רבנים הואשמו בהסתה לאחר שקראו למנוע גניבת קולות; "לא לאלימות"

בכירי הרבנים בציונות הדתית הוציאו מכתב חריף וכתבו בו בין היתר כי יש "לעשות הכל כדי שהממשלה הזאת לא תקום" • אחרי שעלו טענות שהמכתב מסית לאלימות, והוא שגרם לראש השב״כ להזהיר מפני אמירות שעלולות להוביל לאלימות, הרב דרוקמן הגיב

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

בכירי הרבנים בציונות הדתית פרסמו אמש (מוצ"ש) מכתב בו יצאו בחריפות נגד הקמת ממשלת השינוי וקראו לכל מי שיכול לפעול למניעת הקמתה לעשות זאת. במכתב כתבו הרבנים שממשלת השינוי תפגע בביטחון המדינה ולכן חייבים לעשות הכול כדי שממשלה זאת לא תקום.

במכתב הרבנים נכתב בין היתר, "אי אפשר להשלים עם המציאות שתקום ממשלה שתפגע בדברים היסודיים ביותר בענייני דת ומדינה". הרבנים הוסיפו, "אין ספק שבממשלה זאת ייפגעו גם ענייני הביטחון ששייכים לעצם קיומנו, כאשר היא נשענת על תומכי טרור וגם יהיו בה שרים שקוראים לבית הדין הבין לאומי בהאג לחקור את מפקדי צה"ל על פשעי מלחמה".

"ממשלה זו מנוגדת לחלוטין לרצון העם כפי שבא לידי ביטוי באופן נחרץ בבחירות האחרונות", וקבעו כי יש "לעשות הכל כדי שהממשלה הזאת לא תקום". כתבו הרבנים. על המכתב חתמו הרב יצחק בן שחר, הרב שלמה אבינר, הרב חיים דרוקמן, הרב דוד הכהן, הרב אליעזר ולדמן והרב שמואל אליהו.

לאחר פרסום המכתב עלו טענות שהמכתב מסית לאלימות. היו שטענו כי האמירה "לעשות הכל כדי שהממשלה הזאת לא תקום" היא שגרמה לראש השב״כ להזהיר מפני אמירות שעלולות להוביל לאלימות. הרב דרוקמן, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, הגיב לטענות ואמר: "ההסתה קיימת רק בדימיון, מדובר בקריאה אמיתית וכואבת מפי רבנים שחושבים שהממשלה שעומדת לקום לא תהיה טובה לעם ישראל. במדינה דמוקרטית אפשר להביע את הדברים האלו".

הרב דרוקמן טען כי כוונת המכתב לא הייתה לעודד התנגדות אלימה להקמת הממשלה: "לא יעלה על הדעת שמדובר בקריאה לאלימות פיזית או מילולית, יש לעשות הכל במסגרת הדמוקרטית כדי למנוע את הקמת הממשלה".

כזכור, במהלך השבת הוציא ראש השב"כ נדב ארגמן הודעה חריגה שבה התריע מפני הקצנה חמורה בהסתה ובשיח האלים, "שיח זה עלול להתפרש ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש", כתב ארגמן.

שר הביטחון גנץ הגיב להודעתו של ארגמן ואמר: "למנהיגי הציבור יש אחריות מיוחדת ונראה בימים האחרונים שלא למדנו את הלקחים הנדרשים מאירועי העבר. מי שמנסה לשלול לגיטימיות של מהלכים דמוקרטיים בסיסיים ומצית את אש ההסתה, נושא גם באחריות".

יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' יצא נגד קריאתו של ארגמן, ותקף אותו ואת בנט: "אנחנו נגד אלימות! ולכן אנחנו נגד האלימות הפוליטית שמפעיל בנט שסוחט בבריונות את ראשות הממשלה עם 6 מנדטים בקושי". סמוטריץ' הוסיף: "שבוע טוב ראש השב"כ, לפני כמחה שבועות נהרגו כאן אזרחים יהודים, לאזרחי ישראל מגיע הסבר איפה הייתם ואיך ההסתה והלאומנות שקדמו לפרעות האלה נעלמו מעיניכם".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture