצריחים מהמסגדים. ידועים דברי בעל הטורים על צורת הצריחים למה הם מרמזים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture