בסוף כן: העו"ד חשף את ההסכם לשחרורו של בן חסין

לאחר שאוספי הכספים לשחרורו פקפקו באמינות סיפור הישראלי שנלחם בדאעש ומוחזק במעצר, חשף היום עורך דינו של המשפחה את ההתכתבות • "משפחת הקורבן דורשת 120 אלף דולר, עסקת טיעון מול תובעים מקובלת בחוק המקומי"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

משפחתו של בן חסין, העצור במדינת ערב בחשד לרצח נהג מונית, הגיעה להסכמה עם זק"א לפתיחת חשבון נאמנות בישראל שיסדיר את העברת כספי התמורות למשפחה. ההסכמה הגיעה לאחר הפרסום אתמול, לפיו זק"א שוקלים להחזיר את כספי התרומות למשפחה עקב ספקות לגבי התנהגותו של אביו של חסין ומניעיו לקבלת הכסף. במקביל, חושף אביו של חסין את הפרטים מאחורי המאבק המשפטי לשחרורו. במכתב שכתב עורך דינו של חסין מוצג המאבק להוכיח את חפותו, לצד הסכם הפשרה עם משפחתו של הקורבן שעשוי להציל את חייו של חסין.

עורך הדין מתאר כי בתאריך 5.6.2015 התקיים האירוע שבמהלכו נהרג הקורבן שעבד בתור נהג מונית. כשלושה חודשים לאחר תחילת החקירה, מונה צוות ההגנה בתיקו של הנאשם בן חסין על ידי משפחתו. "מצאנו במהלך החקירה כי ההוכחות הקיימות בתיק הן אך ורק הודאתו של הנאשם ולא קיימות כל הוכחות נוספות", מסביר העו"ד.

"הודאתו של חסין הגיעה כארבע הודאות שונות, סותרות זו את זו ובלתי מדויקות אשר אינן תואמות כלל את נסיבות הפשע. אנו עובדים עבור מרשינו במסגרת התיק בשלבי החקירה והמשפט, והגשנו את העדים מטעם משפחת חסין הטוענים לחפותו מן האשמה המיוחסת לו". העו"ד מסביר במכתב כי במהלך המשפט התחוור לצוות ההגנה כי חסין כלל לא היה מודע לפרטי ההודאה המוזכרת בתיק.

"בשימוע הקודם של בית המשפט מסר כי הוא לא הרג את נהג המונית, וזאת על אף שקיימת הודאה שנלקחה בכפייה או תוך הפעלת לחץ", נכתב. "כמו כן, ייתכן כי ההודאה נגבתה כתוצאה מההלם בו היה נתון בשלב החקירה הקודמת. כל זאת לא מנע משופט בית המשפט הפלילי לשפוט את הנאשם על סמך ההודאה שנסחטה ממנו בשלב החקירה הקודמת. למרות זאת, השופט עתיד לגזור על הנאשם גזר דין מוות או מאסר עולם".

לאחר תחילת המשפט יצרו עורכי הדין קשר עם משפחתו של חסין ועדכנו אותם על הגעה לעסקת טיעון והסדר מול התובעים: האב, האם וזוגתו של הקורבן, שלדבריהם מהווה צעד חוקי לכל דבר ומקובל בחוק המקומי. "נודע לנו ממשפחת חסין כי הללו דורשים סכום כספי הנאמד ב-120 אלף דולר בעבור ויתורם על התביעה כנגד מרשנו", הוסיף. "ויתור זה עתיד לשנות את עמדתם של שופטי בית המשפט הפלילי לעמדה חדשה וחיובית כלפי מרשנו, זאת מאחר שאם התובעים יוותרו על תלונתם האישית – בית הדין יגזור על מרשנו בהתאם לחוק, עונש של פחות משלוש שנים. אפשרות נוספת היא שבית המשפט אף יחליט לשחרר אותו במקרה זה".

את המכתב מסיים עורך הדין ואומר כי ההגעה להסדר דורשת "הגעה להסדר עם המשפחה בנוכחותנו, עורכי הדין, וכי החשבונות למולם יתקיימו עם קבלות רשמיות מטעם משרדנו. זאת על מנת לתת ערבות לכך שהכסף יגיע לידיהם וכי יחתמו על הויתור על תביעתם בתמורה לכך. מן המתחייב לערוך סולחה עם התובעים טרם כינוס הישיבה הבאה בתאריך ה-12.2.17".

מסתמן: זק"א יעבירו את הכסף לחזקת עו"ד המשפחה

בא כוחה של המשפחה, עו"ד אסף טל, אמר כי סיכם עם יו"ר זק"א יהודה משי זהב כי חשבון הנאמנות שייפתח יהיה על שמו, בישראל, ונציג מהמשפחה ייסע לחבל הארץ שבו עצור חסין כדי להעביר את הכסף למשפחה. "כך נוכל לפייס את עם ישראל והתקשורת, שחושדת במעשה רמייה של האב בפרסום סיפורו של הבן ובפרסום דרישות הכופר שלו", אמר טל. "עלו טענות שהכופר לא קיים בכלל, מיום שישי אני מדבר עם עו"ד חאלד חאלד, שמייצג את בן חסין באותה מדינה ערבית. אני לא יודע למה בזק"א מעלים את הטענות האלו, הם רק מוציאים לנו שם רע".

לדברי טל, מאז התחילה הפרשה, בזק"א "באים בבקשות שונות ולאחר מכן יורדים מהן. בהתחלה עורך הדין האמריקני שלהם רצה לדעת שמשפחת נהג המונית לא מדאעש, כדי לוודא שהוא לא מעביר את הכסף לארגון טרור", הסביר. "אחרי זה הם ירדו מזה, וביקשו אישור שמתקיימת עסקה כזאת על ידי בית המשפט. בכל שנייה יש דרישה חדשה שצצה, לא ברור למה. הסברנו שאין מסמך כזה כי משפחת הנרצח רוצה לראות כסף, ואז הם יחתמו".

טל הוסיף כי היום הגיעו מהמדינה שבה עצור חסין מסמכים המאשרים את נכונות האירועים כפי שדיווח אביו. כעת, המסמכים מתורגמים לעברית. "מה שקרה אתמול זו התנהלות לא נכונה מצד זק"א", הבהיר. "אני כבר ביום שישי ביקשתי אסמכתא להימצאות הכסף והם סירבו לתת לנו אותה, גם עכשיו אנחנו לא יודעים אם אכן לזק"א יש כסף או לא". לפי טל, בינו לבין משי זהב יש הסכמה לפיה ישוחחו בשעות אחר הצהריים, יפתחו חשבון נאמנות ולאחר מכן יתקדמו.

מוטי בוקצ'ין, דובר זק"א, הגיב לדברים ומסר לוואלה! NEWSכי עד עכשיו לא התקבל מסמך ממשי לידי הארגון. לדבריו, "אנחנו מחכים שהמשפחה תעביר לנו שיש לאן להעביר את הכסף, אנחנו רוצים לוודא שיש עו"ד שמעבירים אליו את הכסף ולא יד פרטית, ושיש מסמך מבית המשפט שמאשר שברגע שהמשפחה תקבל את הכסף אז הבחור ישוחרר. אנחנו רוצים עורכי דין שיקבלו מאתנו את הכסף בחשבון נאמנות, שיוודא שבאמת הכסף הולך רק למטרה הזו, כדי שלא יגידו אחרי זה שזה לא הסכום המלא רק המקדמה".

בוקצ'ין הוסיף כי כספי התרומות מגיעים מכספם האישי של תורמים, ועל כן בזק"א חייבים להיות "בטוחים ונעולים". לטענתו, בניגוד לדבריו של טל, הומצאו בפני האב האישורים לאיסוף התרומות. "הבאנו להם את כל האישורים שהכסף נמצא בארצות הברית, מה שהדליק לנו נורה הוא שברגע שגייסנו את הכסף, השר איוב קרא כעס עלינו למה הודענו על זה, כי הם רוצים להמשיך ולגייס כסף באמצעות הארגון 'כרמי ירושלים'. ארגון זק"א הוא לא ארגון קיקיוני, הוא קיים 30 שנה, לא נמציא פנטזיה בשביל כותרת בעיתון".

אם לא עקבתם, הנה הפרקים הקודמים בפרשה, בה רב הנסתר על הגלוי:

זה התחיל בחשיפה אסורה של השר איוב קרא:

סגן השר איוב קרא חשף פרשיה ביטחונית תחת צו איסור פרסום

ואז התירו לפרסם את הסיפור המלא, ללא פרטי המדינה:

יהודי מישראל שנלחם בדאעש עצור במדינה ערבית בחשד לרצח

אביו של העצור הישראלי יוצא במסע גיוס כספים:

הישראלי שנלחם בדאעש ומואשם ברצח: "מפחד שירצחו אותי"

זק"א מודיעים שגייסו את כל הסכום הדרוש לשחרורו:

פדיון שבויים: הכסף לשחרור הישראלי שנלחם בדאעש גוייס בהצלחה

מתעוררים ספיקות באשר לאמינות הסיפור:

"ישראלי שנלחם בדאעש ומוחזק במעצר" – אמת או בדיה?

וכעת הפרק הנוכחי, עם גירסת המשפחה. לאן זה יתפתח?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture