"לא מפתיע שמנסים לבצע פיגועים כדי להפר את שלוות החגים"

עדכונים מהפיגוע בבירה: השר ארדן מאשים את הרשת החברתית "פייסבוק" • המחבל היה בעל תעודת זהות כחולה, תושב שכונת סילוואן • נתניהו בירך על הפעילות המהירה של כוחות הביטחון • חמאס בירך על הפיגוע: "פעולה הירואית"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך אמר בזירת הפיגוע הקשה היום בירושלים כי קיימת עלייה בהסתה ובניסיונות הפיגועים בתקופת החגים, אך יש להמשיך בשגרת החיים תוך שמירה על עירנות מוגברת.

לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, המחבל, בן 39, הוא תושב שכונת סילוואן במזרח ירושלים. לפי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, המחבל הוא בעל תעודת זהות כחולה. על פי דיווח בחדשות 10, המחבל היה אמור להתחיל לרצות היום עונש מאסר בגין עבירות הסתה בפייסבוק, לאחר שקרא לפגיעה ביהודים.

רב-פקד יוני הראל, ששהה במטה המשטרה ושמע את קולות הירי, סיפר לחדשות 10 על זירת הירי: "שמעתי צרור יריות מהמשרד, מיד רצתי החוצה וחיפשתי את הנפגעים. מצאתי שלושה וכמטפל בכיר נצמדתי לפצועה אנוש, ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותה להר הצופים".

"מיד הבחנתי שמדובר בפיגוע", הוסיף הראל, "זה היה רעש חריג וכמי שחווה פה לא מעט אירועים ישר זיהיתי שמדובר בפיגוע. כשיצאתי החוצה ראיתי שהרבה מאוד שוטרים יורים על רכב שנמלט, לכן התרכזתי בטיפול בנפגעים. זה אירוע שמתגלגל לאורך ק"מ וחצי-שניים. ראיתי אישה בתוך רכב, עם פצע ירי באזור הלסת ובהכרה, העברתי אותה לחובש ורצתי לכיוון תחנת הרכבת, שם שכבה אישה מחוסרת הכרה עם חור כניסה בצוואר".

7314825010015939801371no
המחבל

השר ארדן איחל החלמה מהירה לפצועים, ואמר פריסת המשטרה המתוגברת בבירה סייעה לנטרול מהיר של המחבל. לגבי זהותו, אמר השר: "המחבל נושא תעודה כחולה. הוא לא היה צריך להגיע לכאן מיהודה ושומרון, לא צריך להסתנן במחסומים. ולמרות זאת הייתה פעולה מאוד מהירה גם של שוטרי היס"מ, גם מג"ב – שחתרו למגע באומץ רב מאוד ולמעשה הביאו לסיום האירוע והצילו רבים שהיו עלולים להיפגע".

השר הוסיף כי הוא מייחס חשיבות גדולה ל"הסתה ברשתות החברתיות. זה משפיע, זה מוציא אנשים לרחובות לבצע מעשי רצח וטרור. אני שוב אומר – לפייסבוק ולכל יתר חברות האינטרנט בעיניי יש אחריות ישירה. זה שלפני שבוע – שבועיים פייסבוק פתחה מחדש דפים של חמאס בעקבות לחץ ברחוב הפלסטיני, בעיניי זו שערורייה".

"אני לא בהכרח מחבר בין זה לפיגוע הנוכחי, אבל כשמדברים על כלי נשק במגזר הערבי, מדברים על הצורך לשמור על כלי נשק בכלל. כשמדברים על הסתה ברשתות חברתיות, כל אלו דברים שקורים הרבה לפני שאותם יחידים יוצאים לרחוב ומבצעים פיגועים", אמר השר לביטחון פנים.

Police at a scene of a terror attack at the National Police Headquarters in Jerusalem on October 9, 2016. A Palestinian man drove by and shot civilians injuring about 5 people before being shot by police when he got to Sheikh Jarah neighborhood in Jerusalem. Photo by Hadas Parush/Flash90 *** Local Caption *** ????? ??? ???????

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך אמר בזירת הפיגוע כי "לא מפתיע שמנסים לבצע פיגועים כדי להפר את שלוות החגים, לצמצם את המורל. אבל הציבור חזק, הציבור בירושלים מתורגל ויודע לחזור לשגרה". הוא הוסיף: "המשטרה הוכיחה במקרה הזה שגם אירוע ירי יכול להגמר תוך זמן קצר. תוך 4-3 דקות הייתה חתירה למגע, בזכות הפריסה המשמעותית בשטח".

הוא קרא לציבור "מצד אחד לגלות ערנות על כל דבר חריג, לעדכן את המשטרה, לא להיות שאננים. מצד שני לא לשנות את שגרת החיים. יש כל הזמן ניסיונות לפיגועים, זה לא מפתיע ואנו צריכים לתת לזה מענה". בנוגע להסתה אמר המפכ"ל: "כל הזמן יש הסתה, ובערב החג היה גל נוסף של הסתה. אנחנו כל הזמן מטפלים בזה וגם משפשפים את הכלים כדי שהפעילות תהיה יותר אפקטיבית. לא פשוט לטפל בהסתה ברשת, אבל היא משפיעה על ההתלהמות של אלה שרוצים לעשות פיגועים, בעיקר פיגועי יחידים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע בפתח ישיבת הממשלה. "לפני דקות אחדות חווינו בירושלים פיגוע ירי של מחבל רכוב. הוא פגע בכמה אנשים. אנחנו עדיין מבררים את הפרטים. הכוחות פועלים בשטח. מבקש לשלוח איחולי החלמה לפצועים. כפי שזה נראה מהדוחות שאנחנו מקבלים, היתה כאן פעולה מהירה ונחושה מאוד של שוטרי משטרת ישראל, שדלקו אחר המחבל וחיסלו אותו".

תיעוד: רגעי הירי בפיגוע ליד קבר שמעון הצדיק

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תמונה מגעילה של המחבל, מוותרים על זה..

לא רוצים לראות פני רשע. אל תפרסמו תמונות של המשחיתים האלה!!!

לא רוצים לראות פני רשע. אנא אל תפרסמו תמונות של מחבלים!

תמחקו את התמונה של המחבל!
למי זה עוזר???? 🙁

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture