Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו לאיפא"ק: "ישראל תקפה בעזה בעצמה שלא נראתה מאז צוק איתן"

ראש הממשלה נאם מהקריה לאירוע באיפא"ק והתייחס למצב הביטחוני: "ישראל תקפה בעזה בעצמה שלא נראתה מאז צוק איתן ומוכנים לעשות הרבה יותר". על איראן והאנטישמיות בעולם: "הדרך להילחם באנטישמיות היא כפי שמרדכי נלחם בהמן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשל המצב הבטחוני קיצר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו את ביקורו בארה"ב ושב לישראל לאחר פגישתו עם הנשיא טראמפ. נתניהו שהיו אמור לנאום בוועידת איפא"ק ביטל את הגעתו ובמקום זאת העביר את נאומו בשידור חי מהקריה בתל אביב. מגישת איפא"ק פתחה את הדברים בכך "שהיא יודעת שיש לנו זמן קצר ואתה חייב לחזור אך תן לי לשתף מסר ברור – במצב הקשה מול עזה וההתקפה של חמאס מתכנסים היום באולם הזה 18 אלף אמריקנים שעומדים כתף אל כתף לצד ישראל. אנחנו מחויבים יותר מתמיד לכך שאמריקה תעמוד לצד ישראל, מודה לך על הנהגתך וחברותך וזה הכבוד שלי להציג אותך בפני הכנס".

נתניה פתח את את דבריו בהתייחסות להיעדרו ולמצב הביטחוני ואמר כי, "לצערי לא הייתי יכול להשתתף בעצמי מכיוון שהייתי צריך לחזור לישראל בשל המצב הבטחוני בישראל, ב24 שעות האחרונות הגבנו בעוצמה שלא נראתה מאז צוק איתן ואנחנו מוכנים לעשות הרבה יותר בכדי להגן על האנשים שלנו ועל המדינה. תודה איפא"ק, תודה שאתם מביאים 18 אלף אמריקנים גאים לעמוד לצד ישראל. תודה שאתם עובדים שנה אחר שנה, עשור אחר עשור לחזק את הקשר בין ישראל לארה"ב קשר שמעולם לא היה חזק יותר. תודה שאתם עומדים לצד ישראל דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, כך זה תמיד היה וכך זה תמיד יהיה".

ראש הממשלה התייחס להכרה האמריקנית ברמת הגולן ואמר כי, "אתמול בבית הלבן טראמפ שוב עשה היסטוריה בכך שהכיר בריבונות של ישראל על רמת הגולן. הגולן זה משהו הכרחי להגנה שלנו וחלק בלתי נפרד מההיסטוריה שלנו. יהודים חיו שם במשך שנים וישראלים חוזרים לגולן. לעולם לא נוותר עליו הוא חלק מישראל. אז בשם כל עם ישראל תודה לנשיא טראמפ ותודה לכל ההחלטות שהוא קיבל".

על איראן אמר נתניהו כי, "דברתי בקונגרס ב2015 נגד הסכם הגרעין האסוני מול איראן, וב2018 טראמפ יצא מהעסקה הגרועה הזו וחידש את הסנקציות על איראן שקוראת להשמיד את ישראל. הוא הכיר בירושלים כעיר הבירה והעביר לשם את השגרירות. הוא שם שם שגריר נהדר את השגריר דיוויד פרידמן שדיבר לפניי. יחד עם השגריר שלנו רון דרמר יש לישראל וארה"ב את השגרירים הטובים בעולם".

עוד הוסיף על שיתוף הפעולה בין ישראל לארצות הברית כי, "בשבועות האחרונים שמענו הרבה קולות שרוצים להפריד את ישראל וארה"ב – הם ייכשלו. הערכים שלנו מדי עמוקים והאינטרסים מדי חזקים, היעד שלנו משותף. אבל אגיד לכם שלא נקח שום דבר כמובן מאליו. אלו שרוצים להכשיל את הארגון הנהדר הזה – איפא"ק, חייבים להיות מעומתים. הם לא מתנגדים למדיניות הממשלה הישראלית – זה קורה כל 5 דקות. הם נלחמים בעם היהודי, שוב היהודים מקוטלגים ככח של רשע, שוב היהודים מואשמים בחוסר נאמנות, שוב מואשמים בהשפעה חזקה מדי וכח רב מדי. יותר מדי כסף – הדרך להילחם בזה היא כפי שמרדכי נלחם בהמן, הדרך להילחם בזה היא לעמוד נגדם לא להתווכח איתם. אז לכל האנטישמים שנמצאים שם בחוץ, בין אם הם חיים בארמונות בטהראן או בבונקרים בביירות – העם היהודי עומד, נלחם ומנצח".

"יש אנשים שלעולם לא יבינו למה תומכים בישראל, הסיבה שהעם האמריקאי תומך בישראל זה לא בגלל הכסף אלא בגלל שהוא שותף לנו בערכים. הם פשוט לא מבינים את זה. זה בגלל שאנחנו חולקים חופש ודמוקרטיה, בגלל שאנחנו מעריכים זכויות אדם. אני גאה בחופש הדמוקרטי הישראלי כשאף אחד הוא לא אזרח סוג ב'. כל הישראלים הם ישראלים באותה כיתה. יהודים, מוסלמים ונוצרים לכולם יש את אותם זכויות. ישראל תמיד תהיה דמוקרטית כמו שישראל תמיד תהיה המדינה של העם היהודי".

נאומו של נתניהו נקטע מספר פעמים עקב שידור משובש ובחלקים מנאומו הוא כלל לא נצפה על המרקע באולם הכינוס של איפא"ק בשל בעיות לווין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture