"האחים המוסלמים מאיימים על חיי"

עומר סולימאן, סגנו לשעבר של הנשיא לשעבר מובארק והמועמד לנשיאות מצרים, טען כי ארגונים איסלאמיים איימו על חייו לנוכח התמודדותו לנשיאות, אך הדבר לא יניא אותו מהחלטתו

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

סגן נשיא מצרים לשעבר והמועמד לנשיאות, עומר סולימאן , אמר בימים האחרונים בראיונות לתקשורת המצרית כי קיבל איומים על חייו מיריביו – האחים המוסלמים.

במצרים מתחו ביקורת על החלטתו של סולימאן להתמודד לנשיאות והביעו חשש כי נציג המשטר הישן מנסה לבטל את הישגי המהפכה. היום (ב') פרסמו כלי תקשורת במצרים שסולימאן ביקר לאחרונה את הנשיא המודח חוסני מובארק בבית החולים.

קרא עוד:

[postim]

"מיד כשהודעתי על מועמדותי, קיבלתי בסלולרי ובאמצעות מקורבים איומים ברצח והודעות בסגנון 'אנחנו ננקום בך' מאנשים המשתייכים לתנועת האחים המוסלמים ולארגונים איסלאמיים אחרים", אמר סולימאן והבהיר "אם מישהו חושב שהאיומים האלה יניאו אותי מלהמשיך להתמודד, הוא שוגה באשליות".

סולימאן גם שלל בראיונות מכול וכול את הטענות כי הוא הציג את מועמדותו במסגרת הסכם עם המועצה הצבאית העליונה, הגוף השולט במדינה כיום. הוא גם הכחיש כי הוא מתכוון להביא לשחרורו של מובארק – ששימש לצידו כראש המודיעין הכללי בזמן שלטונו.

"נשיא מצרים לשעבר וחלק מעוזריו כפופים לרשויות המשפט המצרי, אשר רק הוא יכול להכריע בגורלם. אני מכבד את מערכת המשפט המצרית ולא אתערב בעניינה. השופטים מכובדים ולא יאפשרו לאף אחד, לא משנה מי הוא, להתערב בענייניהם".

כלי תקשורת במצרים דיווחו אתמול כי סולימאן ביקר את הנשיא לשעבר מובארק, בבית החולים לפני ארבעה ימים. בכיר בבית החולים גילה כי סולימאן נמצא בקשר מתמיד עם מובארק ומתעניין בשלומו. הוא סיפר כי השיחה בין השניים נמשכה כחצי שעה, אך אינו יודע דבר על תוכנה.

הוא העריך כי השיחה עסקה בבחירות לנשיאות וכי סולימאן התייעץ עם מובארק לגבי כניסתו למירוץ. לדבריו, באותו יום היה מצבו של מובארק יציב והיה נראה כי הוא שמע מסגנו לשעבר חדשות משמחות. עוד מועמד שביקר את הנשיא המודח הוא אחמד שאפיק, ששימש כראש הממשלה האחרון תחתיו.

באשר למצבו הכללי של מובארק, אמר הגורם כי הוא בלתי יציב וכי "הוא צופה תמיד בטלוויזיה ומקפיד לעקוב אחר מהדורות החדשות ותוכניות האקטואליה באופן יום יומי".

סולימאן מצדו הבטיח כי יעדי המהפכה הם העומדים לנגד עיניו. "לא ניתן להזיז את מחוגי השעון לאחור והמהפכה השרישה מציאות חדשה שאי אפשר להתעלם ממנה",אמר סולימאן. "אף אחד לא יכול להקים מחדש את המשטר שנפל ושהציבור מתנגד לו".

"קיבלתי את משרת סגן הנשיא בזמן המהפכה כדי להציל את מה שניתן היה להציל באותו זמן ואמרתי לצעירים המצרים ולאנשים רבים שעמם נפגשתי כי אני תומך בדרישותיהם הלגיטימיות… אלה שאומרים שהצגת מועמדותי היא ניסיון לחדש את המשטר הקודם יודעים שאין משמעות להיותי ראש המודיעין הכללי או סגן נשיא למספר ימים כיוון שהייתי חלק ממערכת שהעם התקומם נגדה. התפקיד שלי היה מוכר לרבים והבעתי את דעתי באופן ברור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture