בסוף כן: וועדת הכספים אישרה התקציב למטוס ראש הממשלה

באופן כמעט תקדימי, משרדי האוצר וראש הממשלה נעתרו לדרישת יו"ר ועדת הכספים גפני, ופיצלו בקשה תקציבית לצורך דיון והצבעה נפרדים בוועדה • בעקבות כך, באיחור של יממה, אושרה העברת 182.8 מיליון ₪ להמשך קידום הפרוייקט

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

באופן כמעט תקדימי, נעתרו משרדי האוצר וראש הממשלה לדרישת יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני והסכימו לפצל בקשה להעברה תקציבית שהובאה לוועדה בימים האחרונים. כך הודיע היום, יו"ר הוועדה גפני, לקראת תום סדרת דיונים מרתוניים בהעברות תקציביות של מיליארדי שקלים לקראת תום שנת התקציב 2016.

ההיענות לדרישת גפני הובילה לכך, שהוועדה אישרה בסופו של דבר אחר הצהריים, את הבקשה להמשך תקצוב פרויקט רכש מטוס לראש הממשלה, שישמש גם את נשיא המדינה. התקצוב שאושר היום לנושא עומד על 182.8 מיליון ₪. כמו-כן, המשיכה היום הוועדה בדיונים על העברתם של עוד כ- 8 מיליארדי ₪ ועוד קרוב למיליארד ₪ עודפי תקציב משנת הכספים 2015 ל- 2016.

גם היום החלו הדיונים על ההעברות בהשמעת טענות עקרוניות של חברי האופוזיציה נגד הנוהל המזורז לדיון בבקשות רבות להעברות תקציביות של סוף שנה שלא עפ"י הנוהל הקבוע של ועדת הכספים בנושא העברות כספיות.

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני): "אתמול הצבענו על 6 מיליארד ₪, עברו בסביבות 58 מיליון ₪ בדקה. בניגוד לעבר, כשהצלחנו לעלות על טעויות שעשו בתום לב באוצר ושלאחר-מכן משרד האוצר חזר בו, אתמול לא היתה כל אפשרות לבדוק את הדברים לעומק. כספים עברו פה, מבלי שלוועדת הכספים היה כל סיכוי לדון ולפקח באמת על ההעברות האלה. אנחנו עושים עוול לציבור, למשלם המיסים. כל חמישה מיליון ₪ שהאוצר קיצץ יותר ממה שהיה צריך, זה כסף שהיה יכול לסייע במקום כלשהו, יכול היה להציל חיים. יושבים פה מחוץ לכנסת אנשים שזקוקים לכסף הזה ולא מקבלים אותו. למשל, הנגשת מבני חינוך לאנשים עם מוגבלות, חוק שלא עבר כי אין כסף, אך אנחנו יודעים שיש כסף. אבל במקום ללכת למטרות אלו, הכסף הולך למטרות שאנחנו לא יודעים מהן, כמו המטוס של ביבי. הבוקר פנו אליי הרבה ארגונים שעוסקים בשקיפות, נגד קיצור הנוהל ודרשו שוועדת הכספים תבדוק ותפקח שלא זורקים מיליוני קלים על מטרות לא ברורות ולאפשר לחברי ועדת הכספים לפקח על התקציב".

יו"ר הוועדה גפני השיב: "ההיפך ממה שאמרת הוא הנכון לגבי תקציבים למי שזקוקים וממתינים לכספים הללו. אם עד מחר לא נאשר את העברת הכספים הללו, כבר לא ניתן יהיה להעביר את הכסף ואז ניצולי שואה, נכים, קשישים ונזקקים אחרים, לא יקבלו את הכסף וגם הגופים הביטחוניים וגופים אחרים שעוסקים בעניינים לטובת הציבור. בנושא המטוס, עצרתי את הדיון והודעתי שלא אביא את הנושא להצבעה אלא בנפרד, בפניות תקציביות נפרדות וכך אכן אירע, ולא קל לי עם משרד ראש הממשלה. אבל לבוא לכאן ולהציג את הדברים, כך שבשביל השלושה ימים האלו, לא יקבלו ניצולי שואה, נכים ונזקקים שונים כספים, זה עיוות של המציאות, כי אם לא נאשר עכשיו, למשרד הרווחה לא יהיה כסף. אנחנו יודעים על מה מדובר. זה לא נכון שאנחנו לא יודעים לאן הכספים הולכים. להחזיר את הנוהל לזה הרגיל בסד הזמנים הקיים, המשמעות היא להחזיר כסף לאוצר במקום שהוא יגיע בדיוק לאותן מטרות חברתיות חשובות".

ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני): "דווקא בשל המצב הבלתי אפשרי שנוצר בסוף שנה, אני חוזר על דרישתי מלפני חצי שנה, עוד הרבה לפני אישור התקציב, לקיים בדיקה חצי-שנתית של ביצוע התקציב על סעיפיו השונים. זה היה חוסך מאיתנו את העניין. הצורך בבדיקה הזו הוא קריטי ויאפשר לדעת היכן עומדים משרדי הממשלה בזמן אמת ולא בדיעבד".

גפני שיתף פעולה עם האופוזיציה וקרקע את המטוס של נתניהו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture