Hadas Parush/Flash90

"מבחינתנו כל 'הפסקת אש' חייבת לכלול גם את טרור ההצתות והבלונים"

ראש המועצה האזורית שער הנגב במסר לתושבים: "בכל הזדמנות אני מבהיר לגורמי הביטחון שמבחינתנו הסבב הנוכחי יסתיים רק כאשר תסתיימנה השריפות וההפרעות על הגדר". גמליאל לבנט: "מאבד את העשתונות בשל סקרים. שחרר אותנו מהפחדים שלך"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בשעות האחרונות שורר שקט יחסי בגזרה הדרומית וטענות סותרות על קיומה של הפסקת אש. בעוד בצד הערבי טוענים להפסקת אש בצד הישראלי מכחישים אותה בתוקף. "לא הכרזנו ולא הודענו על הפסקת אש וטוב שאנחנו שומרים את הקלפים קרוב לחזה"' אמר הבוקר חבר הקבינט השר יובל שטייניץ בראיון ל'כאן חדשות'.

גם השר יריב לוין הכחיש הפסקת אש ואמר בראיון ל'ווינט' כי "אין כזו וזה ברור לחלוטין, מציע לא לחיות מהודעות של החמאס. ירי בוודאי יענה בירי אך ננקוט בכל פעולה שתידרש בכדי להבטיח שההסלמה שאחנו עדים לה תיפסק. יש לנו יעד חד משמעי שהחמאס לא יצליח לשבש את הבחירות. ראשי החמאס יהיו חייבים להבין שהמחיר הפעם יהיה חסר תקדים ונדמה לי שהמילה האחרונה עדיין לא נאמרה".

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב שלח מסר לתושבים: "אני נמצא בקשר ישיר ואישי עם גורמי הצבא והביטחון. בכל הזדמנות אני מבהיר להם שמבחינתנו הסבב הנוכחי יסתיים רק כאשר תסתיימנה השריפות וההפרעות על הגדר. לא ניתן שהשנה האחרונה תהיה השגרה החדשה שלנו".

ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, כתב היום לתושבים: "מאז שעות הבוקר נשמר השקט באזורנו. עדיין לא ידוע לאן פנינו ובמשך היום תתקיים הערכת מצב מול הצבא ולאחריה נעדכן. בשיחות ובמסרים מול גורמי הצבא והממשלה אנו מבהירים שמבחינתנו כל הסדרה או הכרזת 'הפסקת אש' חייבת לכלול התייחסות גם לנושא טרור ההצתות והבלונים ושל אירועי הפרות הסדר בגבולות הסמוכים לישובינו". ירקוני הוסיף: "יממה מתוחה עברה על כולנו, אני סמוך ובטוח שהחוסן של תושבי אשכול והלכידות הקהילתית שלנו יעמדו לנו גם בימים אלה".

מי שמנסה לקחת את הדברים לכיוון המעשי הוא ח"כ עמיר פרץ שנפגש עם ראש עיריית אשדוד לסרי בחדר המצב של העיר ואמר כי הוא מתכוון להעביר את חוק ממ"ד לכל אזרח כבר בכנסת הקרובה. "מתוך 60 אלף בתי אב באשדוד, 10 אלפים ללא מיגון וללא ממ״ד. די בכך כדי להבין את המצב בשאר חלקי המדינה", כך ח"כ פרץ.

תושבת כפר עזה שהתראיינה בגלי צה"ל זעמה על הפסקת האש: "איפה האנשים שמנהלים את המדינה חיים? ‎יואב גלנט אומר שמעולם לא היה כזה שקט בעוטף עזה ונתניהו קורא לטיל במרכז 'נפשע' ומתעלם מהמטחים לדרום".

שר הביטחון לשעבר משה יעלון טען בראיון ל'גלי צה"ל' כי ההרתעה נשחקה כתוצאה מזלזול של חברי הקבינט. נתניהו היה צריך לדפוק על השולחן מזמן מול הקבינט ההזוי שלו, אבל הוא משעבד אינטרסים ביטחוניים כדי להמשיך בכיסאו.

שר החינוך נפתלי בנט בחר לאגף את נתניהו מימין: "כבר 15 שנה שתושבי הדרום מופקרים ע"י קברניטי הבטחון של ישראל, ילדים שמפחדים מבלונים. הורים וילדים שבחרדה במשך ימים ושני המועמדים לראשות הממשלה עסוקים יומם ולילה בפרשיות אישיות מביכות, בפלאפונים, בחקירות, בצוללות ובהתבכיינות על מי מקבל יותר זמן מסך בתקשורת. עם נחיתת ראש הממשלה יש לתת לצה"ל את הפקודה לנצח את חמאס. לעקר אותו מיכלתו לפגוע בתושבי הדרום. לא לדבר על הרתעה אלא לקחת לחמאס את החרב שלו. במצב כזה אתן לנתניהו את כל הגיבוי", חתם בנט.

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל התייחסה למתקפות שר החינוך וחבר הקבינט נפתלי בנט על הליכוד וראש הממשלה וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "בנט מאבד את העשתונות בשל סקרים לא מחמיאים ובדרך פוגע בחוסן הלאומי שלנו, שחיוני כל כך למאבק בטרור", והוסיפה בפנייה אישית "בנט, שחרר אותנו מהפחדים שלך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture