מדינה שלא יודעת לשמור על המקורות שלה, ומנסה להשיל בכוח את המקור לחגיה, שלא תתפלא שאומות העולם משילים את החוקיות של שטחיה. מדינה שמערערת על שורשים של חלקים מחגיה, אינה יכולה להתפלא ולזעוק חרם – כשזרים מערערים על שורשיה של חלקים משטחיה. אם מדינת ישראל טוענת על חג שהיא בחלקה כבושה מדתות אחרות, שלא תתפלא שמכריזים על חלקים של ריבונותה ככבושים. אם מדינת ישראל שומרת לעצמה את הזכות לחתום את גבולות חגיה, שלא תתפלא שאומות העולם חותמים את גבולותיה שלה.
במה דברים אמורים? בחג החנוכה – כמה מובן לנו – חג החנוכה, הואחג שנחגג עוד טרם קמה הנצרות. יש לנו מקורות פנימיים ואף חיצוניים על נס החנוכה, אבל כל זה לא מפריע למדינה להתפתל בהסברים מופרכים אודות חג החנוכה, ולהשיל ממנה את אופייה ומקורותיה הדתיים.
בפתיחת ההסבר באתר משרד החינוך לחג החנוכה, הם כותבים כך – 'חג חנוכה הוא אחד החגים הישראלים הכי נחגגים ומקובלים. הוא נחגג ברוב יחס על ידי יהודים בארצות נוצריות בשל קרבתו לחג המולד ובישראל הוא נחשב לחג דתי, חברתי ולאומי'.
כלומר, מדובר בחג שנחגג על ידי היהודים בחו"ל לפי שהוא קרוב לחג המולד, כלומר ממש לא נעים שהוא חג דתי, יותר קל לשייך אותו לחג המולד מהיותו חג דתי.
אבל מה נעשה שבישראל אי אפשר לתת את הסבר חג המולד, למטרה זו נוצר ההסתייגות – 'בישראל נחשב החג לחג דתי -, [כלומר רק נחשב הוא לא ממש דתי] אבל בעיקר הוא חג חברתי ולאומי.
מדוע כל כך קשה למדינת ישראל לומר שהוא חג דתי? כי מדינת ישראל חייבת להיות מדינה יהודית בשל הצדקת הקיום שלה, אבל אם אפשר שיהיה מדינה יהודית ללא יהדות – אלא רק עם ציונות ולאומיות.
כך הוא גם בהמשך הדברים, כבעל כרחך חייב משרד החינוך להסביר את משמעותה של חג החנוכה, אנחנו יודעים שחג החנוכה מסמל את נס הניצחון, ואת נס פך השמן וחזרת החיים היהודיים, אבל במשרד החינוך מצאו את הנוסחה שיכול להכיל את שניהם, גם להסביר את הרקע הדתי וגם להמעיט מערכו, והעצמת הלאומיות הריקנית.
וכך הם כותבים: 'את חנוכה חוגגים במשך שמונה ימים, החל מכ"ה בכסלו. החג מציין את מרד החשמונאים ואת ניצחונם על היוונים ועל המתייוונים. הוא מסמל את טיהור המקדש וחנוכת המזבח. כהודיה ושמחה על חידוש עבודת הקודש בבית המקדש נקבע חנוכה כחג. חנוכה הוא חג דתי ולאומי כאחד משום שבזכות גבורת החשמונאים חודשה הריבונות היהודית בירושלים והתאפשרה חנוכת המזבח'.
כאן נשים לב לעוצמתם של מילים קטנות שעושות את ההבדל – 'החג מציין את המרד' הם כותבים, שימו לב עיקר החג הוא המרד הכוחי ועוצם ידי, חלקו השני של מהות החנוכה של נס פך השמן וטיהור המקדש צומצם לסימול גרידא, הוא רק מסמל את טיהור המקדש הוא לא מציין.
ולאחר מכך משלים ההבהרה, שלא נחשוב שהוא חג דתי ח"ו – אזי יש לציין מיד שחג החנוכה הוא בעיקרו חג לאומי – חנוכה הוא חג דתי ולאומי כאחד משום שבזכות גבורת החשמונאים חודשה הריבונות היהודית בירושלים והתאפשרה חנוכת המזבח.
מנין המקור שהחשמונאים היו גיבורים – גבורת החשמונאים- הרי אנחנו אומרים – 'גיבורים ביד חלשים', אבל סמכו על משרד החינוך שלא ייבלל אתכם בעובדות.
ומה מתאים הוא השורה הבאה, שמבהיר היטיב לילדי ישראל שהמוטיב המרכזי בחג החנוכה הוא ח"ו לא העניין הדתי של חנוכה אל הלאומיות – בעת החדשה אימצה התנועה הציונית את ההיבט הלאומי של החג. חג החנוכה הפך לסמל לגבורה יהודית וליכולתו של העם היהודי לנצח את אויביו, למגר את ההתבוללות ולחדש את הריבונות על ארץ ישראל -. מעניין איך ממגרים את ההתבוללות???
בהמשך הדברים שוב נצרך משרד החינוך לשייך את החג לחג הנוצרים בהסבר למקור נתינת דמי חנוכה. מנהג דמי החנוכה היה במקור מנהג חינוכי שמטרתו לחנך את הילדים לתת מעשר מהכסף שלהם לצדקה. יש שאומרים שהמנהג התפתח גם בגלל הקרבה של חנוכה לחג המולד והרצון בגולה לתת לילדים היהודים מתנות כמו שקיבלו הילדים הנוצרים.
נו עכשיו אתם מתפלאים עוד מדוע מדינות העולם יכולות להכריז על שטחי ישראל כשטחים כבושים???
הטור התקבל במייל האדום. יש לכם דעה? ידיעה חדשותית? שלחו לנו כאן.