הרצוג וגנץ שוחחו עם אבו מאזן – שיחה ראשונה של בכיר בממשלה מזה 5 שנים

צילום: פלאש 90

הרצוג וגנץ שוחחו עם אבו מאזן – שיחה ראשונה של בכיר בממשלה מזה 5 שנים

שר הביטחון גנץ דיבר עם יו"ר הרשות הפלסטינית, לרגל חג הקורבן • ממשרד הביטחון נמסר כי "השניים שוחחו באווירה חיובית" • השניים דנו בצעדים בוני אמון - ימים ספורים לאחר שהוקפאו כספים של הרשות הפלסטינית • גם הרצוג התקשר ליו"ר הרשות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

נשיא המדינה התקשר הערב (שני) לברך את ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן לרגל חג הקורבן החל בימים אלו. מדובר בשיחה שנייה של הנשיא הטרי הרצוג מאז כניסתו לתפקיד.

הרצוג שוחח גם בשבוע שעבר עם אבו מאזן, שהתקשר כדי לברך אותו לרגל כניסתו לתפקיד. אז נמסר מטעמו של הרצוג כי הוא הודה ליו"ר הרשות הפלסטינית על ברכתו וציין בפניו כי בכוונתו להמשיך ולשמור איתו על קשר שוטף כפי שעשו נשיאי ישראל הקודמים. כל זאת כדי לסייע לקידום היחסים והתקווה לשלום בין שני העמים החיים בשכנות זה לצד לזה.

השיחה מגיעה לאחר שמוקדם יותר הערב שוחח שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית. גנץ ביקש אף הוא לברך את עבאס לרגל חג הקורבן ובהודעה שפרסמה לשכתו נאמר כי "השניים שוחחו באווירה חיובית והעלו את הצורך לקדם צעדים בוני אמון בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית שיסייעו לביטחון ולכלכלה של האזור כולו".

השיחה הערב עם גנץ הינה השיחה הראשונה של בכיר בממשלה עם אבו מאזן מאז 2017, אז עשה זאת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. למרות התחממות היחסים עם הרשות הפלסטינית, בשבוע שעבר אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את הדוח שהציג משרד הביטחון להקפאת כספים שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים ובני משפחותיהם.

על פי הדוח שהוכן על ידי המטה ללוחמה כלכלית במשרד הביטחון, הרשות הפלסטינית העבירה 597 מיליון שקלים לתמיכה עקיפה בטרור בשנת 2020. בעקבות אישור הדוח, הכספים יוקפאו מדי חודש מתוך מתוך כספי הסילוקין שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית. מדובר בצעד שהקבינט נקט לפי החוק להקפאת כספי טרור שאושר בשנת 2018.

בתוך כך, שר הביטחון פרסם ברכה לפלסטינים ביהודה, שומרון, רצועת עזה ולכל המוסלמים ברחבי העולם לכבוד חג הקורבן: "עיד סעיד ואדחא מובארק לפלסטינים ביהודה, שומרון, ברצועת עזה ולכל המוסלמים ברחבי העולם", פתח גנץ. "היום בדיוק לפני שנה, בחג הקורבן 2020, עוד היינו בשיאו של משבר הקורונה. עברה שנה ולשמחתי המאמצים המשותפים של כולנו, פלסטינים וישראלים, ערבים ויהודים, מוכיחים פעם נוספת שכשטובת הזולת והשכן עומדת לנגד עיניך, אפשר לצלוח כל מגפה וכל משבר. בנושא הבריאות, ובנושאים רבים נוספים נמשיך לשתף פעולה".

"מאז החג האחרון, דברים השתנו – לשמחתי תושבי יהודה ושומרון חוזרים אט אט לשגרה, מבצעי החיסונים נמשכים, ולצד הצעדים שאישרתי לחג שיאפשרו למחוסנים להגיע לתפילות בהר הבית ולביקורי משפחות, נמשיך לפתח את הכלכלה באזור ולפעול בתיאום למען השלום והביטחון. זו מחויבות אישית שלי וזה מה שנכון לאזרחי ישראל ולפלסטינים כאחד".

"לצערי, זה לא המצב ברצועת עזה. מדינת ישראל הייתה רוצה שעזה תשגשג, אבל לארגון הטרור חמאס אין שום רצון לראות את התושבים נהנים מעצמאות ומכלכלה פורחת.
המדיניות שלנו ברורה – היציבות הביטחונית והשבת הבנים הישראלים שמוחזקים באופן בלתי חוקי בידי חמאס הם המפתח לכלכלה טובה יותר ולעתיד טוב יותר לאזור כולו. כולי תקווה שנוכל לשפר את העתיד למען כולנו. בשמי ובשם מדינת ישראל אני מאחל לכם ולבני משפחותיכם חג קורבן שמח, בריאות, נחת ושלווה, וכול עאם ואינתום בח'יר."

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture