המועמד המוביל לנשיאות צרפת: אנחנו מדינה מודרנית, לא לשחיטה היהודית

פרנסואה פיון, שכיהן בעבר בראשות ממשלת צרפת התבטא נגד השחיטה היהודית וקרא לבטלה • בעבר התבטא נגד ישראל אך מיתן את דעותיו בעקבות רצונו להיבחר לנשיא. האם ימתן אף התבטאויותיו נגד ההלכה היהודית?

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ביום ראשון השבוע הודיעו מוועדת הבחירות בצרפת כי ראש ממשלת צרפת לשעבר פרנסואה פיון ניצח ברוב גדול בסיבוב השני בפריימריז של מפלגת הימין-מרכז, לקראת הבחירות לנשיאות בעוד כחצי שנה. בתום ספירת רוב הקולות מתוך 10,229 קלפיות, עולה כי פיון קיבל 66.5% מהקולות ואילו ראש הממשלה לשעבר אלן ז'ופה זכה רק ב-33.4%.

אזרחים צרפתים רבים רואים בפריימריז של המפלגה השמרנית תחזית לבחירות לנשיאות באביב. הסקרים חוזים כי המנצח בבחירות היום יהיה המועמד המוביל להיכנס לארמון האליזה. הפריימריז של הסוציאליסטים ייערכו בעוד כחודש. עם זאת, למרות הסקרים, יש המשוכנעים כי לה פאן – מנהיגת מפלגת הימין הקיצוני עלולה לנצח את הבחירות בצרפת.

התבטאויות פיון נגד היהודים

בשנת 2012, לקראת סיום כהונתו כראש הממשלה, עורר פיון סערה כשקרא ליהודים ולמוסלמים להיפטר מ"המסורות העתיקות" הקשורות לשחיטת בשר. לדבריו, "דתות חייבות לשקול את קיומן של מסורות שאין להן ממש קשר עם המצב הנוכחי של המדעים, של הטכנולוגיה ושל התברואה". הוא קרא לקהילות היהודיות והמוסלמיות לוותר על כשרות ועל חלאל, בהתאמה, וטען: "אנחנו במדינה מודרנית, ואלה מסורות עתיקות שלא קשורות להתפתחויות".

לא מדובר בהתבטאות היחידה שלו נגד יהודים ומוסלמים, תוך שהוא עורך בקביעות השוואות ביניהם. בראיון שהעניק רק לפני שבוע אמר כי "יש להילחם בהתנגדות המוסלמית להשתלבות בחברה, כפי שנאבקנו ברצונם של היהודים לחיות בקהילה שלא מכבדת לחלוטין את חוקי הרפובליקה הצרפתית".

"אני חושב שיש היום תנועה הולכת וגוברת של התנגדות להשתלבות מצד הקהילה המוסלמית, שלוקחת את הקהילה המוסלמית כולה בת ערובה", טען פיון. "חייבים לתת למוסלמים הצרפתים את כל התחמושת, את הכלים, כדי שידחו בעצמם את הגורמים האלה. הם חייבים להוביל את המאבק, וצריך לעזור להם".

המהפך בגישתו לישראל:

בנוגע לעמדתו כלפי ישראל, פיון התבטא בשנים האחרונות, מאז סיים את כהונתו כראש הממשלה, בגנות המדיניות הישראלית, בעיקר בכל הנוגע להתנחלויות בגדה המערבית, אולם נראה כי בזמן האחרון, עם התקרבות הפריימריז של מפלגות הימין, הוא שינה באופן ניכר את הצהרותיו בנושא. כך, למשל, בשנת 2014 האשים פיון את ישראל ב"איום על השלום העולמי" בשל חלקה במניעת הקמתה של המדינה הפלסטינית, ושנה לאחר מכן קרא לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על הממשלה הישראלית.

בסוף 2015 הוא הגן על סימון מוצרים מהתנחלויות, אולם בתחילת שנת 2016 הוא כבר שינה את דעתו ויצא נגד הנוהל. בחודש מרץ, בעת ביקורו באיראן, פיון ציין את "עמדתה של צרפת כלפי בעלת בריתה, ישראל, שיש לה זכות לביטחון ושקיומה לא יכול להיות מוטל בספק". בעימות השלישי בפריימריז של מפלגות הימין, פיון אף טען כי מטרתו של ארגון "המדינה האסאלמית" (דאעש) הוא "לגרש את היהודים מישראל".

בכירים בקהילה היהודית מקווים כי בניגוד לנשיאה הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, אשר המשיך עד הסוף בהתבטאויותיו הבעייתיות כלפי האוכלוסיות שלא חיבב – המוסלמים והמקסיקנים – פיון ימתן את דעותיו כלפי היהודים והמוסלמים כפי ששינה את התבטאויותיו הפומביות ביחס למדינת ישראל כאשר החליט להתכונן ברצינות למירוץ לנשיאות צרפת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שבכל דור ודור… והקב"ה מצילנו!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture